قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س)‌؛ اینجا قطعه‌ای است از آرامگاه کسانی که خاطرات بزرگ و خوشی را برای مردم ایران رقم زده‌اند! کسانی که تا همین دیروز همواره نام‌شان با گوش و زبان‌مان آشنا بود و امروز بر فراز مزارشان با چشمانی متعجب شهرت‌شان را روی سنگ قبر نظاره‌گریم.

خانواده ایرانی -در دل خاک این قطعات، انسان‌هایی خفته‌اند که روزگاری برای خودشان منزلت و جایگاهی داشتند و انگار که هیچ گاه مرگ برای آنان ممکن نبود و حتی شاید خودشان هم متصور نبودند.خبر دردناک و غیر قابل باور بود، خبری که نمی‌خواستیم و دوست نداشتیم باور کنیم اما حقیقت داشت و متأسفانه یک مشت انسان‌نما دست به رفتاری زدند که صدای اعتراض همه را بلند کرد! هتک حرمت به مزار غلامحسین مظلومی، همایون بهزادی، بیوک جدیکار، رضا احدی و ناصر حجازی اتفاقی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. روز پنج‌شنبه وقتی خانواده غلامحسین مظلومی به بهشت زهرا (س) رسیدند با یک صحنه ناگوار مواجه شدند، صحنه‌ای که همسر و پسران غلامحسین‌خان مظلومی را سر جای خود میخکوب کرد، پاشیده شدن رنگ و اسید روی قبر اسطوره فقید آبی‌ها اشک آن‌ها را درآورد و نمی‌توانستند مزاری را ببینند که تا همین دیروز سالم و چهره پدر سالم و بشاش روی آن خودنمایی می‌کرد، این فقط نبود چراکه چند لحظه بعد مشخص شد قبر رضا احدی و بیوک جدیکار دست کمی از قبر مظلومی ندارد! تصویر آقابیوک جدیکار، اولین لژیونر فوتبال ایران، مخدوش شده و رضا احدی، آن بازیکن مظلوم دیروز، باز هم مظلوم واقع شد و سنگ مزارش سیاه شده بود. امید مظلومی، پسر بزرگ مرحوم غلامحسین مظلومی، در این باره می‌گوید: اصلاً باور کردنی نیست، من هرچه فکر می‌کنم به نتیجه‌ای نمی‌رسم، مگر می‌شود یک آدم، ببخشید یک انسان‌نما، دست به این رفتار پست بزند؟ او یک روانی است، ما وقتی به بهشت زهرا (س) رسیدیم شوکه شدیم، متأسفانه سنگ قبر بابا خراب شده بود و چاره‌ای نداشتیم جز این‌که سنگ مزار را برداشته و سفارش دوباره‌ای بدهیم، این مشکل نیست اما باید چاره‌ای اندیشیده شود اگر دوباره این اتفاق بیفتد چه؟ من نمی‌دانم به کجا می‌رویم؟ این فرهنگ ایرانی است؟ این یک نامردی بزرگ است و امیدوارم مسئولانی که این کار به آنها ارتباط پیدا می‌کند بتوانند توضیحی داده و پیگیر این ماجرا باشند.

صبح جمعه و این بار خانواده همایون بهزادی مزار پدر را می‌بینند، آن‌ها خیلی سریع پیگیر ماجرا شده اما به خاطر این‌که جمعه است و روز تعطیل و مسئولان حضور ندارند به آن‌ها گفته می‌شود روز شنبه بیایید تا با مدیران بهشت زهرا (س) صحبت کنید. علی بهزادی با ناراحتی در این باره حرف می‌زند: به خدا قسم نامردهایی که چنین کاری را می‌کنند انسان نیستند، آن‌ها کاری را می‌کنند که یک حیوان انجام نمی‌دهد، اتفاقی بوده که باید بررسی شود و من به خاطر این اتفاق تا ته خط می‌روم، بحث هواداری نیست، به مراسم پدرم استقلالی‌ها آمدند و برای درگذشت مظلومی و احدی، پرسپولیسی‌ها حضوری گسترده داشتند. ما بابت خراب شدن سنگ قبر ناراحت نیستیم و دوباره آن را عوض می‌کنیم اما ناراحت مرگ انسانیت هستیم.

چه کسی دست به این عمل زشت زده است؟ این پرسش را یکی از کارگر‌های زحمت‌کش شهرداری پاسخ می‌دهد: یک پیرمرد بود، من داشتم شلنگ را عوض می‌کردم که دیدم او یک اسپری در دست داشته و پس از رنگی کردن قبرها فرار می‌کند! یک خانم نیز درباره اتفاق افتاده می‌گوید: ما نشسته بودیم که یک آقای مسن این کار را انجام داد، او دو، سه تا قبر را خراب کرده بود و بر سر مزار ناصر حجازی نیز رنگ پاشیده بود اما ما سریع آن را پاک کردیم ولی دیگر مزارها چون زمان گذشته بود پاک نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *