هرازنیوز: عرفان توکلی دانش‌آموز مرکز استعدادهای درخشان آمل پس از کسب نشان نقره المپیاد جهانی ریاضی به زادگاهش بازگشت.
عرفان توکلی دانش‌آموز پایه چهارم مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی آمل به نمایندگی از مازندران در قالب تیم ملی المپیاد ریاضی ایران در پنجاه و دومین المپیاد جهانی ریاضی در کشور هلند شرکت کرد و موفق به کسب نشان نقره این رویداد مهم علمی جهانی شد.
دارنده نشان نقره المپیاد جهانی ریاضی درخصوص تیم اعزامی کشورمان به المپیاد هلند اشاره کرد و گفت: تیم اعزامی ایران دراین المپیاد ریاضی با نشان دو مدال طلا و شش نشان نقره، عنوان دهمی را درمیان 105 کشورجهان کسب کرد.
وی به رشد قابل توجه تیم اعزامی کشورمان در دوره پنجاه و دومین المپیاد جهانی ریاضی اشاره کرد: با تلاش تیم دانش آموزی ایران، کشورمان در مقایسه با دوره گذشته این المپیاد از رتبه شانزدهم به رتبه دهم جهان صعود کرد.
توکلی، از زحمات خانواده ومسئولان شهرستان که شرایط را برای موفقیت وی فراهم کردند، قدردانی کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم استقبال از دانش آموزالمپیادی آمل، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش مازندران، اعضای شورای اسلامی شهرآمل، بخشدار ومعاون اداره آموزش وپرورش وهمکلاسی های “عرفان توکلی ” در مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی آمل حضورداشتند.
شهرستان حدود 400هزار نفری آمل بیش از 61 هزار دانش آموز دارد.
همچنین مراسم استقبال از مجتبی شکریان زرینی جوان نخبه بهشهری و نفر اول ریاضی جهان با استقبال مسئولان استانی و مردم این شهرستان انجام شد.
مراسم استقبال از این جوان صبح پنجشنبه با حضور مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل آموزش و پژوهش، رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل و مدیر حراست استانداری به نمایندگی از استاندار مازندران و جمع کثیری از مردم و مسئولان شهرستان برگزار شد.

4 thoughts on “مدال آور المپیاد جهانی ریاضی به آمل بازگشت”
  1. حق توکلی نبود که دوم شود حقش را خوردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *