در دنیای امروز، ایموجیها قسمت اعظمی از انتقال مفاهیم را برعهده گرفتهاند. شکلکهای کوچک اما پرکاربردی که معنای خاصی را در بین کاربران تداعی و به مرور قسمتی از هر پیام را به خود اختصاص دادهاند.
در این میان، تلاش طراحان این حوزه بر ایجاد تنوع در بین شکلکها و پاسخگویی به نیاز مخاطبان مختلف بوده است، اما چندی پیش اتفاقی مهم در دنیای ایموجیها رخ داد. نوجوانی 16 سالهای بنام رایوف الحمدی، سال گذشته، از کنسرسیوم یونیکد ( کارگروه جهانی استاندارسازی متن و کاراکترهای پر کاربرد ) ، تقاضای ساخت یک ایموجی جدید برای خانمهای محجبه را کرد؛ تقاضایی که به گفته خودش در کمال ناامیدی با ارسال یک درخواست ساده صورت گرفت، اما با تشکیل یک کمپین حمایتی از طرف هزاران کاربر دیگر، به نتیجه مهمی ختم شد.
اپل به تازگی همزمان با روز جهانی ایموجی، در میان معرفی شکلکهای جدید خود، چند ایموجی از زن محجبه و مرد ریش دار را به کاربران معرفی کرد که قرار است تا پایان سال با نصب بر روی گجتهای اپل، در اختیار کاربران قرار بگیرند.