هراز نیوز / جواد حیدری : چند صباحی است که در کوچه دادگستری واقع در خیابان امام رضا شاهد  ساخت و ساز برجهایی هستیم که گویی پروانه ساخت دارند و با مجوز اقدام به تخلف می کنند ، کجا دنیا رسم بر این است که برجی ساخته شود ولی امکانات پارکینک در ان تعریف نشده باشد و این درحالی است که زمینهای خالی این کوچه همگی در حال ساخت وساز برج گونه است و نکته دیگر اینکه در نبش کوچه دادگستری نیز بیمارستانی وجود دارد که ان هم فاقد پارکینگ است خوب با این وصف حال در اینده چه پیش خواهد آمد  .

بی شک ساخت اینگونه مکانها در اینده نزدیک باعث دردسر بزرگی برای مردم شهر خواهد بود  که در ان زمان یقه چه کسی را باید گرفت ایا شهردار و معاونین وی می دانند تا چند سال بر مسند هستند ؟

SAM_4415

 حاج علی قاسمی سخنگو و یکی از اعضای شورای شهر آمل حاضر شد تا به سوالات ما در این زمینه پاسخ دهد .

هراز نیوز :جناب آقای قاسمی در کوچه دادگستری واقع در خیابان امام رضا شاهد ساخت برجهای بلندی هستیم که فاقد پارکینگ هستند ضمن اینکه ساختمان دادگستری و بیمارستان را هم در این کوچه داریم  که روزانه چند صد نفر به  آن مراجعه می کنند آیا نبود  پارکینگ برای واحد های تجاری  تخلف نیست؟ نظر شما در این باره چیست ؟

قاسمی :ببینید کوچه دادگستری یکی از کوچه های پر ترافیک شهر در حال حاضر و در اینده خواهد بود و تمامی ساختمان های ان باید حتما پارکینگ به اندازه واحد های خود با توجه به قانون داشته باشند و اگر غیر از این باشد صد در صد تخلف است و باید با ان برخورد قاطع صورت گیرد .

هراز نیوز :جناب اقای قاسمی مشاهده شده است که اکثر این برجها فاقد پارکینگ بوده و هیچ نظارتی از شهرداری و هیچ دستگاهی انجام نمی شودو فقط شهرداری جریمه های  کسری پارکینگ را اخذ می کند  ؟

قاسمی :با توجه به اینکه کوچه دادگستری ترافیک سنگینی را در اینده خواهد داشت و اگر بخواهند از باب نداشتن پارکینگ دوستان براحتی بگذرند در اینده نزدیک برای منطقه بحران خواهد شد و ترافیک در ان محدوده قفل می شودو باید در ان زمان پول های زیادی را در ان منطقه هزینه کرد که به ضرر مردم می باشد .

هراز نیوز :اقای قاسمی منظور از دوستان چه کسانی است ایا شهرداری در این باره ورود پیدا می کند ؟

قاسمی : بله از وظایف شهرداری می باشد و شهرداری هم قطعا ورود پیدا کرده و در چند مورد هم که بنده در جریان هستم  این ساختمان ها رای قلع گرفتند، منظور ازدوستان کلیه مسئولان شهری هستند که در این موارد دخیل هستند باید نگران این موضوع باشند و شدت عمل به خرج دهند و نباید در مورد کوچه های پرتردد در زمینه پارکینگ کوتاه بیایند

هراز نیوز :در تحقیقاتی که ما  در این منطقه انجام داد یم بعضی از این افراد از دیوان عدالت اداری رای گرفتند مگر می شود دیوان عدالت اداری بر خلاف قانون رای صادر کند .

قاسمی :باید به عرض شما برسانم دیوان عدالت اداری یک جایگاه  برتر است و رای ان برای شهرداری لازم الاجرا است در مورد مطلب دوم  شما هم باید قضات محترم دیوان جواب بدهند .

SAM_4381SAM_4385SAM_4390SAM_4378 SAM_4388

SAM_4377

5 thoughts on “پول به جای پارکینگ /پاسخ سخنگوی شورا + عکس”
  1. جواد جان گزارش قبلیت رو خوندم
    شهری که در آن جریمه ی نداشتن هر پارکینگ 7 الی 10 میلیون تومان برای شهرداری سود دهی دارد چه انتظاری می رود که مجوز برای خلاف ندهند؟
    .
    .
    .
    .
    .اون پارکینگی که خودت عکسش رو گداشتی مگه متری چقدر قیمتش هست؟
    دیگه بیشتر از 3 میلیون نیست که؟
    حالا خودت حساب کن؟
    تازه شهرداری اصلا راجب این مسایل فکر نمیکنه که حد اقل یه پارکینگ طبقاتی بزنه که سودش چند برابره….فقط می خوان بزنن و عکس بگیرن و در برن…..
    جا داره یه سری به مغازه های که شهر داری به عنوان تفکیک زباله و پسماند تاسیس کرده بزنید؟
    قیمت کارتن و کاغذ دم در شرکت مربوطه کیلویی 400 تومان هست، ولی متاسفانه شهرداری 175 تومان از مردم میخره ، تازه در ازای آن پول هم نمیده و یک سری اجناس بی کیفیت به مردم میدن…
    آیا این روش برای مدیریت شهری مناسب هست؟
    هیج دقت کرده اید که…..
    هزینه احداث بلوار جدید در خ طالب آملی چقدر بود؟
    .
    .
    .سود حاصل از آن چقدر بود؟
    .
    .
    زمین ها رو از اهالی مظلوم پایین بازار متری 300 هزار تومان خریده اند ولی سوال اینجاست که چقدر می فروشند؟
    .
    .
    کاربری ها و ماده صد ها چقدر منافع برای شهرداری داشت؟
    .
    .
    به نظر میرسد سود حاصل ازاین طرح های اجرایی 10 برابر مخارج اجرایی ان ها می باشد…..
    با توجه به این نکته باز هم شهرداری در مدیریت شهری بسیار بی کفایت عمل میکند.
    با در امدی که شهرداری دارد نباید هیج مشکلی در اداره امور داشته باشد.
    با سپاس

  2. سلام جواد جان این همه پیغمبر بود
    رفتی سراغ جرجیس

  3. بیلبوردهای تیلیغالتی کنار این پارکینگها یادت نره

  4. اقایان عزیزخبرنگار هراز نیوز ای کاش لطف میکردید یک ساختمان قبل از این ساختمانها را هم عکس میگرفتید آن وقت تازه عمق فاجعه را متوجه می شدید می دونید اون ساختمان یا مجتمع چه کسانی درآن فعالیت میکنند همان آقایانی ……. بگذریم ببنیم حس خبرنگاریتان ،چه نتیجه ای می گیرد

  5. افرین به شورای شهر با این عملکردشون.گناهی ندارن مردم دارن بنده خداها . احتمالا بعضی اعضاش می خوان در آینده کاندید مجلس شن.البته احتمالا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *