«از زمانی که حمید بقایی سازمان میراث فرهنگی را ترک کرده چند سال می‌گذرد، اما در این مدت هیچ اقدامی برای رسیدگی به تخلفات مدیریتی و به ویژه تصمیم‌ها و اقدامات مخرب و نادرست او صورت نگرفته …

مدیریت جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز به رغم درخواست‌های مکرر کارشناسان و اهالی این حوزه، از ارائه‌ گزارشی درباره‌ی تخلفات او عملاً اجتناب کرده است.»

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا،‌ هیات مدیره «جامعه باستان‌شناسی ایران» در بیانیه‌ای خطاب به قوه قضائیه از این نهاد خواست تا مدیریت «حمید بقایی» در دوره‌ی ریاست‌اش در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را بررسی کند.

این بیانیه به دنبال دستگیری حمید بقایی در 18 خرداد ماه مننتشر شد،‌ در آن زمان نخست حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌ اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود خبر دستگیری بقایی را اعلام کرد، البته در آن زمان از بیان جزئیات این پرونده خودداری شد.

در این بیانه آمده است: «انتشار خبر بازداشت آقای حمید بقایی (رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) که به خاطر تخلفات مالی و اداری در زمان مدیریت‌شان بر دستگاه‌های دولتی رخ داده، برای اصحاب میراث فرهنگی بسیار توجه برانگیز است.

ایشان برای مدتی طولانی سمت قائم‌مقامی و سپس ریاست «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» را بر عهده داشته‌اند که متأسفانه در این مدت، صدماتِ جبران‌ناپذیری به پیکره‌ی این سازمان و به تبعِ آن به میراث فرهنگی و تاریخی این سرزمین وارد آمده است. به دلایل مختلف، گستردگی و عمق این آسیب‌ها کمتر در رسانه‌های عمومی مطرح شده و به اطلاع عموم رسیده است.

One thought on “پرونده تخلفات «بقایی» در میراث فرهنگی”
  1. آقای احمدی نژادکه در تمام مسائل کارشناس ارشدبودندحال چگونه است دراندک مدت دومعاونش روانه زندان شدند؟جالب اینجاست که دکتراحمدی نژادهنوزهم برای رسیدن به قدرت تلاش دارددلیلش چیست خدامی داند!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *