هرازنو: حسن روشن در حاشیه مراسم تجلیل از نخبگان ورزشی کردستان و برترین‌های دومین المپیاد ورزشی شهرداری سنندج، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: فوتبال ایران نسبت به جهان خیلی عقب است و اگر جایگاه 100 را بالاترین درجه قرار دهیم، فوتبال کشورمان در جایگاه 20 قرار دارد.

وی تصریح کرد: آکادمی در تمامی رشته‌های ورزشی و بخصوص فوتبال در کشور فعال نیست، و اگر مواردی نیز وجود داشته باشد، خصوصی است و با دریافت پول‌های کلان، موجب زدگی و سرخوردگی ورزشکاران می‌شود.

به گفته این پیشکسوت آبی‌پوش فوتبال کشورمان، تا زمانی که آکادمی رشته‌های ورزشی در استان‌ها و شهرهای کشور فعال نباشد، ما هر ساله عقب‌نشینی خواهیم داشت.

روشن تصریح کرد: اگر اکنون در زیرساخت‌ها جهش‌هایی ایجاد شده است، نباید تنها پول را مبنا قرار دهیم، چون تا زمانی که این وضعیت پیش‌رونده باشد، جز اظهار تاسف، پیشرفت نمی‌کنیم.

وی در ادامه به دربی اخیر پرسپولیس استقلال در تهران اشاره کرد و گفت: اینطور فوتبال بازی کردن، ضعف در مدیریت و آکادمی هر دو تیم را می‌رساند و اکنون بازیکنانی که در پرسپولیس و استقلال بازی می‌کنند، پسرخوانده‌های این دو تیم هستند.

این پیشکسوت فوتبال افزود: وقتی دو تیم پرسپولیس و استقلال ضعیف باشند، فوتبال کشور ضعیف است.

روشن تصریح کرد: به دلیل اینکه من به استقلال نزدیک‌تر بودم، متأسفانه افشارزاده با آن همه قدرتی که در مدیریت داشت، ثابت کرد اجرایی نیست.

وی در پاسخ به سؤالی که چرا از مربیان ایرانی برای هدایت تیم ملی فوتبال استفاده نمی‌شود، افزود: چون پایه و اساس باشگاه‌ها خراب است، مسابقات را مرتب اما نه قوی، برگزار می‌کنند، بنابراین نمی‌توانند از افراد ایرانی استفاده کنند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان به این نکته هم اشاره کرد که مربیان ایرانی از مربیان خارجی که در کشورمان هستند، خیلی بهترند، اما عدم ثبات مدیریتی و اینکه با یک باخت، مربی را عوض می‌کنند، باید اجبارا به سمت مربیان خارجی روی بیاوریم.

روشن در پایان تشریح کرد: اگر نقش آکادمی فوتبال در کشورمان اجباری شود و بودجه کافی را به آن اختصاص دهند، آینده فوتبال امیدوارکننده خواهد بود و گرنه با این وضعیت، در این مقطع می‌مانیم./ فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *