روز گذشته مدیرکل تعزیرات استان البرز با بیان اینکه بیش از یک‌میلیارد تومان جریمه نقدی برای برخی از آرایشگاه‌های متخلف صادر شده است، گفت: چهار نفر از خانم‌های آرایشگر در این زمینه دستگیر شدند. فروش داروهای لاغری و روانگردان در برخی آرایشگاه‌ها در حالی از سوی علی اکبر مختاری مطرح می‌شود که ابتدای این هفته نیزهمزمان با کشف ۱۰ میلیارد داروی تقلبی در فارس بحث ردپای حشرات در برخی داروهای لاغری که در داخل به فروش می‌رسد، توسط معاون دادستان شیراز مطرح شده بود. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر مختاری با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال ۹۴ طرح مرحله اول بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه در استان البرز اجرا شده است، اظهار داشت: بازرسی مرحله دوم آرایشگاه‌های زنانه در هفته جاری آغاز می‌شود. در بازرسی که از ابتدای امسال در آرایشگاه‌های زنانه صورت گرفته بود، مشخص شد بیشترین تخلف آرایشگاه‌ها مربوط به فعالیت بدون پروانه کسب است. برای مثال گاهی فرد یک اتاق منزل خود را به آرایشگاه تبدیل می‌کند و کسی از این موضوع اطلاع ندارد. با این وجود طبق قانون هر گونه ارائه خدمات که به موارد سلامت و پزشکی مربوط شود و یا اقداماتی که تداخل صنفی است، در صورتی که در آرایشگاه‌ها انجام شود، تخلف محسوب شده و واحد صنفی نیز پلمب خواهد شد. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه در مرحله اول طرح بازرسی میزان تخلفات آرایشگاه‌های زنانه باورکردنی نبود، افزود: برخی از آرایشگاه‌های زنانه دارای تخلف گران‌فروشی که به‌خلاف مقررات و نرخ‌های مصوب کمیسیون نظارت بوده است، شناسایی شده‌اند. مختاری با اعلام اینکه برخی از واحدهای صنفی با توجه به تخلف گران‌فروشی تا میزان ۲۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی شدند، گفت: در برخی از آرایشگاه‌های زنانه داروهای لاغری فروخته می‌شده است. او با ابراز اینکه در برخی از آرایشگاه‌های زنانه تجهیزات پزشکی وجود داشته است، گفت: دستگاه‌های میکرودرم و دستگاه‌های برداشتن خال از جمله این تجهیزات بوده است.

فروش البسه قاچاق در آرایشگاه‌های متخلف

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با اظهار اینکه کارهای متخصصان پوست و مو و تغذیه در برخی آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌شده است، گفت: ماساژدرمانی، استفاده از سنگ‌های حرارتی، رمالی و فالگیری و فروش کالای قاچاق به‌ویژه البسه در آرایشگاه‌های متخلف زنانه وجود داشته است. او با ذکر اینکه از ۱۲۰ واحد بازرسی‌شده آرایشگاه‌های زنانه ۱۰۰ پرونده تخلف تشکیل شده است، افزود: ۲۲ واحد آرایشگاه زنانه در مرحله اول پلمب شده است. مختاری با اشاره به اینکه چهار نفر از خانم‌های آرایشگر در این زمینه دستگیر شدند، گفت: در برخی از آرایشگاه‌های زنانه، آرایشگرهای مرد حضور داشته‌اند. او با بیان اینکه بیش از یک میلیارد تومان جریمه نقدی برای برخی از آرایشگاه‌های متخلف صادر شده است، ادامه داد: بخش اعظمی از این جریمه وصول و به خزانه دولت واریز شده است. مختاری با اعلام اینکه اکثر تخلفات در حوزه گران‌فروشی در زمینه پیرایش عروس بوده است، گفت: دستمزدهای ۲ الی ۵/۲ میلیون تومان از عروس‌ها دریافت شده است که نرخ تعرفه، یک‌چهارم این مبلغ است. به گفته او بعد از بازرسی اول از آرایشگاه‌های زنانه، اعضای هیات رئیسه اتحادیه دوره آموزشی ویژه برای خانم‌های آرایشگر برگزار کردند.

ردپای حشرات در داروهای تناسب اندام

شنبه هفته جاری نیز در این زمینه معاون دادستان از کشف ۱۰ میلیارد ریالی داروهای تقلبی و غیرمجاز در استان فارس خبرداده و گفته بود: در بازرسی از تعدادی باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌های زنانه و عطاری‌ها کپسول‌های لاغری و چاقی از اجزای حشرات کشف شده است. به گزارش میزان، کوروش زارعی زارعی در ادامه خاطرنشان کرده بود: با توجه به گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی براینکه تعدادی از عطاری‌ها، باشگاه‌های ورزشی و آرایشگاه‌های زنانه مکمل‌های لاغری و چاقی که اکثر این داروها حاوی مواد مسمویت زا، مواد مخدر صنعتی و سنتی است، به متقاضیان ارائه می‌کنند، کار بازرسی از این اماکن در دستور کار قرار گرفت. او تاکید کرد: دراین بازرسی‌ها مشاهده شد بعضی از کپسول‌هایی که به مشتریان با عنوان داروهای لاغری یا چاقی عرضه می‌شود، حاوی اجزای خشک‌شده حشرات است که از کشورهایی همچون چین وارد کشورمان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *