ولادیمیر پوتین، نخست‏ وزیر فدراسیون روسیه روز پنجشنبه گفت باوجود درخواست اپوزیسیون برای ابطال انتخابات پارلمانی چهارم دسامبر، نتیجه به دست آمده بیانگر نظرات مردم است.

به گزارش یورونیوز رهبر حزب حاکم روسیه متحد در برنامه سالانه پرسش و پاسخ تلویزیونی با اشاره به نتیجه انتخابات پارلمانی تاکید کرد: «از نظر من، که البته پیش‏تر هم گفته‏ ام نتیجه انتخابات بی‌تردید بیانگر وضع نیروهای کشور است.»

وی در خصوص اعتراض‌های خیابانی صورت گرفته نیز یادآور شد: «واقعیت این است که مردم نظرات خود را در رابطه با مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بیان می کنند و اگر در حدود قانون باقی بماند، ابراز نظر آنان طبیعی است.»

پوتین در ادامه با یادآوری انتخابات ریاست‏ جمهوری آینده که در ماه مارس برگزار خواهد شد افزود: «من از شورای مرکزی انتخابات خواسته‌ام تا بیش از ۹۰هزار دوربین را در تمامی حوزه‏های اخذ رای به صورت شبانه روزی به کار گیرند.»

سخنان نخست ‏وزیر روسیه در حالی از تلویزیون این کشور پخش شد که ده‏ها هزار شهروند شنبه گذشته در مسکو به خیابان‌ها آمده و با تظاهراتی بی ‏سابقه خواهان ابطال نتیجه انتخابات پارلمانی شدند.

تظاهرکنندگان شعار می‏دادند «پوتین دزد است» و پلاکاردهایی را که روی آن نوشته شده بود «روسیه بدون پوتین» با خود حمل می‏کردند.

ولادیمیر ریژکوف، از چهره‏های اپوزیسیون گفته بود که در صورت مخالفت کاخ کرملین با ابطال نتایج انتخابات در شب کریسمس، مسکو شاهد تظاهرات گسترده دیگری خواهد بود.

پس از برگزاری انتخابات پارلمانی چهارم دسامبر، شورای برگزاری انتخابات اعلام کرد که حزب متبوع نخست‏ وزیر روسیه حدود نیمی از آرا را به دست آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *