ترابيان افزود: فيفا بخشي از پول‌هاي متعلق به ما را در حساب فدراسيون ريخته اما بخش ديگري از آن بخاطر بلوكه شدن‌هاي معمول پول‌هاي دولتي ايران در دنيا، بلوكه شده است.

رييس كميته روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال گفت: فدراسيون در پرداخت قرارداد كارلوس كي‌روش از زمان‌بندي تعيين شده در قرارداد، جلوتر است.

عباس ترابيان در گفت‌وگو با ايسنا، با تكذيب شايعه پرداخت بخشي از مبلغ قرارداد كي‌روش از حساب فدراسيون در فيفا، اظهار كرد: اين موضوع اصلا صحت ندارد. كارلوس كي‌روش و تمامي دستيارانش طبق زمان‌بندي پرداختي در قراردادشان، پولي كه تا امروز بايد مي‌گرفتند را به طور كامل دريافت كردند. حتي كي‌روش قسطي كه بايد در ماه ژانويه دريافت كند را در ماه نوامبر دريافت كرد و رفت. بنابراين فدراسيون در پرداخت قرارداد كي‌روش از زمان‌بندي توافقي، جلوتر هم هست.

وي همچنين درباره بلوكه شدن بخشي از طلب فدراسيون فوتبال ايران از FIFA و AFC، تصريح كرد: بخشي از پول بلوكه شده فدراسيون فوتبال ايران مربوط به طلبي از AFC بود كه بخاطر واريز آن در قالب سيستم گردشي بين‌المللي به حسابي در يكي از بانك‌هاي دولتي ايران و بحث‌هاي مربوط به تحريم كشور، بلوكه شد. همين طور بخشي از مطالبه‌اي كه FIFA بايد به حساب فدراسيون واريز مي‌كرد نيز تحت همين شرايط، بلوكه شد.

ترابيان افزود: فيفا بخشي از پول‌هاي متعلق به ما را در حساب فدراسيون ريخته اما بخش ديگري از آن بخاطر بلوكه شدن‌هاي معمول پول‌هاي دولتي ايران در دنيا، بلوكه شده است. البته فيفا در حال حاضر فدراسيون‌ها را به عنوان يك NGO مي‌شناسد و اين پول تحت هيچ شرايطي نبايد بخاطر تحريم‌هاي دولتي بلوكه شود و يك تخلف است. تخلفي كه از سوي بانك‌هاي عامل خارجي صورت گرفته و حتي فيفا هم در آن نقش عمده‌اي نداشته است.

رييس كميته روابط بين‌الملل در پاسخ به اين سوال كه آيا مكاتبات و مذاكراتي براي بازگرداندن اين پول به حساب فدراسيون شده، به ايسنا گفت: فدراسيون يك كار حقوقي گسترده‌اي را در اين زمينه آغاز كرده است. يكي از مهمترين دلايل محكمه‌پسند ما هم اين است كه همانطور كه فيفا از هرگونه دخالت‌هاي دولتي در سيستم مديريتي و اجرايي فدراسيون‌ها جلوگيري كرده و شعار فوتبال غيردولتي را سر مي‌دهد، الان هم نمي‌شود بخاطر تحريم‌هاي دولتي، پول فدراسيون غيردولتي بلوكه شود.

ترابيان ادامه داد: فيفا البته مي‌گويد تحت هيچ شرايطي پول را به حساب شخص يا شركت ديگري واريز نمي‌كند و طبق مقررات اساسنامه مطالبات فدراسيون‌ها از فيفا تنها بايد به حساب آن فدراسيون واريز شود. حتي اگر حساب فدراسيون در يك بانك خصوصي ايراني هم باشد، باز هم وقتي رقم آن از يك حد مشخصي بالاتر مي‌رود، آن پول در يك سيستم گردشي خاصي قرار گرفته و با اين شرايط در نهايت بلوكه مي‌شود.

وي افزود: البته بعضي‌ از مسوولان فيفا مي‌گويند چطور مي‌شود از درون يا بيرون يك فدراسيون نامه‌ها و شكايت‌هاي مختلفي مطرح مي‌شود؟ ظاهرا اين شرايط باعث شده نامه‌ها و شكايت‌هاي به حق فدراسيون هم ناديده گرفته ‌شود. بحث گرفتن غرامت از فدراسيون نيجريه كه حق ماست و نيجريه‌اي‌ها هم تخلف‌شان را قبول كردند، يكي از همان شكايات است كه در ميان شكايت‌هاي ديگر گير افتاده و هنوز به نتيجه‌اي نرسيده است.

رييس كميته روابط بين‌الملل در پاسخ به اين سوال كه آيا به دريافت غرامت از فدراسيون نيجريه مي‌توان اميد داشت به ايسنا گفت: گفت: نيجريه‌اي‌ها لابي بسيار قوي در فيفا دارند و اين باعث شده تا فيفا هنوز نسبت به شكايت‌هاي ما پاسخ درست و شفافي ندهد. نيجريه البته تخلفات زيادي داشته و تنها ايران نيست كه از آنها شكايت كرده است. مدتي فدراسيون‌شان بخاطر مسايلي از اين دست تعليق بود كه بدون حل و فصل شكايت، از تعليق هم درآمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *