یک سیاستمدار آمریکایی از مداخله رژیم صهیونیستی در عراق و نفوذ از طریق منطقه کردستان خبر داد.

“گوردون داف” روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه العالم، درباره اوضاع عراق گفت: مداخله اسرائيل در عراق  با حزب كارگران كردستان و نفوذ اسرائيليها در برخي مناطق كردستان عراق وجود دارد.

وی با این حال تأکید کرد: مشكل اصلي عراق فسادي است كه در دستگاههاي دولتي گسترش يافته، و این کشور را فلج كرده است.

داف خاطرنشان کرد: نيروهاي الصحوه (بيداري) كه اغلب اعضاي آن سني هستند و با ايده ژنرال پترائوس تشكيل شد، تلاشي از سوی آمریکا براي بازگرداندن موقت ثبات به عراق به وسيله پولهاي نفت، به منظور حمله به ايران طي سالهاي آخر دولت جورج دبليو بوش بود.

رقابت تسلیحاتی عربستان و امارات با هدایت آمریکا

وي در پاسخ به سؤالي درباره وضعيت منطقه پس از خروج آمريكا از عراق گفت:آمریکا در مسابقه تسلیحاتی ساختگی امارات و عربستان، آن هم بر اساس تفاهم نداشتن این دو کشور با ایران، و ناتوانی در تحول روابط با این کشور بزرگ منطقه دست دارد و همچنان گرفتار آن خواهد بود.

داف افزود: ايالات متحده با استفاده از نيروي دريايي خود براي كنترل خليج فارس و اقيانوس هند به عمليات خود ادامه خواهد داد؛ اقدامی که به نظر من بيهوده است.

 

بهار عربي را جنبشي واقعي و جهاني

داف اظهار داشت: با وجود تلاشهاي فراوان براي سلطه بر بهار عربي و شايعه هايي كه درباره نقش سازمانهاي جورج سوروس وجود دارد، اما من به طور قطع معتقدم كه اين جنبش واقعي و جهاني است.

وي خاطرنشان کرد: با وجود ميليونها دلار كه براي خدشه دار كردن ، تسلط و حتي از بين بردن و تخريب اين جنبش هزينه شده است، اما من شخصا آنرا كنار گذاشتن تاريخي 40 ساله مي دانم.

داف با اشاره به سلطه دیدگاه های غلط بر دنیا، گفت: اجازه داديم تاريخ ، فرهنگ و حتي اديان جهاني به دست باندي از توطئه گران ربوده شود. اين باند، پشت پرده ماند، اما موفق شد جهان را به جنگهاي پي در پي مشغول سازد، و بيش از دو قرن آنرا در جهل كامل نگه داشت.

اسکناسهای بدون پشتوانه، ابزار قدرتهای جهانی

داف كه به مخالفت با سياستهاي دولتهاي مختلف آمريكا معروف است، خاطرنشان کرد: ابزار این قدرتها در تحقق اين مسئله اسكناسهايي بود كه بدون پشتوانه چاپ مي شد.

داف تأکید کرد: هدف قدرتها منازعه مداوم بدون توقف در كنار كنترل مغزها از طريق استفاده از ترس، سياست و حسد، براي ايجاد قشري از بردگان كه 99 درصد مردم جهان را تشكيل مي دهند بود.

ادامه حیات اسرائیل مشکوک است

وي در پاسخ به سؤالي درباره ميزان تاثير بهار عربي بر نقشه هاي راهبردي و سيناريوهاي ايالات متحده و رژيم اسرائيل در دو منطقه خليج فارس و خاور ميانه گفت: بقاي اسرائيل در نهايت مورد شك و ترديد است! تاريخ اين رژيم مخلوطي از افسانه ها و تخيلات در كنار دروغهايي آشكار است و اين تاريخ اصلا مهم نيست! اين جامعه شكست خورده است. مسئولان اسرائيلي اقتصادي مبتني بر جنگ افروزي ايجاد كردند و هيچ مجالي نه براي يهوديان اسرائيلي و نه براي فلسطينيان باقي گذاشتند.

آمریکایی ها از یهودیان دوری می کنند

این سیاستمدار آمریکایی افزود: همه در ايالات متحده آمريكا از يهوديان دوري مي كنند، به جز سياستمداران كه پول دريافت مي كنند و رسانه ها كه تحت سيطره آنان است.

داف خاطرنشان کرد: يهودي ستيزي همچنان ادامه دارد همانگونه كه اسرائيل با ايجاد ايده ترس از اسلام يا اسلاموفوبيا براي مديريت چندین دهه جنگ چنين كرد.

داف افزود: تلاش افراط گرايان اسرائيلي براي دوشيدن ايالات متحده آمريكا و خشكاندن منابع مالي آن از طريق جريمه ها، تخلفات مالي ، جاسوسي و تجارت مواد مخدر كاملا شكست خورده است.

هیچ کس به اسرائیل اعتماد ندارد

داف تأکید کرد: امروز اسرائيليها تلاش مي كنند با هنديها سپس با چينيها و بالاخره با روسها ائتلاف كنند. به هر حال، در سايه دولت بسيار افراطي ليكود هيچ كس، حتی يهودياني كه در اسرائيل زندگي مي كنند به اين رژيم اعتماد ندارند.

 

داف در پاسخ به سؤالي درباره خروج نيروهاي آمريكايي از خاك افغانستان در اين مرحله حساس در حالي كه طالبان كنترل برخي مناطق اين كشور ناآرام را در دست دارد گفت: ضروري است كه رهبري واقعي در افغانستان ظهور يابد، تا بتواند بين پشتوها در جنوب و قبايل مهاجر تاجيك و ازبك در شمال موازنه ايجاد كند. مسئله در اينجا طالبان نيست بلكه رهبري این کشور است!.

وي تصريح كرد: اگر به عمران خان (سياستمدار پاكستاني نزديك به غرب) اجازه رسيدن به سمت رياست جمهوري داده نشود، رابطه بين افغانستان و پاكستان همچنان بدتر خواهد شد. اين شخص براي امنيت منطقه بسيار حياتي و مهم است.

اسرائیل و هند عامل بی ثباتی پاکستان

داف افزود: علاوه بر آنچه گفته شد، اسرائيل و هند بايد به تلاش خود براي بي ثبات كردن پاكستان و به مسابقه تسليحاتي در جنوب آسيا پايان دهند. براي اينكه اين مسئله صورت گيرد بايد مشكل كشمير حل شود.

داف در پاسخ به سؤالي درباره احتمال اجازه دادن ايالات متحده آمريكا به گروههاي افراطي پاكستان براي بلعيدن دولت اين كشور، پس از خروج آمريكا از افغانستان گفت: ارتش همچنان زمام امور را در پاكستان در دست خواهد داشت. من بسياري از رهبران احزاب و افسران ارتش علاوه بر عناصر اطلاعاتي پاكستان را مي شناسم.

وي ادامه داد: ممكن است اقتصاد پاكستان نتواند فعال و پويا باقي بماند و ممكن است اين مسئله بر وجود كشور در آينده تاثير بگذارد. در سطح جهاني نيز، بلندپروازيهاي چين در خصوص هند و روسيه است كه بايد زير ذره بين قرار گيرد نه پاكستان.

گوردون داف

شکاف بین دولت و ملت آمریکا

وي درباره مدت زمان مشاركت ماليات دهندگان آمريكايي در بودجه اسرائيل و آيا اينكه ديدگاه جديدي در ايالات متحده آمريكا در اين خصوص وجود دارد يا نه گفت: شكاف بين ديدگاههاي ملت و دولت آمريكا ادامه خواهد يافت. تحركات اخير نشان مي دهد دولت آمريكا تلاش مي كند به قدرتي پليسي براي اداره كشور و سركوب مخالفان دست يابد.

داف تأکید کرد: ايالات متحده آمريكا با چالشهاي جدي و متعددي روبرو است كه حداقل آن از بين بردن نظام سياسي دوحزبي است اما احتمال قويتر افزايش سلطه دولت است كه در نهايت منجر به اعتراضات خشونت بار بيشتري خواهد شد.

 

گوردون داو هم اکنون سردبير سايت خبري “كهنه سربازان” است. اين سايت به اخبار و اطلاعات نظاميان و ماموران اطلاعاتي مي پردازد و به منبع بسيار مهم و پناهگاه امني براي افراد حرفه اي در زمينه خبر و دانشگاهياني كه تحت فشارهاي زيادي قرار گرفته اند تا ديدگاههاي خود را بيان نكنند، تبديل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *