هراز نیوز : دانش آموزی که با انتشار اطلاعات معلم خویش در فضای مجازی برای وی ایجاد مزاحمت می نمود ، توسط کارآگاهان جرائم رایانه ای پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر گردید.
سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با هرازنیوز  در تشریح این خبر اعلام نمود : در پی حضور و شکایت فردی به هویت معلوم به پلیس فتا مبنی بر اینکه مدتی است شخصی ناشناس در سایتی اقدام به انتشار آگهی جهت فروش حیوانات خانگی با شماره تلفن بنده نموده که باعث ایجاد مزاحمت برای من شده است. که به همین منظور تقاضای رسیدگی به پرونده را نموده است.
در ادامه پس از اخذ مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت که پس از بررسی و تحقیقات انجام شده مشخص گردید که IP بکارگیری شده توسط مجرم، مربوط به منزل خود شاکی می باشد.
وی گفت : از آنجایی که شاکی پرونده معلم بود ، کارشناسان این پلیس فهرستی از اسامی دانش آموزان و افراد نزدیک به محل سکونت شاکی را جمع آوری نمودند که با تجزیه و تحلیل های صورت گرفته بر روی مضنونین پرونده، متهم اصلی که یکی از دانش آموزان شاکی بوده شناسایی گشت.
سرهنگ محمدنژاد در ادامه افزود: کارشناسان پلیس فتا با هماهنگی مقام محترم قضایی سیستم های رایانه ای متهم را جمع آوری و وی را به این پلیس احضار کردند که پس از حضور، متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت؛ شاکی دبیر بنده بوده و من نیز به منظور شوخی و سرگرمی، با استفاده از برنامه هک وای فای، رمز اینترنت وای فای منزل ایشان را بدست آورده و سپس با مراجعه به سایتی اقدام به درج آگهی فروش حیوانات خانگی و درج شماره تماس ایشان در ذیل آگهی نمودم.
رئیس پلیس فتا مازندران در خاتمه هشدار داد :
• در هنگام خرید اشتراک ماهانه و سالانه اینترنت از مخابرات و دیگر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت از کارشناسان این شرکت‌ها بخواهند تنظیمات امنیتی مورد نیاز را بر روی مودم‌های خود پیکر‌بندی نمایند.
• در زمان مناسب اقدام به تعویض رمز عبور پیش فرض مودم به یک رمز عبور پیچیده (حروف، اعداد، علائم) غیر قابل حدس نمایند.
در نهایت پس از تکمیل تحقیقات، پرونده به همراه متهم به دادسرا ارسال و برای او قرار متناسب صادر گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *