دبير اتحاديه وكلاي سوريه گفت: حمله به سفارتخانه هاي دمشق در كشورهاي عربي و غيرعربي مكمّل سناريوي نيكولا ساركوزي رئيس جمهوري فرانسه به ويژه پس از وتوي قطعنامه غربي ـ عربي است.

احمد خليل دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: سناريوي “گروه تماس” كه ساركوزي ِرييس جمهور فرانسه و حامي صهيونيسم تشكيل آن را اعلام كرده است، جايگزين توطئه هاي دشمنان عربي و غربي سوريه خواهد شد، توطئه هائي كه دولت دمشق با كمك ملت و ارتش سوريه و كشورهاي دوست خود توانسته با آن مقابله كند.

وي افزود: هدف از اين توطئه هاي جنون آميز تغيير نقشه كل جهان است.

حمله به سفارتخانه هاي سوريه

دمشق (العالم) ـحمله به سفارتخانه هاي سوريه به دنبال ارايه طرح غربي ـ عربي ضد سوريه به شوراي امنيت آغاز و پس از وتوي شنبه (15بهمن) اين قطعنامه از سوي چين و روسيه نيز بروز و ظهور بيشتري يافته است.

بامداد شنبه (15 بهمن) چندين نفر با حمله به سفارتخانه سوريه در پايتخت يونان، شيشه هاي اين سفارتخانه را شكسته و بخش كنسولي آن را تخريب كردند.

سفارت سوريه در كويت نيز جمعه گذشته مورد تعرض قرار گرفت و در امان پايتخت اردن تلاش مخالفان براي حمله به سفارت سوريه با توجه به حضور نيروهاي امنيتي ناكام ماند.

شامگاه شنبه پس از وتوي قطعنامه ضد سوري در شوراي امنيت سفارتخانه سوريه در استراليا هدف حمله قرار گرفت و افراد مهاجم بخشهايي از آن را تخريب كردند.

در پايتخت مصر نيز سفارتخانه سوريه بامداد شنبه هدف تعرض قرار گرفت.

“سامي الخيمي” سفير سوريه در انگليس نيز اعلام كرد، افراد خرابكار با حمله به سفارت سوريه در لندن يكي از دفاتر آن را در طبقه اول تخريب كردند.سفارت سوريه در لندن حمله به سفارتخانه هاي سوريه را با اقدامات تحريك برانگيز شبكه هاي الجزيره قطر و العربيه عربستان مرتبط دانست

احمد خليل دبير اتحاديه وكلاي سوريه با اشاره به اقدامات غرب در زمينه تلاش براي تغيير نقشه سياسي منطقه از طريق تصويب قطعنامه ضد سوري در شوراي امنيت سازمان ملل متحد گفت: پيش بيني مي شود پس از وتوي قطعنامه ضد سوري تلاش هائي براي همگرائي روسيه و آمريكا آغاز شود ولي اين همگرائي عليه سوريه نخواهد بود بلكه در راستاي حل بحران اين كشور است.

وي ديدگاه روسيه را درباره بحران سوريه ثابت و غيرقابل تغيير خواند و افزود: دخالت نظامي در سوريه و براندازي نظام دمشق خط قرمز روسيه است.

اتحاديه عرب خيرخواه ملت سوريه نيست

خليل خاطرنشان كرد: ملت پس از ارايه طرح اتحاديه عرب و اقدامات آنها براي بين المللي كردن موضوع سوريه فهميدند كه اين اتحاديه خيرخواه كشورشان نيست و حسن نيت ندارد.

وي به دخيل بودن سران عرب در زمينه توطئه ضد سوريه اشاره كرد و گفت: چگونه برخي طرف ها از حل بحران سوريه حرف مي زنند در حالي كه اين كشور را تحريم اقتصادي و سياسي مي كنند.

خليل اظهار داشت: گروه هاي مسلح پس از تصويب طرح اتحاديه عرب عمليات قتل مردم و تخريب تأسيسات اقتصادي را افزايش دادند.

وي افزود: پيش بيني مي شود كه توطئه گران عربي و غربي به اميد تحقق اهداف خود در محافل بين المللي عوامل خود را در سوريه براي خرابكاري بيش از پيش مورد حمايت قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *