استفاده از نسخه‌های خانگی مانند مسواک کردن با مخلوط زاج و زردچوبه علاوه بر اینکه ضرر کمتری به دندان ها می‌رساند ، راحت تر و در دسترس ‌تر است.

محمد رضا کمالی پزشک عمومی و کارشناس طب سنتی در گفت و گو با  گفت: نسخه های خانگی و آسان برای سفید شدن و جلا دادن دندان‌ها انواع مختلفی دارد که ساده‌ترین آن له کردن چند عدد توت فرنگی و مالیدن آن قبل از خواب به مدت 5 دقیقه روی دندان‌ها است.
وی افزود: اگر زردچوبه را با زاج مخلوط کرده و دندان‌ها را با آن مسواک کنیم باعث سفیدی و جلای دندان‌ها خواهد شد.
کمالی اظهار داشت: در نسخه‌ بعدی این است که 40 گرم پودر مریم گلی را با 40 گرم نمک ید دار مخلوط کرده و چند دقیقه در ظرفی حرارت داده تا کمی به هم بچسبد و پس از سرد شدن آن را بکوبید و روزانه 2 تا 3 بار مسواک را خیس کرده و به این پودر آغشته کرده و به دندان‌ها بمالید.
وی تصریح کرد: نسخه‌ی بعدی مخلوط 160 گرم پودر نشاسته با 80 گرم پودر دارچین است که با مقداری عرق بادرنجبویه بصورت خمیر در آوریم و پس از غذا دندان ها را با آن مسواک می‌زنیم.
وی راجع به سفید شدن دندان‌ها با کف دریا گفت: اگر 20 گرم کف دریا را در یک لیوان سرکه ریخته و در ظرف بزرگی بریزیم چون مخلوط این دو تولید گاز می‌کند شستشوی روزانه سه بار با این محلول باعث سفید شدن و جلا دادن به دندان‌ها می‌شود.
One thought on “نسخه‌های خانگی برای سفید شدن دندان‌ها”
  1. روزبه عزیز
    توت فرنگی وزاج هر دو سمی می باشند ….
    و دهان نیز بهتربن راه جذب میباشد….
    نیازی نیست که قورت بدی بهترین راه از طریق زبان هست….
    در ضمن کف دریا بسیار مفید هست ولی سه بار در روز مینای دندان را نابود کرده و لثه را از بین میبرد…
    هفته ای دو بار استفاده از پودر کف دریا و نمک دریا و پودر پوسته ی سفید تخم مرغ محلی خیلی خوبه….
    نمک یددار هم خوب نیست….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *