مسئول کانون بسیج هنرمندان آمل گفت: هنرمندان متعهد بازوان فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی هستند.

به گزارش هراز نیوز : سید علی دریاباری در نشست صمیمانه شاعران شهرهای مرکزی مازندران که برای نقد و بررسی مجموعه شعر “سکوت به سوگ نشسته” تالیف مسعود بنی شیخ الاسلامی شاعر سپیدسرای مازندرانی در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد آمل گردهم آمدند، گفت: هنرمندان وظیفه خطیری برعهده دارند و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و مذهبی بر گردن آنها نهاده شد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات جامعه می‌تواند در قالب هنر به نمایش درآمده و گره‌های کور آن مرتفع شود.

دریاباری با اعلام اینکه امروز در راستای جنگ نرم هنرمند متعهد می‌تواند نیرویی بسیار کارساز و کارآمد باشد، بیان داشت: امروزه شیوه جنگ دشمن استکباری تغییر کرده است و از جنگ سخت سال‌های نه چندان دور به جنگ نرم تبدیل شده است.

وی با تاکید اینکه در جنگ نرم فرهنگ، هنر و اعتقادات مردم کشورمان نشانه گرفته شد، ابراز داشت: در فضای فرهنگی و بسیجی هنرمند متعهد پاسدار دو اصل است که به فرهنگ ولایت فقیه و فرهنگ پایداری تعبیر می‌شود.

مسعود بنی شیخ الاسلامی که نویسنده و گردآوردنده مجموعه شعر “سکوت به سوگ نشسته” بوده نیز در این مراسم با اشاره به تالیف خود تصریح کرد: این مجموعه شعری که به تازگی به چاپ رسیده سومین اثر شعری‌ام بعد از کتاب‌های غروبی غمگین و لام و لمپا است.

وی افزود: این کتاب در قالب شعر کوتاه بوده و در آن 110 شعر کوتاه گنجانده شده است.

شیخ‌الاسلامی با اعلام اینکه نکند غرب در سبک‌های نوین شعری به الگوی شاعران ایرانی تبدیل شود، تصریح کرد: ما قبل از غربی‌ها و شرقی‌ها در شعر کوتاه کار کردیم و طرح را به جامعه ارایه دادیم ولی متاسفانه بر روی آنها کمتر کار شده است.

وی در توصیه‌ای به شاعران نسل جوان تاکید کرد: ما باید بیشتر از داشته‌های خود استفاده کنیم و از فرهنگ و داشته های بومی و ملی خود در شعر بهره ببریم.

در ادامه این نشست توسط شاعران برتر مازندران کتاب مجموعه شعر “سکوت به سوگ نشسته” از زوایای مختلف قالب شعری، مفهوم، ظاهر، درون مایه و محتوا، چگونگی استفاده از کلمات و آرایه‌های ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

خبرنگار فارس مازندران؛ قربانعلي مسافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *