هراز نیوز :جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت خواست ر‍ژیم صهیونیستی را وادار به پیوستن به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای(ان .پی.تی) کند.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، نماینده کشورمان در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد: با توجه به اعتراف سران رژیم صهیونیستی مبنی بر در اختیار داشتن سلاح هسته ای، شورای امنیت باید در اقدام فوری این رژیم را وادار به محو سلاح های اتمی، پیوستن به ان پی تی و نظارت قوانین آژانس کند.

«اسحاق آل حبیب» در نشست عصر سه شنبه شورای امنیت با موضوع خاورمیانه و مسئله فلسطین، در پاسخ به سخنان نماینده رژیم صهیونیستی گفت: هدف اتهامات رژیم صهیونیستی ضد ایران، انحراف توجه جامعه جهانی از جنایات و بیرحمی های این رژیم برضد فلسطینی هاست.

معاون نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد افزود: نماینده رژیم صهیونیستی با طرح موضوعات بی ارتباط با بحث اصلی این جلسه تلاش کرد توجهات را از فهرست طولانی جنایت ها و بیرحمی های این رژیم مانند ادامه اشغالگری، تجاوز، نظامی گری و تروریسم دولتی مانند طراحی ترور دانشمندان هسته ای بیگناه کشورمان منحرف کند.

«ران پروزر» ، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در این جلسه شورای امنیت ادعا کرد غنی سازی بیست درصدی اورانیوم در تاسیسات فردوی قم، انحراف از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای کشورمان است.

آل حبیب با اشاره به تلاش های کشورمان به عنوان یکی از مخالفان هرگونه سلاح کشتار جمعی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو معاهده منع و گسترش سلاح های هسته ای در ارگانهای مختلف سازمان ملل متحد بارها اعلام کرده است که سلاح هسته ای به عنوان سلاحی غیر انسانی، هیچ جایگاهی در ساختار دفاعی ایران ندارد.

وی افزود: فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد و گروههای بازرسی این آژانس بطور مکرر از تاسیسات هسته ای ایران بازدید کرده اند و یک گروه از آژانس نیز هفته آینده از کشورمان بازدید خواهد کرد.

معاون نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد همچنین از شورای امنیت خواست موضوع سلاح های اتمی و غیر قانونی رژیم صهیونیستی را با توجه به اینکه این رژیم بزرگترین و خطرناک ترین تهدید برای خاورمیانه و جهان است، بصورت فوری در دستور کار قرار دهد.

آل حبیب با اشاره به وضع اسفبار سرزمینهای اشغالی، بویژه ادامه محاصره غزه، این اقدام رژیم صهیونیستی را تجاوزکارانه، وحشیانه و ناقض همه قوانین و هنجارهای بین المللی خواند و آن را محکوم کرد.

وی افزود: محاصره غزه نوعی تنبیه گروهی مردم و جنایت ضد بشریت است که توسط کنوانسیون چهارم ژنو ممنوع شده است .

معاون نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد تنها راه حل بحران فلسطین را اعاده، شناسایی وحفظ حقوق همه مردم فلسطین میسر خواند وگفت: به علت فقدان توجه به ریشه های این بحران شصت ساله، درگیری در خاورمیانه همچنان حل نشده است.

وی همچنین ادامه اشغال فلسطین و نقض حقوق مردم این سرزمین را از جمله علل ناکامی جامعه جهانی در حل این موضوع خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است تنها راه حل موضوع فلسطین ایجاد صلح، اعاده حق حاکمیت فلسطینی ها و پایان اشغالگری است.

آل حبیب گفت: مردم فلسطین باید اجازه داشته باشند که نظرات خود را بطور آزادانه در خصوص سرنوشت، آینده و نوع دولت و حکومتی که می خواهند از طریق، فراندوم و با مشارکت همه فلسطینیان بیان کنند.

معاون نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از بدتر شدن شرایط زندانیان فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی، از شورای امنیت سازمان ملل خواست موج جدید دستگیری اعضای شورای قانونگذاری فلسطین را محکوم کند و از رژیم صهیونیستی بخواهد که همه اعضای شورای قانونگذاری را که بدون محاکمه و با زور دستگیر شده اند، آزاد کند.

آل حبیب همچنین تقویت اعتماد بین ایران و همسایگان و کشورهای منطقه از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: تلاش های شیطنت آمیزی با هدف ایجاد تفرقه میان ملت های خاورمیانه جریان دارد.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در پایان یادآور شد: این تلاش ها بی نتیجه دشمنان اتحاد کشورهای خاورمیانه در شرایطی است که ملتهای این منطقه، برغم تفاوت های قومی و مذهبی، برای قرن ها بطور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *