هـراز نـیـوز: مطالبی  به نقل از جناب آقای احمد امیر سلیمانی شهردار آمل در قالب گزارش در هفته نامه پیک‌ خزر روز سه شنبه 30دی ماه 1393درج شده است که انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان لازم می‌داند در راستای تنویر افکارعمومی توضیحاتی را در این خصوص به اطلاع برساند .

1) به اطلاع آن نویسنده محترم می‌رساند که جناب آقای طالبی دادستان محترم شهرستان آمل به دعوت انجمن صنفی خبرنگاران و خانه مطبوعات در شهرستان آمل پاسخگوی سوالات 25 خبرنگار از رسانه‌های مکتوب و مجازی بودند.

2)  بهتر بود خبرنگار محترم آن نشریه به جای گمانه‌زنی، اقدامی شایسته و حرفه‌ای در شان یک خبرنگار انجام می‌داد و با حضور در جلسه و یا حداقل با سوال از اعضای حاضر در جلسه اقدام به تهیه گزارش می‌نمود طرح این موضوع که خبرنگاری سمج با طرح سوالی خاص دنبال پاسخی ویژه می‌گشت به دور از انصاف و کذب محض می‌باشد، روند جلسه طوری بود که ابتدا خبرنگاران سوالات خود را مطرح می‌کردند و سپس آقای دادستان پاسخ می داد لذا موضوع حضور نمایندگان سازمان بازرسی در شهرداری آمل تنها سوال یک خبرنگار نبود بلکه سوال حداقل دوسوم ازخبرنگاران بوده است.

3) از سوی دادستان محترم وهیچ مرجع قضایی دستوری برای حذف سخنان دادستان در این نشست خبری صادر نشده است و آنچه در گزارش پیک خزر آمده و پیامد انتشار این نشست خبری را تشویش اذهان عمومی دانسته است خلاف واقع و کذب می‌باشد. حذف سخنان دادستان محترم تنها از سوی مدیران 4 پایگاه خبری و به منظور جلوگیری از سوبرداشت و کج‌فهمی‌ها صورت گرفته که متاسفانه اقدام مذکور سوتفاهم‌های دیگری را به هم راه داشته است که پاسخ جناب دادستان در حضور اعضای شورای شهر که اتفاقا خبرنگار محترم این نشریه دراین نشست نیز حاضر نبودند از این قرار بود که این گونه مسایل به راحتی در شهر شنیده می‌شود و نیازی به انتشار آن از سوی دادستانی نبود و خبرنگاران سوالات مردم را پرسیده بودند.

4) احدی از خبرنگاران در نشست خبری تلاش نداشت نه به شهرداری و نه به شورای شهر و نه به هیچ دستگاه و مدیری تهمت حیف‌ومیل بیت‌المال زند، آنچه منعکس شد سخنان دادستان محترم بود و ایشان هم در این نشست خبری هیچ یک از مسوولان را متهم به حیف و میل بیت‌المال نکردند لذا نیاز به سوگند خبرنگار محترم که اتفاقا دست به قسم شان هم خوب است نبود.

5) انجمن صنفی خبرنگاران مطمئن نیست که مطالبی که به نقل از جناب آقای امیر سلیمانی شهردار آمل در نشریه پیک خزر درج شده است از خود ایشان بیان شده باشد اما  با توجه به اینکه خبرنگار محترم آن نشریه مدعی مصاحبه با ایشان می‌باشند ذکر چند نکته را خطاب به شهردار محترم ضروری می‌داند با تاکید بر اینکه مطالب مندرج در پیک خزر منتسب به ایشان باشد.

6) جناب آقای شهردار شما جامعه خبری شهرستان آمل را چند خبرنگار حساس! معرفی کردید، جامعه خبری شهرستان آمل و اکثر خبرنگاران منصف و فعال آملی حساس هستند، ما به سرنوشت خود، مردم و این شهر حساسیم، ما احساس نگرانی می‌کنیم که چرا بیش از دوسال است که شهردار شهر ما از خبرنگاران فرار می‌کند، به ده‌ها پیشنهاد نشست خبری از سوی انجمن صنفی خبرنگاران، خانه مطبوعات، شورای شهر و روابط عمومی شهرداری پاسخ منفی می دهد.

7)  آقای شهردار ما حساسیم، چرا  شهردار شهر ما حاضر نیست که سر یک میز با خبرنگاران بنشیند و به خواسته‌های مردم پاسخ دهد، چرا شهردار ما پاسخ سوالات رسانه‌ها را نمی‌دهد و به جای پاسخ دادن به رسانه‌ای که سوال مطرح کرده پول می دهد تا رسانه دیگری جوابی را که او می‌خواهد منتشر نماید و یا روابط عمومی این مجموعه طویل، اجازه یک جوابیه و شفاف‌سازی درباره مسایل مطروحه را ندارد.

8) جناب آقای شهردار در خصوص حضور افراد معلوم‌الحال در شهرداری بیان کردید: که چرا آن خبرنگار محترم تا به حال به بنده مراجعه نکرده است ؟! آقای شهردار شما در این موضوع به اعضای شورا شهر پاسخ نمی‌دهید چه برسد به رسانه ها پاسخ دهید… بگذارید یادتان بیاوریم همین چند وقت پیش یکی از اعضای شورای شهر در جلسه‌ای به خاطر حضورهمین افراد معلوم‌الحال  به شما تذکر دادند؟شما با او چه برخوردی کردید؟! آقای شهردار خبرنگاران چندین بار به صورت شفاهی و حتی به صورت پیامک در خصوص حضورافراد معلوم الحال در سازمانهای شهرداری به شما تذکر دادند ولی شما همه این توصیه های دلسوزانه را به تمسخر گرفتید! آقای شهردار اگر شما به کسی مدیون هستید چرا باید تاوانش را مردم بدهند.

9) آقای شهردار خبرنگاران آملی به قول شما حساس هستند اما باند باز، سیاسی‌باز و بی‌تفاوت نیستند، یادتان باشد خبرنگاران شهرستان آمل اسباب‌بازی شهربازی شهرداری نیستند که با سکه‌ای برای شما صدا در بیاورند و بازی کنند.

10)  آقای شهردار خبرنگاران آملی انصاف دارند، خدمت و صداقت از کسی ببینند با قلمشان وتمام وجودشان از مدیر و مسوول خادم و مردمی حمایت می‌کنند، چنانکه خدمات شما را فراموش نکرده‌اند و همین خبرنگاران همواره حامی مجموعه شهرداری و شورا بوده اند و هستند.

11)  در توضیحات تان بیان کردید در توافقات صورت گرفته از سوی شورا و شهرداری به مردم وعده داده‌اید که در آینده نه چندان دور شهر و شهروندان سود خواهند برد دلمان می‌خواهد باورمان شود اما تقریبا هرچند ماه خبرهایی منتشر می شود از محکومیت‌های میلیاردی و حق وحقوقی که از جیب شهروندان باید پرداخت شود، از پروژه میرحیدر آملی گرفته تا باغ توکلی و تا این آخرین که دیگر جزو شاهکارهای شهرداری آمل است و میراث فرهنگی چون پل‌های دوازده چشمه و معلق باید جولانگاه تابلوهای تبلیغاتی شود و غیر از آن باز چند میلیارد دیگر باید از جیب مردم برای محکومیت شهرداری پرداخت شود.

12)  اما کلام آخر خبرنگار محترم هفته‌نامه پیک خزر که البته دلخوشی به تشکیلات انجمن صنفی و خانه مطبوعات ندارد و یکه تازی و یک نفره بازی کردن را بیشتر می‌پسندد و همواره در صدد حذف همکاران بر می‌آید و بارها این امر را چه با درج اخبار خلاف واقع مثل غیرقانونی بودن فعالیت انجمن صنفی در نشریه پیک خزر ثابت کرده ، سوالی را مطرح کرده است که معلوم‌الحال یعنی چه ؟  معلوم الحال در فرهنگ لغت به کسی گویند که احوال و اعمالش شناخته شده است و بیشتر دربارۀ کسی که به بدی شهرت یافته می‌گویند. اما مراد از معلوم الحال در این مقال  کسانی هستند که در ادارات و نهادهایی که اکثرا مردم اطلاعات کافی از آن ندارند طعمه شان را بین برخی از افراد که  به استیصال رسیده‌اند شکار می‌کنند، دادگستری ، شهرداری و اداراتی از این دست محل جولان افراد معلوم الحال می باشد.

و در پایان امیدواریم و تلاش داریم با تشکیلات قانونی و برگرفته از آرای قریب به 50 خبرنگار و فعال رسانه‌ای شهرستان، پاسخگوی دغدغه‌ها و نیازهای آمل و مردم شریف و امت حزب‌الله باشیم و هیچ گاه در این راه به بهانه و یا بهایی دست از کار نمی‌کشیم چرا که امید داریم چشم امید شهروندان هستیم  و زبان گویای مردم و مسئولان.

انجمن صنفی خبرنگاران و خانه مطبوعات شهرستان آمل

8 thoughts on “آقای شهردار ما حساسیم”
  1. خدیا چند روز پیش که داشتم از کنار پل دوازده چشمه و معلق رد می شدم دقیقا همین سوال ذهن منو درگیر کرده بود که واقعا چرا شهرداری در یک مکان تاریخی باید تابلوی تبلیغاتی اونم به این وسعت نصب کنه؟ الانم ظاهرا به گفته شما به خاطر همین مسئله جریمه میلیاردی شدند.فقط همین موضوع نیست شما یه نگاهی به رستوران پل بنداز ببین چه بلایی سرش اوردند آخه اون تلویزیون چیه اون بالا زدند یا معماری ساختمونای سبزه میدونو نگاه کنید مثلا کنار ساختمون فرزانه یه مرکز خرید دارند می زنند. مقایسه کنید ببینید معماری مرکز خرید واقعا سنتی واصیله ولی اون ساختمون کجاش به اون قسمت از شهر می خوره.متولی این مسائل شهرداری است که متاسفانه اصلا در بند این مشکلات نیست. در ضمن به خاطر همین محکومیت ها بود که پروژه بلوار ولایت افتاد برا سال بعد. واقعا چرا شهرداری از این موضوعات درس عبرت نمی گیره؟ مگر این که پای منافع برخی افراد در میون باشه.
    در مورد نشست خبری هم برا بنده جای سوال داره چرا شهرداری و شورای شهر در قبال بودجه و عملکرد خودشون طی سال به مردم پاسخگو نیستند؟ چرا نمیان بگن ما چقدر درآمد داشتیم کجا هزینه کردیم؟

  2. سلام زحمات شهردار محترم ستودنی و وباارزش می باشد. تغییر مبلمان شهری که با حمایت شورای شهر همراه است با توانمندی مدیریتی شهرردار شایسته ولایق شهرمان به سرانجامی مطلوب رسیده است . نیمه خالی لیوان را دیدن خیلی هنر نیست . سعی کنیم نیمه پرلیوان را ببینیم و درعین حال به ایشان یادآور شویم که حرکت روبه رشد دوسال آخر شورای سوم ، در دوسال اول شورای چهارم تاحدودی متوقف شده است . چرایی آنرا را پیگیری نمایند .

  3. من تعجب میکنم که می پرسید شهردار چرا پاسخگو نیست؟ شهردار باید به کی پاسخگو باشد؟ به اعضای شورا؟ یعنی شما اعضای شورا ( البته نه همگی) را نمیشناسید؟ مگر نمیدانید برای چه اینهمه خرج کردند تا به شورا راه یابند.؟ شهردا همه را …. ، در همه ی سازمانه ، واحدها، معاونت ها، نیروهایی را مدیر کرده که مطیع محض باشند.هر نیرویی که بداند و بفهمد را براحتی تبعید می کند.هر اعتراضی با عکس العمل سریع دیکتاتوری ساکت می شود.یعنی اعضای شورای شهر نمی توانند جلسه ی طرح سوال تشکیل داده و پاسخ سوالاتشان را بگیرند و اگر قانع نشدند شهردار را عزل و سرپرستی تا انتخاب شهردار اصلح بگمارند؟ جالب است بدانید همه ی این تخلفات اگاهانه و فقط به جهت میل شخصی اقای شهردار بوده تا او را شهرداری قوی و پرتوان نشان دهد.پولش را که از جیب پدر خدا بیامرزش نمی پردازد .از بیت المال؟ اینان …… می دادند؟ در حالی که نیروهای سازمان های شهرداری حقوقشان را نمیگیرند و با این شرایط بد مالی که صرفا به خاطر بی تدبیری شخص شهردار می باشد چرا برای پله برقی که همه جا براحتی انتخاب و نصب و اجرا می شود بابد گروهی بی ربط به چین بروند؟ با کدام پول ؟ با کدام تدبیر؟ اقای شهردار ایا زمانش نرسیده که مدیریت قوی خود را در جایی دیگر بیازمایید؟

  4. واقعا نمیدانم چرا روند رو به جلوی شهرداری در این 2سال کاملا متوقف گشت -همین شهردار بود که در 2سال اخر شورای سوم این همه پروژههای بزرگ را باز نمود واقعا این برای خودم همیشه سوال بوده

  5. پاسخ آقای محمدزاده دوست عزیز خوب معلومه که چرا برای این شهر کار نمیشه چون دو سال پیش شورای شهر مدیریت قویی داشت که شهرداررو همایت میکرد و پروژه میگرفت نه مثل بعضی از آقایون که میخوان که فقط دنبال معروف شدن باشند.

  6. اینطور که به گوش می رسد ظاهرا در شورای شهر چند نفر خاص تصمیم گیرنده هستند و به اعتراضات دیگر اعضا هم پاسخگو نیستند و فقط برای منافع خودشان کارچاق کنی می کنند.

  7. وقتی بلوار ولایت به این کوچیکی اینهمه سال رو دست مونده پس ازاد راه تهران شمال حق داره!

  8. از زحمات شهردار و معاونت محترم ان کمال تشکر را داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *