فواید ثبت شرکت

هراز نیوز :

امروزه یکی از راه های حضور قدرتمند در عرصه اقتصادی کشور و حتی برای حضور در بازار های بین المللی ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری است. شرکت ها به دلایلی بهتر می توانند در اقتصاد کشور ها نقش ایفا نموده و به همین جهت دولت حمایت بیشتری از افرادی که شرکت ثبت می کنند دارد. ضمن اینکه ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری اعتبار و قدرت لازم را به افراد متخصص و تحصیلکرده جامعه برای استفاده از تخصص و دانش مربوط به خودشان را می دهد و باعث می شود بتوانند بصورت مستقل و با تمرکز بیشتر به موضوع تخصصی خودشان در جامعه فعالیت نمایند.

اما جدا از اینکه  طبق ماده 195 قانون تجارت کلیه شرکت ها و موسسات باید بصورت قانونی در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسند و این موضوع یک الزام می باشد ثبت شرکت بیشتر از همه محدودیت هایی که افراد مختلف مد نظر دارند برای انها سود اوری و اعتبار دارد. ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری مزایا و فواید زیادی دارد که در ادامه به انها می پردازیم:

 

  • دادن اعتبار و شخصیت رسمی به افراد

خواه نا خواه افرادی که بصورت حقوقی فعالیت می کنند بیشتر مورد توجه هستند و اعتبار بیشتری هم دارند. انها با ثبت فعالیت خود بصورت قانونی و با قرار گرفتن در روال قانونی یک شراکت عملا به خودباوری رسیده اند که مشتریان و جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ضمن اینکه همیشه صحبت کردن از طرف نماینده یک شخصیت حقوقی و در جایگاه مدیریت یک شرکت اعتبار بسیار بالاتری خواهد داشت. همه شرکت های کوچک و بزرگ و دولتی و غیر دولتی به عنوان یک شخصیت رسمی و مستقل شما را می شناسند.

 

  • انجام کار بصورت تیمی و شراکتی

شرکت ها حداقل متشکل از دو نفر به عنوان موسس هستند که با هم برای انجام موضوعی تجاری شراکت کرده اند.  حداقل برداشت از این موضوع یعنی انجام کار توسط یک عده افراد متخصص. این موضوع باعث می شود کار سریعتر و دقیق تر انجام شود و قراردادها و توافقنامه های بیشتری برای شرکت به همراه داشته باشد. وقتی کار بصورت تیمی و همکاری با هم انجام شود پروژه ها زودتر و با کیفیت بهتر به سرانجام خواهند رسید و این موضوع رضایت بیشتر مشتریان را به دنبال خواهد داشت.

 

  • حمایت بیشتر دولت از شرکت ها

شرکت ها به عنوان یک مرجع رسمی قرار است باری از دوش دولت برداشته و نیازی از جامعه را مرتفع نمایند. این موضوع به همین دلیل مورد نظر دولت و حمایت دولت می باشد. دولت با ارائه تسهیلات و شرایط لازم از شرکت ها خیلی بیشتر و بهتر حمایت می کند زیرا شرکت ها اهداف کلان تر و مهم تری در جامعه را براورده می کنند.

 

  • کیفیت بهتر و خدمات مناسب تر

از دیگر فواید ثبت شرکت بالاتر رفتن کیفیت محصولات و خدمات شرکت ها به واسطه رقابت و تلاشی که برای داشتن بازار های بیشتر است. طبیعی است شرکت ها برای این که بتوانند مشتری بیشتری داشته باشند باید بتوانند برندی قوی تر در جامعه داشته باشند و برند این شرکت ها با کیفیت و کمیت مناسب مطرح خواهد شد.

 

  • استفاده از تسهیلات بانکی و مالی بیشتر

امکان استفاده از تسهیلات و وام های بانکی و موسسات حقوقی برای شرکت ها به دلیل اعتبار رسمی و حقوقی انها بسیار راحت تر است. در واقع شرکت ها به دلیل اعتبار حقوقی که دارند می توانند وام های بیشتر و با شرایط بهتر دریافت نموده و در راستای توسعه و ابادانی فعالیت خود و کشور مورد بهره برداری قرار دهند.

 

  • حضور پر رنگ در مناقصات و مزایده ها

شانس حضور در مناقصات و مزایده ها برای شرکت ها فقط وجود دارد. این بدین معنی است که افراد حقیقی تحت هیچ شرایطی در تعریف شرکت های کلان و دولت برای واگذاری قسمتی از فعالیت ها و اقدامات انها به عنوان برون سپاری مسئولیت ها قرار نخواهند گرفت. این شانس بزرگی برای به دست اوردن سود های کلان و متعارف در جامعه داخلی و خارجی است و فقط منحصر به اشخاص حقوقی است.

 

  • امکان ثبت قرار داد با شرکت ها و موسسات خارجی تنها برای شرکت های حقوقی میسر است.

شرکت ها و موسسات مطرح و صاحب نام در دنیا برای عرضه محصولات خود ، تبادل کالا و خدمات، انجام خدمات مشاوره ای ، دادن نمایندگی و یا شعبه مستقل ، انجام کمک های عملیاتی و پروژه ای و … تنها با اشخاصی در داخل کشور های دیگر کار می کنند که به درستی و قانونمند به ثبت رسیده باشند.

 

  • تبلیغات موثر تر و قدرتمند تر

شرکت ها و موسسات تجاری که ثبت شده باشند و در کنار فرایند ثبتی خود برندی معتبر هم به ثبت برسانند خیلی راحت می توانند اقدام به بازاریابی و تبلیغات گسترده داخلی و خارجی بکنند. کاملا مشخص است که افراد غیر حقوقی نمی توانند با قدرت و اعتبار شرکت ها اقدام به تبلیغات گسترده بکنند.

 

  • امکان بهره مندی از معافیت های مالیاتی برای شرکت ها

خدمات شرکت ها و موسسات حقوقی بعضا مورد معافیت های مالیاتی هم قرار می گیرد. ضمنا اگر از درامد های شرکت در راه توسعه فعالیت های شرکت انجام شود نیازی به پرداخت مالیات انها نمی باشد . ولی اشخاص حقیقی در هر صورت باید برای درامد های خود مالیات تعیین شده را پرداخت نمایند و به هیچ عنوان نمی توانند مشمول معافیت های مالیاتی باشند.

 

هر چند برخی با در دست داشتن پرچم انتقاد همواره به دنبال بهانه تراشی و فرار از ثبت شرکت هستند ولی اگر به خوبی به اطرفشان نگاه کنند به خوبی متوجه خواهند شد که تنها افرادی موفق به کسب شهرت و اعتبار و اینده درخشان شده اند که فعالیت انها حرفه ای ، قانونی و در قالب شخصیت حقوقی صورت می گیرد.

موسسات ثبتی مانند موسسه حقوقی ویونا هم به دلیل اینکه مشکلات ثبت را برای دوست داران ثبت شرکت راحت تر کنند همیشه پاسخگوی علاقمندان به ثبت شرکت و ثبت برند هستند. ثبت شرکت تنها به تخصص  و دانش و در نهایت کمی جسارت نیاز دارد . اگر واهمه از ثبت شرکت و یا تغییرات شرکتدارید با مشاورین مختلف بخصوص متخصصین نامدار شرکت ویونا تماس بگیرید تا شما را از ابهام و اشتباهات و ترس های احتمالی رهایی بخشند.

شرکت و موسسه غیر تجاری و یا تعاونی ها به عنوان شخصیت های حقوقی و معتبر در قانون تجارت ایران هستند که به راحتی می توانند با داشتن کارت بازرگانی با سایر کشور ها هم به تبادل کالا و خدمات بپردازند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *