رئيس تيم طراحان سوال از رئيس جمهور با بيان اينكه قرار است روز يكشنبه يا سه شنبه آينده رئيس جمهور در صحن علني مجلس حاضر شده و به سوالات نمايندگان پاسخ دهد، گفت: البته جاي اين پرسش از هيئت رئيسه مجلس وجود دارد كه چرا اين حضور در همين هفته كه فرصت قانوني است، انجام نمي شود.

 

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور امروز (سه‌شنبه) خود در صحن علني خانه ملت گفت: مشاركت بالاي ملت ايران در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در شرايط ويژه جهاني، از طرفي نشان دهنده رشد اجتماعي و سياسي آنان است كه در طول 33 سال عمر جمهوري اسلامي به دست آمده و از سوي ديگر پيام روشني براي سلطه‌گران خصوصا آمريكا و اشغالگران قدس دارد كه آنها با اراده پولاديني براي حفظ انقلاب اسلامي مواجه اند و تحريم اقتصادي و تهديد نظامي صرفا آب در هاون كوبيدن است و مجبورند براي حل مسائل خاورميانه و مسائل جهاني با ايران همكاري كنند.

وي در ادامه افزود: مسئولين اجرايي كشور مشاركت گسترده مردم در انتخابات را به معني درستي رفتارهاي خود تلقي نكنند، مردم انتقادات زيادي از نحوه مديريت اقتصادي و فرهنگي كشور و از نوع برخورد منتقدان و معترضان دارند، اما براي حفظ اصل انقلاب و نظام جمهوري اسلامي وارد ميدان مي شوند تا پيام خود را به غرب زورگو برسانند.

مطهري در ادامه از مردم حوزه انتخابيه خود تشكر كرد و افزود: از مردم فهيم و شريف تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر كه با وجود اينكه نام اينجانب در هيچ يك از دو فهرست مشهور جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري قرار نداشت و تخريب گسترده و سازمان يافته اي نيز عليه من انجام شده بود، راي قابل توجهي به بنده دادند، صميمانه سپاسگزارم.

وي تصريح كرد: اين امر حاكي از آن است كه تفكر و گفتمان “صداي ملت” كه بر همه آرمانهاي اوليه انقلاب اسلامي از جمله رعايت حقوق مردم در حكومت و آزادي بيان تاكيد دارد، مورد استقبال مردم حوزه انتخابيه تهران قرار گرفته است.

علي مطهري افزود: به عنوان نمونه اي از تخريب هايي كه عليه من صورت گرفت، در روزهاي پنج شنبه و جمعه يعني يك روز قبل از انتخابات و روز انتخابات كه تبليغات ممنوع است، چند پيامك به طور گسترده در سطح حوزه انتخابيه تهران ارسال شدكه يكي از آنها اين چنين است: مزخرفات علي مطهري در دانشگاه الزهرا؛ مقام عدالت بالاتر از ولايت است، ولايت فقيه يعني استبداد و ولي وفقيه يعني مستبد، منتها ولي فقيه ما مستبد عادل است، لطفا شخصيت اين مرد را به مردم نشان دهيد.

در حاليكه متن سخنان من چنين بوده است: اينكه مي گويند كه ولايت بالاتر از عدالت است، حرف غلطي است و تفكري اشعري‌گري و بر ضد تفكر شيعه است، خدا هم براساس عدالت عمل مي كند و بالاتر از عدالت نيست بلكه عين عدالت است، به تعبير شهيد مطهري؛ عدالت مقياس دين است نه دين مقياس عدالت.

مطهري افزود: آنچه عدل است خدا انجام مي دهد نه آنچه خدا انجام مي دهد، عدل است. دو گروه برداشت غلطي از ولايت فقيه دارند، يكي روشنفكراني امثال دكتر سروش كه ولايت فقيه را به استبداد ظالم تفسير مي كند و ديگر افراد و گروه هاي تندرو و افراطي كه عملا ولايت فقيه را به معني استبداد عادل مي دانند، درحاليكه ما ولايت فقيه را عاملي براي جلوگيري از استبداد دولتها مي دانيم و آنرا در تضاد با آزادي و دموكراسي نمي بينيم.اين كجا آن پيامك موذيانه كجا؟همينجا از مقامات امنيتي و اطلاعاتي درخواست مي كنم كه منشاء ارسال آن پيامك عليه اينجانب را به جامعه و معرفي و مجازات كنند.

وي افزود: اينكه مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر واقعيت را از پس چندين پرده فريب و تخريب درك مي كنند و پس از اجراي پروژه هاي مختلف عليه من مانند رد صلاحيت در هيئت اجرايي، حذف نامم از فهرست متحد اصولگرايان، در حاليكه 7 راي مثبت از 12 راي را كسب كرده بودم و نيز پروژه تخريب جدي من در ايام تبليغات و پس از آن بازهم راي قابل توجهي به اينجانب دادند، بايد زنگ خطري براي انحصارطلباني باشد كه بجاي آنكه درپي تنظيم فهرستي از كانديداهاي اصلح و تشكيل مجلسي قوي و كارآمد باشند، دنبال تنظيم فهرستي هستند كه به موجب آن آقاي “الف” يا “ب” رئيس مجلس بعدي باشد كه اين خيانت به مردم و بازي با آرمانهاي انقلاب اسلامي است.

*** جبهه متحد اصولگرايان براي آينده ساز و كار درستي را طراحي كند

علي مطهري با بيان اينكه جبهه متحد اصولگرايان بايد براي آينده ساز و كار درستي را طراحي كند، ادامه داد: اينكه چندتن از اعضاي 7+8 خود كانديدا باشند و ابتدا براي خود راي گيري كنند و نام خودشان را در فهرست قرار دهند و سپس درباره رقبايشان تصميم گيري كنند، خلاف عدل و اصولگرايي است.

*** تشكر از خاتمي براي شركت در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر با اشاره به حضور خاتمي در انتخابات مجلس نهم گفت: من از آقاي خاتمي براي شركت در انتخابات و تلاش براي آشتي دادن گروهي كه با نظام قهر كرده اند، تشكر مي كنم، اساسا قهر با نظام معني ندارد همچنانكه انسان با فرزند خود قهر نمي كند.

وي ادامه داد: قهر مصلحان جامعه با نظام يعني بازشدن ميدان براي افراد افراطي و تندرو و رخنه فرصت‌طلبان و افتادن انقلاب به دست نااهلان و به حاشيه كشيده شدن انقلابيون اصيل و راستين همان بلايي كه بر سر انقلاب مشروطه آمد و ستارخان ها و باقرخان ها در گوشه عزلت از دنيا رفتند و عين الدوله ها وزير و وكيل شدند.

مطهري افزود:كساني از اصلاح طلبان كه به طور فعال در انتخابات شركت كردند، روش درست تري را نسبت به آنها كه به طور كمرنگ تر شركت كردند اتخاذ كردند، اگر كساني مطالباتي در خصوص حوادث پس از انتخابات 88 از نظام دارند، بايد از راه خودش وارد مي شدند نه از راه شركت نكردن در انتخابات و ميدان را به حريف واگذار كردن و به نوعي جهت خاص دشمن حركت كردن.

***احمدي نژاد يكشنبه يا سه شنبه آينده در صحن علني حاضر مي شود.

رئيس تيم طراحان سوال از رئيس جمهور با بيان اينكه قرار است روز يكشنبه يا سه شنبه آينده رئيس جمهور در صحن علني مجلس حاضر شده و به سوالات نمايندگان پاسخ دهد، گفت: البته جاي اين پرسش از هيئت رئيسه مجلس وجود دارد كه چرا اين حضور در همين هفته كه فرصت قانوني است، انجام نمي شود.

وي در ادامه به فرافكني روزنامه دولتي ايران در طرح سوال از رئيس جمهور اشاره كرد و گفت: چرا روزنامه دولتي ايران اين مقدار عليه حق قانوني ملت جوسازي مي كند و چرا اينقدر از موضعي كه صرفا يك گفتگو و يك پرسش و پاسخ است، كه موجب حسن تفاهم بيشتر مجلس و دولت و آگاهي بيشتر مردم مي شود، مي هراسد؟

مطهري تصريح كرد: به مديران روزنامه ايران توصيه مي كنم كه يك موضوع ساده را به يك مسئله جنجالي تبديل نكنند و اخلاق اسلامي را رعايت كنند.

نماينده تهران در ادامه، به قطع فروش نفت انگليس و فرانسه اشاره كرد و افزود: از دولت بخاطر قطع فروش نفت به انگليس و فرانسه كه موجب حفظ عزت ملت ايران شد، سپاسگزارم.

*** رئيس جمهور در حكم مديرعاملي سعيد مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي تجديد نظر كند

علي مطهري در ادامه اظهار داشت: از رئيس جمهور محترم تقاضا مي كنم در تصميم خود به انتصاب سعيد مرتضوي به مديرعاملي سازمان تامين اجتماعي تجديد نظر كند؛ چرا كه پرونده ايشان در ارتباط با حادثه تلخ بازداشتگاه كهريزك هنوز مفتوح است.

وي ادامه داد: از جناب احمدي نژاد مي خواهم كه بجاي صدور حكم مديرعاملي سازمان تامين اجتماعي براي مرتضوي با قوه قضائيه همكاري نموده و راه رسيدگي به پرونده ايشان را هموار نمايند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *