هـراز نـو: دكتر علي لاريجاني در بیستمین یادواره سرداران و 148 شهید بخش دودانگه ساری در روستای تلاونگ گفت به کشورهای 1+5 هشدار داد اگر به عهدتان پایبند نباشید خودتان متضرر شده و مذاکرات متوقف خواهد شد و تاكيد كرد : حدود سه سال مذاکرات در حال انجام است ، امروز آمریکایی ها حرف های جدیدی می زنند و تصور می کنند که ملت ایران به مذاکرات نیازمند است ، چند بار می خواهید ملت ایران را بیازمائید.
لاريجاني گفت : به دليل استقامت ملت ايران دشمنان مجبور به مذاكره شده اند و ما شمشیر را در نیام قرار نمی دهیم و آماده ایم و نشان خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در مذاکرات حرف های کلفتی زده شده است ادامه داد : مقولات داخلی و بین المللی ایران جدای از مساله هسته ای نیست و بزودی ایران در همه عرصه ها آمادگی خود را نشان خواهد داد.

رییس مجلس با اشاره به اینکه موضوع هسته ای یک مقوله جدا از مسایل داخلی و بین المللی ملت ایران نیست گفت : موضوع هسته ای یک حلقه از زنجیره مسایل مختلف اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی ملت ایران است.

وی با تاکید بر اینکه مصاف هسته ای زورگویانه است ادامه داد : این مقوله برای تمام گروههای سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ایران به صورت مشترک و متفق القول وجود دارد.

وی افزود : توانمندی هسته ای قابلیت قابل توجهی برای ملت ایران بوجود آورده است ، به همین خاطر آنها نسبت به توانمندی ایران هراس دارند.لاریجانی با اشاره به اینکه رهبری فتوا صادر نمودند که استفاده از سلاح کشتار جمعی را جایز نمی دانیم گفت : برای ملت ایران و مسلمانان بالاتر از فتوای شرعی حکمی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت کشورهای منطقه و گروههای تروریستی اشاره و گفت : در دو قرن اخیر گرفتاریهای زیادی بین کشورهای اسلامی بوجود آمده است که این گرفتاریها را کشورهای قدرتمند با سواستفاده از کشورهای کوچک و بزرگ ایجاد کردند.

لاریجانی با طرح این پرسش که چرا امروز کشورهای اسلامی دچار تنش و درگیری شدند ، گفت : كشورهاي اسلامي تكيه به قدرتهاي بزرگ را جايگزين مجاهدت كرده اند و اين كشورها به جاي تكيه به ملت و مجاهدت به ديگراني كه دنبال منافع هستند تكيه كرده اند

وی با اشاره به اینکه چرا قیمت نفت در چند ماه اخیر از 110 دلار به 45 دلار کاهش یافته است گفت : به خاطر اینکه کشورهای اسلامی مستقل فکر نمی کنند و بجای اینکه به ملت خود تکیه کنند به ديگران تكيه می کنند.

لاریجانی ادامه داد : بلایی که در منطقه توسط گروههای تکفیری به جان مسلمانان انداخته شده به خاطر این است که این کشورها به قدرت کشورهای بزرگ تکیه کردند نه به قدرت و پشتوانه ملت خود.

وی اظهار داشت : ایران اسلامی با رهنمودهای امام راحل در زمینه ترویج تفکر مجاهدت در راه اسلام قدرتمندانه و عزتمندانه ایستاده و همچنان راه و رسم مجاهدت و شهادت طلبی را فراموش نکرده و در متن زندگی خود قرار داده است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تولید و رونق اقتصادی در سال جاری اشاره کرد و گفت : سهم تحریم ها در اقتصاد كشور حدود 20 تا 30 درصد است بايد همت كرد و دولت زمينه هاي كار و توليد را فراهم كند .

وی رونق تولید در حوزه اقتصاد را مجاهدت امروز ایران دانست و گفت : مجلس با تصویب چند قانون در حمایت از سرمایه گذاری و تولید همگام با دولت است.

رییس مجلس شورای اسلامی از تخصیص 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه برای مقابله با خشکسالی در سال جاری خبرداد و گفت : قانون رفع موانع تولید از دیگر مصوبات مهم مجلس است که دولت باید با جدیت آن را دنبال کند.

وی به اهميت توسعه کشاورزی در استان مازندران اشاره و گفت : کشاورزی مازندران با توسعه صنعت می تواند امنیت غذایی ایران را تضمین کند

لاريجاني بر ضرورت احياي سد فريم تاكيد كرد و گفت : احياي سد فريم موجب احياي زمين هاي كشاورزي منطقه خواهد شد

وي تصريح نمود : توليد كنندگان بايد مورد حمايت قرار گيرند و دولت هم براي رفع موانع توليد برنامه ريزي كند

لاريجاني در پايان از مسئولين و مديران خواست تا زمينه حضور مردم را در اقتصاد فراهم كنند و گفت : همه تلاش كنند تا از اقتصاد قوي ، پايدار و مقاوم برخوردار شويم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *