شهروند|  نیمار سانتوس جونیور حرف اول و آخر را در مستطیل سبز برای سلسائو می‌زند. نمایش درخشان او در دیدار حیثیتی با آلبی سلسته شانس ستاره برزیلی را برای رسیدن به رکورد برترین گلزن ملی دنیا را بیشتر کرده است. رکوردی که سال‌هاست در دست یک ایرانی است.
تک ستاره سلسائو
نیمار در دیدار بامداد روز گذشته مقابل آرژانتین ستاره تیمش بود. او توانست پنجاهمین گل ملی‌اش را برای برزیل به ثمر برساند تا همچنان شانس رسیدن به رکورد دایی را داشته باشد. مهاجم بارسلونا گل اول برزیل را برای کوتینیو پایه‌ریزی کرد و زننده گل دوم تیمش هم بود. او با این عملکرد آماری فوق‌العاده را از زمان حضور تیته روی نیمکت تیم‌ملی برزیل به ثبت رسانده است. نیمار در ١٢ بازی مقدماتی جام‌جهانی اخیر روی ٩ گل از ١٢ گلی که تیمش به ثمر رسانده تاثیرگذار بوده است. نیمار ٢٤ ساله حالا به رکورد ٥٠ گل ملی رسیده و همین موضوع شانس او را برای رسیدن به رکورد برترین گلزن ملی دنیا که سال‌هاست قاطعانه در دست علی دایی(١٠٩ گل ملی) قرار دارد، بیشتر کرده است. دایی که تا ٣٧ سالگی بازی کرد؛ ١٣‌سال بیشتر از سن کنونی نیمار.
نیمار، تنها رقیب دایی است
وقتی به جدول برترین گلزنان ملی دنیا نگاه می‌کنیم، تا رده پنجم این جدول در اختیار فوتبالیست‌هایی است که دیگر در مستطیل سبز حضور ندارند. پنجمین نفر این فهرست، پله برزیلی است با ٧٧ گل زده برای تیم‌ملی کشورش. با توجه به این‌که نیمار درحال حاضر فقط ٢٤‌سال سن دارد و حداقل تا ٦،٧‌سال آینده می‌تواند در دوران اوج فوتبالش باشد، بعید نیست که بتواند به رکورد علی دایی برسد و عنوان برترین گلزن ملی دنیا را بعد از سالیان طولانی از دست این ستاره بین‌المللی ایرانی دربیاورد. نیمار ٥٠ گل ملی خود را در ٧٤ بازی برای تیم‌ملی برزیل به ثمر رسانده و این فرصت را دارد که در بازی‌های بعدی ملی خود  بار دیگر رکوردش را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *