معاون وزیر کشور گفت: کاهش تصدی‌گری‌های دولتی در اجرای خدمات مختلف به مردم از جمله ویژگی‌های راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت در اقصی نقاط کشور است.

خبرگزاری فارس: دفاتر پیشخوان دولت سبب کاهش تصدی‌گری‌های دولتی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، محمد ناظمی‌اردکانی ظهر امروز در مراسم بازدید از اداره ثبت احوال شهرستان تربت حیدریه از توابع استان خراسان رضوی اظهار داشت: در حال حاضر دفاتر پیشخوان دولت، خدمات سازمان ثبت احوال را با سرعت و کیفیت مطلوب‌تری به عمومی مردم کشور ارائه می‌کند.
وی با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا سازمان ثبت احوال کشور اقدامات بسیار مهمی را برای اجرای هرچه باشکوه‌تر و مناسب‌تر انتخابات انجام داده است.
رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه هویت بیش از 5 هزار نامزد انتخابات مجلس توسط این سازمان بررسی شده است، تصریح کرد: نتیجه این بررسی‌ها نیز به وزارت کشور اعلام شده است.
وی با تاکید بر این مطلب که سازمان ثبت احوال کشور جایگاه حاکمیتی دارد، توضیح داد: این سازمان نقش زیر ساختی و مهم را برای تولید، نشر آمار و اطلاعات در سطح کشور دارد.
ناظمی اردکانی تاکید کرد: این نقش به خاطر خاطر صدور اسناد هویتی برای همه ایرانیان در اقصی نقاط کشور به وجود آمده است.
وی از آغاز عملیات اجرایی بایگانی الکترونیکی اسناد در 27 استان کشور توسط این سازمان خبر داد و متذکر شد: در این روش از اسناد موجود در کشور تصویربرداری الکترونیکی صورت می‌گیرد.
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال ضرورت‌ نداشتن به حضور افراد یا ارسال مدارک به اداره محل صدور شناسنامه را از جمله ویژگی‌های این سامانه دانست و بیان داشت: اجرای این طرح مشکلات زیادی در این زمینه را مرتفع می‌کند.
وی به دیگر مزایای اجرای بایگانی الکترونیکی اسناد در کشور اشاره کرد و یادآور شد: افزایش دقت و جلوگیری از تخریب اسناد از جمله این موارد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *