معاون اول رئیس جمهور در واکنش به انتشار سخنان وزیر اقتصاد که در جمع خبرنگاران گفته بود «رحیمی دچار عارضه قلبی شده» خبرگزاری فارس را متهم به درآوردن اشک پیرزنان و پیرمردان کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ، محمدرضا رحیمی ظهر امروز در حاشیه جلسه بررسی طرحهای استان کردستان در سنندج در گفتوگو با تارنمای ایرنا در این استان مدعی شد که خبرگزاری فارس با انتشار خبری مبنی بر عارضه قلبی وی به دنبال «در آوردن اشک پیرزنها و پیرمردها» است.
سخنگوی سیاسی دولت به نام این گروه از پیرزنها و پیرمردها و سطح مسئولیت آنها اشارهای نکرد و ظاهرا” در سالگرد خبرگزاری فارس با این پیام قصد داشته از تلاشهای 9ساله این خبرگزاری در مبارزه با جریانات برانداز، فتنهگران، انحرافیون و تقویت رسانههای نظام تقدیر کند و الا باید به شمس الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت اعتراض میکرد که چرا بدون هماهنگی خبر از عارضه قلبی معاون اول داده است.
گفتنی است سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت روز گذشته در همایشی که قرار بود معاون اول رئیس جمهور نیز در آن شرکت کند ، در حضور خبرنگاران اعلام کرد که رحیمی دچار عارضه قلبی شده و به همین دلیل نتوانسته است در همایش حضور بهم رساند. بعد از انتشار این خبر در رسانه های مختلف از جمله خبرگزاری فارس ، پس از چند ساعت وزیر اقتصاد اظهارات قبلی خود را پس گرفت که نظرجدید وی نیز در رسانه ها منعکس شد.
این گاف رسانه ای وزیر اقتصاد البته سابقه ای هم داشت. ماه گذشته نیز زمانی که التهابات بازار سکه و ارز به اوج خود رسیده بود ، وزیر اقتصاد بعد از سکوتی چند هفته ای در قبال رشد نامتعارف سکه و ارز ، ناگهان به میدان آمد و مدعی شد که پیامک برخی خبرگزاری ها در روز تعطیل موجب التهاب بازار شده است. وی در جریان یک مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد که همکاران وی در این خصوص اسنادی هم دارند(که البته هیچ وقت ارائه نشد). با این وجود با افشاگری خبرگزاری فارس مشخص شد که در روز تعطیل مورد نظر ، تنها رسانه ای که رسیدن سکه به مرز یک میلیون تومان و دلار به مرز دو هزار تومان را منتشر کرده ، یک خبرگزاری منتسب به دولت بوده است و خبرگزاری های ارسال کننده پیامک هیچ کدام در این موضوع دخالت نداشته اند.
به نظر می رسد معاون اول محترم رئیس جمهور به رغم تجارب مدیریتی ارزنده و قابل احترام ، از مشاوران خوبی در حوزه رسانه برخوردار نیست وگرنه این مشاوران به وی یادآور می شدند زمانی که یک مقام ارشد دولت – در یک همایش عمومی با حضور خبرنگاران – صراحتا” اعلام می کند که معاون اول رئیس جمهور دچار عارضه قلبی شده ، چنین خبری درباره نفر دوم دولت ( آن هم چهره ویژه ای چون آقای رحیمی) بر اساس آنچه که در عالم رسانه «ارزش خبری شهرت» نامیده می شود ، به سرعت تبدیل به یکی از اخبار مهم و پربیننده رسانه ها خواهد شد. بویژه این که راوی خبر نیز ،وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت باشد که سخن او علی القاعده از اعتبار و روایی بالایی برای رسانه ها برخوردار است. پس از گلایه و انتقاد از رسانه ها در این خصوص از منظر حرفه ای کاملا” بی مورد است و آن که باید سرزنش شود ، راوی خبر است.
این مشاوران اگر در عالم واقع وجود می داشتند همچنین به آقای رحیمی یادآور می شدند که رسانه های کشور نه تنها آرزوی کوچکترین لطمه ای به سلامت ایشان را ندارند بلکه همواره از صمیم قلب دعاگوی چهره محبوبی هستند که اگر وجود او نبود ، ناب ترین سوژه های رسانه ای معاصر هیچ گاه فرصت ظهور و بروز پیدا نمی کرد.