هراز نو : شاید برای شما هم این پرسش پیش آمده باشد که معنای «مالیات بر ارزش افزوده» روی صورت‌حساب رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها و فست‌فود‌ها چیست؟
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی که در نشستی به مناسبت هفته دولت در سال گذشته در جمع خبرنگاران حضور یافته بود، در بخشی از سخنان خود، با تأکید بر اینکه چلوکبابی‌ها و فست فود‌ها مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیستند، گفت: «هنوز از این گروه از مشاغل ثبت‌نام به عمل نیامده و فعالان این بخش که مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کنند، از مردم سوءاستفاده کرده و اقدام آن‌ها نوعی جیب‌بری است. تنها رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی مجوز دریافت مالیات بر ارزش افزوده را دارند‌».
معنای این سخن یعنی مدت‌هاست مردم در ‌چلوکبابی‌ها و فست فودهای پر‌شمار، مبلغی می‌پردازند که یک‌راست به جیب صاحبان این کسب و کار‌ها سرازیر می‌شود و بر خلاف تصور پیش‌فرض، هیچ ارتباطی با سازمان امور مالیاتی نداشته و نوعی دزدی به شمار می‌آید.
به اتفاق خانواده  در یکی از فست فود های شهر محمود آباد غذا خوردیم بگذریم از کیفیت غذا در این فست فود که قابل گفتن نیست ،نکته قابل تامل اخذ مالیات بر ارزش افزوده بر یک بطری آب معدنی بود وقتی از فروشنده سوال کردیم چرا قیمت آب معدنی این قدر زیاد شده پاسخ داد تازه چونشما اینجا غذاخوردید کمتر هم حساب کردیم !
قیمت آب معدنی 450 تومانی 700 تومان محاسبه شده است علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده حق سرویس هم برای بطری های آب معدنی اضافه دریافت شده است .
Picture 174
آنچه روشن است، چه بی‌ثباتی در نرخ رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، چلوکبابی‌ها، فست فودی‌ها و… و چه جیب بری‌های مشاغلی که هنوز مالیات بر ارزش افزوده نمی‌پردازند، همه و همه ناشی از نبود نظارت است که پیرو آن، جا دارد از نهادهایی که در انجام وظایف خود در این باره کوتاهی می‌کنند گلایه کرد؛ خصوصا جناب آقای فرزانه فرماندار شهرستان محمود آباد که سابقه مدیریتی فراوانی دارد می شود امیدوار بود ،  آیا گلایه‌های ما از سوی ایشان و مدیران زیر مجموعه اش رسیدگی خواهد شد ؟
2 thoughts on “فرماندار محمود آباد جلو جیب بری را در این شهر بگیرد !+سند”
  1. با توجه به این که سواحل اشغالی دریای مازندران هم به یکباره اشغال نشده دیری نیست که سواحل رودخانه هراز هم در آینده به مشکل سواحل خزر دچار شوند.
    بنابر آمار روزنامه ایران: از حدود بیش از 600 کیلومتر سواحل دریای خزر، تنها چیزی حدود 4 درصد آن به روی 80 میلیون ایرانی باز است. تقریبا حدود نصف این سواحل به دست آشغالگران دولتی ، اشغال شده است.
    من دانشجوی دکترا دانشگاه مازندران هستم. سواحل دریا اشغال شده حتی حق البصر مردم (دیدن دریا) هم پایمال شده است.
    امیدوارم رسانه هراز نیوز (هراز نو) مستندی در شان این موضوع چاپ کند

  2. با سلام
    تنها چیزی که وجود نداره نظارته؛ همین چند روز پیش اینجانب یک بطری آب معدنی ریز را از نمگ آبرود به قیمت 1000 تومان!!! خریداری کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *