شفاف سازی در این خصوص می تواند خود موجب رفع ابهام از دلایل دستگیری و طولانی شدن مدت بازداشت نامبرده باشد زیرا با طولانی شدن زمان دستگیری آنچه که به نظر می آید قضیه تنها در حد یک سو تفاهم نبوده و این داستان ادامه دارد داستانی که در روزهای آتی موجب احضار و یا دستگیری عده ای دیگر در حوزه صنعت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری عروج ، با تکیه زدن غضنفری بر وزارتخانه ای به عرض و طول صنعت و معدن تغییر و تحولاتی در آن بروز نمود که در زمان خود حساسیت رسانه ها را بر انگیخت.یکی از این اتفاقات رفتن سمعیی نژاد از ایمیدرو و آمدن خدا مراد احمدی کسی در اوایل دوران وزارت محرایبان مدیرکل حوزه وزارتی بود به جای آن بود.در همان موقع بود که رسانه ها از تاخت و تاز جریان انحرافی در صنعت و معدن کشور سخن به میان آوردند و ماحصل آن شکایت خدا مراد احمدی و پرونده مفتوحه این رسانه در داد گاه شد.

خدا مرد احمدی کیست خدا مراد 31 سال بیشتر سن ندارد. او که همانند محرابیان دانش آموخته عمران است پیش از آنکه پا به ساختمان خیابان سمیه وزارت صنایع و معادن بگذارد، در سازمان صدا و سیما مشغول به کار بوده است. احمدی در سال 1386 در وزارت صنایع و معادن مشغول شد. او ابتدا رئیس حوزه وزارتی این وزارتخانه شد تا به عنوان معتمد محرابیان، امور دفتر وزیر را سر و سامان دهد. او در سال 86 علاوه بر اینکه به امور طبقه دهم وزارت صنایع و معادن رسیدگی می کرد، مامور رایزنی با نمایندگان مجلس شد تا آنها را برای دادن رای اعتماد به محرابیان قانع کند. عضویت در هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، عضویت در هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و نماینده وزارت صنایع و معادن در اتاق بازرگانی پست هایی بود که احمدی در همان ماه های اول وزارت محرابیان گرفت.احمدی از حلقه دانش آموختگان دانشگاه علم و صنعت است و در اوایل دولت نهم هم از سوی احمدی نژادبه عنوان معاون وزیر رفاه معرفی شده بود .

غیبت های مکرر خدامراد احمدی در اتاق تهرانخدامراد احمدی که در دوره ششم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در دسته نماینده های منظم دولتی جای می گرفت و در اغلب جلسات و نشست های اتاق حتی کوتاه مدت نیز شرکت می کرد، در دوره هفتم که همزمان با پست های متعدد او در وزارت صنعت و معدن شده کاملا غایب است و در جمع فعالان بخش خصوصی در اتاق تهران حاضر نمی شود.خدامراد احمدی که همزمان با شروع دوره هفتم هیات نمایندگان اتاق تهران به معاونت وزیر صنایع و مدیرعاملی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی رسید، پس از مدتی که دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن در هم ادغام شدند این سازمان را ترک و به سازمان گسترش و نوسازی صنایع و معادن پا گذاشت.

احمدی در حالی ریاست هیات عامل ایمیدرو را برعهده دارد که همزمان به عنوان یکی از نواب رییس اتاق بازرگانی ایران نیز انتخاب شده و عضو هیات رییسه اتاق ایران است که غیبت های گاه و بیگاهش از جمله در نشست پنجم هیات نمایندگان اتاق ایران و صندلی خالی او در هیات رییسه نیز به چشم می آید. این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران اما از ابتدای تشکیل این جلسات کمتر پا به ساختمان اتاق گذاشته است.خدامراد احمدی هم چنین بنا بر قانون اتاق در دو کمیسیون تخصصی “تولید و تجارت” و “سرمایه گذاری و تامین مالی” اتاق تهران نیز عضویت دارد. احمدی البته از این لحاظ رکورددار است و تاکنون از 9 جلسه کمیسیون تولید و تجارت و 5 جلسه کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی در هیچ کدام حتی برای یک جلسه هم حضور نداشته است.معلوم نیست چه عاملی باعث شده تا خدامراد احمدی فرصت حتی حضور کوتاه در اتاق تهران را نداشته باشد در حالی که دیگر معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات اتاق تهران حضور مستمر دارند و هر چندگاه در کمیسیون های تخصصی نیز دیده می شوند.

چرا دستگیر شداز 5 ماه پیش که قرار شد خدا مراد احمدی در پست ریاست هیئت عامل ایمیدرو قرار بگیرد زمزمه هایی در خصوص عدم تائید صلاحیت نامبرده توسط دستگاه های نظارتی به گوش می رسید زمزمه هایی که در برخی موارد نیز رسانه ای شد اما چیزی که خریدار نداشت همهین دغدغه ها بود و این شخص علی رغم داشتن پرونده مفتوح در خصوص شهرک های صنعتی در این پست منصوب شد.در خصوص علت دستگیری نامبرده گمانه زنی های مختلفی از سوی رسانه ها و نمایندگان مجلس انجام گرفت که کلیات آن بحث تخلفات مالی است اما این تخلفات مالی در خصوص پرونده اختلاس بزرگ یا موضوع دیگری است همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.اینگونه بود که شب فردا روزی که قرار بود خدا مراد در کمیسیون تخصصی مجلس برای ادای برخی توضیحات حضور پیدا کند دستگیر می شود.

روی موج شایعات

دستگیری خدا مراد احمدی موجب شد تا موجی بزرگ از شایعات در خصوص دستگیری نامبرده شکل گیرد از ارتباط نامبرده با گروه آریا و اختلاس بزرگ تا زد و بند در حوزه شهرک های صنعتی و عملیات قومی قبیله ای و راه اندازی باند صنعتی و معدنی در حوزه صنعت کشور، موضوعی که باید صبر کنیم تا نهاد های قضایی با رسیدگی دقیق به روشن نمودن واقعیت قضایا اقدام کنند، که شفاف سازی در این خصوص می تواند خود موجب رفع ابهام از دلایل دستگیری و طولانی شدن مدت بازداشت نامبرده باشد زیرا با طولانی شدن زمان دستگیری آنچه که به نظر می آید قضیه تنها در حد یک سو تفاهم نبوده و این داستان ادامه دارد داستانی که در روزهای آتی موجب احضار و یا دستگیری عده ای دیگر در حوزه صنعت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *