دادستان کل کشور با اشاره به ممنوعیت اشتغال دوتابعیتی ها در مراکز اجرایی و دولتی گفت: اسامی افراد دو تابعیتی شاغل در این مراکز را به وزارت اطلاعات ارسال کردیم.

هراز نیوز : حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در حاشیه ی جلسه شورای قضایی استان گلستان در گفت و گوی با صداوسیما در گرگان گفت: اسامی افراد دو تابعیتی را  صبح دوشنبه همین هفته به وزارت اطلاعات فرستادیم.

منتظری شمار این افراد را بیش از ده نفر اعلام کرد و گفت: یکی از منابع معتبر، فهرستی از اسامی دو تابعیتی را در اختیار ما قرار داده بود و من در سخنانی از دولت خواستم با این افراد  برخورد کند.

دادستان کل کشور افزود: وزیر محترم اطلاعات اعلام کرده بودند که فهرستی به ما نرسیده است که به دنبال آن، فهرست را دوشنبه صبح برای وزارت اطلاعات در قالب نامه طبقه بندی شده فرستادیم و امیدواریم بررسی دقیق کنند و اگر مستنداتی هم می خواهند اعلام کنند تا در اختیارشان بگذاریم که بصورت قانونی با آن افراد برخورد شود.

محمد جعفر منتظری افزود: آن منبع معتبر تاکید کرده که اسامی مستند و معتبر است، اما  خودم اسناد را ندیده ام.

منتظری گفت: موسسات و مراکزی که این افراد در آن شاغل هستند در آن فهرست  اعلام شده است.

منتظری با تاکید بر اینکه اشتغال دوتابعیتی ها طبق قانون در مراکز اجرایی و دولتی ممنوع است، گفت: امیدواریم وزارت اطلاعات این موارد را به خوبی بررسی کند چون بهرحال دوتابعیتی ها معمولا موضوع را کتمان می کنند و آن را افشا نمی کنند و این دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی هستند که باید آن را بررسی کنند.

دادستان کل کشور هم چنین درباره برخورد با جرایم سازمان یافته گفت: برخورد با این افراد طبق قانون شدید تر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: در دادستانی کل کشور بخشی برای برخورد با این جرایم فعال است که امیدواریم با برخوردهای قانونی و مقتدرانه مانع از گسترش جرایم سازمان یافته شویم.

او افزود: در کشور ما جرایم سازمان یافته گسترده نیست ولی در هر جا که باشد قوه قضاییه با آن قاطعانه برخورد می کند.

منتظری با اشاره به انتخابات شوراها گفت: با توجه به این انتخابات شوراها محلی و شهرستانی است برای حفظ سلامت انتخابات به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

او گفت: امیدواریم دادستانی ها درکنار نیروهای انتظامی ، امنیتی و اطلاعاتی بستر مناسبی برای حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری وشوراهای اسلامی فراهم کنند.

منتظری افزود: برای بررسی تخلفات انتخاباتی ، ستادی با حضور رییس دادگستری و دادستان در استان ها تشکیل و با متخلفان برابر قانون برخوردمی شود.

منتظری برای شرکت در همایش ملی حقوق سبز به گلستان سفر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *