هراز : به گفته شاهدان عینی   ظهر امروز  18 اردبیهشت 94  پدر و پسران جوان یک خانواده در روستای طوله کلای آمل  در حادثه ریزش چاه فاضلاب  از بخش دابودشت جان خود را ازدست دادند.

براساس این گزارش علت اصلی این حادثه خفگی ناشی از گاز متصاعده از چاه بوده است.

پدر خانواده  ابتدا در داخل چاه سقوط می کند و فرزندان یک به یک برای نجات وی داخل چاه می شوند ولی بدلیل وجود گاز متان دچار خفگی شده و متاسفانه جان خود را از دست می دهند.

پیگیری های خبرنگار هراز از سوی برای جزییات حادثه ادامه دارد ، سازمان آتش نشانی آمل و همچنین  اورژانس  ضمن تایید خبر ارایه گزارش و جزییات حادثه را به روز شنبه موکول کردند .

غلامحسن حسینی مقدم  ،بهروز ، بهزاد  و رضا  سه پسرخانواده به همراه پدرشان جان باخته سانحه دلخراش روزجمعه در آمل هستند .

دکتر حمزه قاسمی رئیس شبکه بهداشت شهرستان آمل درباره اتفاقی که در طوله کلا شهرستان آمل رخ داد گفت: ساعت 13و 47 دقیقه ظهر بود که با اورژانس تماس گرفته شد، ماموران اورژانس بعد5 دقیقه به محل رسیدند.

وی گفت : حادثه به این گونه بود که پدر خانواده  بر اثر ریزش چاه دستشویی خانه به داخل این چاه می افتد. و سه پسر این خانواده نیز که 23، 25و 27 سال داشتند به نوبت برای نجات همدیگر به داخل این چاه می روند و به دلیل وجود گاز متان در داخل این چاه هر چهار نفر خفه شده و جان خود را از دست دادند.

قاسمی گفت : یک ساعت و نیم طول کشید تا ماموران آتش نشانی بتوانند این چهار فرد را  از داخل چاه خارج کنند. گاز متان به صورتی شدید بود خود آتش نشان ها نیز دچار خفگی شدید می شدند و مجبور بودند جای خود را با یکدیگر تعویض کنند.

امیر باقری ،هراز

54 thoughts on “چاهی در طوله کلا آمل پدر و 3 پسرش را قربانی گرفت”
  1. ضمن تسلیت ، این حادثه نشانه ندادن آموزش کافی به مردم است. 3 جوان 20 ساله قطعا میبایست وجود گاز در چاه فاضلاب را در دبیرستان و یا از طریق وسایل ارتباط جمعی میبایست میدانستند . همین حالا مسئولین کشور چه آموزشی برای تکرار همین سناریو دارند؟ خدا رحمتشان کند و به خانواده شان صبر عنایت فرماید.

  2. چاه ریزش نکرد بنده خدا سره چاهو که ورداشت ، شدت گاز طوری بود که از همون بالا دچار خفگی شد و انداخدتش پائین و بچه هاشم وقتی یه صدایی شنیدن اومدن تا نجاتش بدن وقتی با طنابی که یکی از همسایه هاشون براشون آورده بود میرفتن پائین ، قبل رسیدن به آب بر اثر گاز گرفتگی میفتادن پائین و طناب از دستشون آزاد می شد و وقتی اون بالا نه صدایی از پسرا میشنیدن نه سنگینی وزنی رو حس می کردن پسرای بعدی هم رفتن پائین که این حادثه برای همه شون اتفاق افتاد و فقط بهرام و علی ، پسرای اول و آخر خانواده اونم با مانع شدن همسایه ها و کنترل کردنشون جون سالم به در بردن چون اونام قصد رفتن به داخل چاه رو داشتن . خیلی اعصابمون داغونه خیلی

  3. خبر درگذشت همزمان سه روستایی خودم بسیار متأثر کننده ای بود وقتی شنیدم لحظاتی سکوت کردم و…
    ضمن عرض تسلیت برای خانواده محترم داغدار مقدم.
    آرزو مندم خداوند به مرحوم غلامحسین مقدم وسه فرزندش جزای خیر وبه بازماندگان محترم اجر وشکیبایی عنایت فرماید.این خانواده از خانواده های بسیارزحمتکش روستا بوده اند ومرحوم غلامحسین با سختی ومشقت فرزندانش را به این سن وسال رساندامید است به لطف خدا شاهد حوادث اینچنینی نباشیم

  4. با توجه به لوله کشی آب ،ازاینگونه چاه های بدون استفاده در روستاهای شمال به وفور یافت می شود که تنها درب آن مسدود شده است از آنجایی که باتوجه به وضعیت جوی ورطوبت شمال درپوش این چاهها دردرازمدت تخریب می شود ویا منجر به ریزش چاه میگردد ونظر به اینکه عمق اغلب این چاهها به بیش از بیست متر میرسد بردولت فرض است که از طریق دهداران واعضای شورای روستاها به شناسایی این چاهها وپرنمودن ویا استفاده بهینه ومطلوب از این چاههامبادرت نمایند ضمن اینکه ترتیبی اتخاذ شود تا چاههای فاضلاب به شکل اصولی ساخت ومورد استفاده قرارگیرد.قطعاً هزینه این کارها به مراتب از هزینه ازدست دادن سرمایه های انسانی وداغدار شدن خخانواده ها کمتر است .مرحوم غلامحسین مقدم را از بچگی می شناختم هم روستایی بودیم ایشان وخانواوده وی خانواده ای سخت کئوش،زحمتکش و…بودند وفرزندانشان را به مشقت وسختی به اینجا رسانده اند از خداوند میخواهم ایشان وپسران مرومش در دربهشت برین جای دهد وبه خانواده محترمش صبر وشکیبایی مرحمت فرماید بحق محمد وآل محمدآمین

  5. تسلیت به خانوادهای داغدار.خدا رحمت کند .اینها همه اژ بیچاره گی است اگر امکانات مالی می داشت چاه را یک متخصص حفازی می کرد سر آن را استاندارد می بست .انشا اله شاهد چنین حوادث بسیار ناگوار نباشیم.

  6. با سلام
    وقتی همچین ماجراهایی ادم میشنوه اصلا میمونه چی بگه ….

  7. واقعا ناراحت کننده است…
    خدا بیامرزدشون و به خونوادخ شون صبر بده..

  8. وااااااااااااااااای چقدر ناراحت کنندس
    خدا به مادرشون صبر بده

  9. تسلیت به خانواده وبازماندگانش…..

  10. تسلیت به خانواده گرامی حسینی مقدم وبازماندگانش….

  11. ضمن عرض تسلیت خدمت خانواده مقدم. خیلی از شنیدن این خبر ناراحت واندوهگین شدم.
    روحشان شاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *