گفتگوی دوم “6 بهمن” با عزت الله یوسفیان/هیچگاه نگفته ام در آمل فرودگاه می زنم
مصاحبه دوم پایگاه خبری تحلیلی “6 بهمن” با نماینده مردم شهرستان آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی درباره همه مسائلی که در این شهر می گذرد+خبرهای خوش یوسفیان+تصاویر/…در بحث امامزاده هاشم تمامی مدارک به نفع آمل است و من اینجا اعلام میکنم که تا شعاع 30 متر داخل تونل بعد امام زاده متعلق به شهرستان آمل می باشد چند وقت پیش هم نیروی محترم انتظامی تمامی تابلوهای این مسیر را به پلیس راه لاریجان-امامزاده هاشم تغییر داده است

 

وبسایت “6 بهمن”: پس از گذشت چند ماه از نخستین مصاحبه پایگاه خبری تحلیلی “6 بهمن” با آقای عزت الله یوسفیان ملا، نماینده محترم شهرستان آمل و لاریجان، ضرورت یک گفتگوی دیگر میان ما و ایشان احساس می شد. این ضرورت هم به انتقادات چندماهه “6 بهمن” از نماینده آمل برمی گشت که نیاز بود تا به این ابهامات پاسخ داده شود و هم خواسته بسیاری از مخاطبان بود تا مباحث مطرح شده در سایت، صورتی دو طرفه پیدا کند و جانب انصاف رعایت شود. در همین راستا هفته گذشته برای بار دوم به منزل ایشان رفتیم و درباره مهم ترین مسائل شهری از وی پرسیدیم. همانند مصاحبه اول، آقای یوسفیان این بار نیز با صبر و حوصله به تمامی سوالات ما پاسخ گفت که لازم است از ایشان تشکر کنیم. اگر می خواهید جدیدترین اقدامات نماینده مردم آمل در مجلس و همچنین خبرهای خوب وی را بخوانید، این مصاحبه را از دست ندهید.

 

 

جناب آقای دکتر یوسفیان؛ به عنوان اولین سوال یکی از محور هایی که به توسعه شهر آمل کمک می کرد احداث فرودگاه بود که علیرغم وعده جنابعالی این موضوع تاکنون محقق نشده است. دلیل آن چیست؟

اولا بنده هیچ گاه نگفته ام در شهرستان فرودگاه میزنم . حرف من این بود که بر اساس سیاست نظام و بر اساس اصل چهل و چهار بنابر خصوصی سازی است و این موضوع در بخش حمل و نقل و به خصوص حمل و نقل هوایی با جدیت دنبال می شود.در آن مصاحبه هم گفتم که اگر روزی بخش خصوصی خواهان سرمایه گذاری در بخش ساخت فرودگاه در آمل باشد به شدت حمایت میکنم که متاسفانه به نوعی اصل مصاحبه بنده تحریف شد.

در محور های دیگر ارتباطی نظیر حمل و نقل زمینی و ریلی چطور؟

در بخش حمل و نقل زمینی و ریلی و سوال جنابعالی امروز بحمدلله موفقیت های زیادی داشته ایم همین امسال وزارت راه 93 میلیارد تومان تعهد برای اجرای پروژه راه آهن تهران آمل کرده است . ببینید در این بخش چند اتفاق افتاده است. موضوع اول قیمت بالای زمین در منطقه شمال است، برای ایجاد قطار شهری و ساخت ایستگاه نیاز به تملک هکتارها زمین در این بخش داشتیم که خب با دستور مستقیم وزیر، بخش انتهایی این ماده بودجه یعنی امتداد راه آهن تا شهرهای بابل و ساری حذف شد. موضوع بعدی امتداد راه آهن از تهران تا پردیس بوده که آن هم توسط قطار شهری تهران و حومه تعهد شده است. می ماند مسیر پردیس تا آمل که مطالعات آن انجام شده و امروز در کمیسیون ماده 215 تصویب شده که بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.کل تعهد وزارت راه در این پروژه 743 میلیارد تومان است. طبق مطالعات اولیه طول این راه آهن 80 تا 85 کیلومتر بوده که بخش اعظم آن به صورت تونل می باشد. خود بنده هم شخصا 2 بار به شرکت مطالعات مترو رفته و از نزدیک پیگیر این موارد بوده ام .

کلید این پروژه از 20/2/88 با امضای بنده و مهندس نریمان طی نامه ای به وزیر وقت راه زده شد.البته همانطور که گفتم بعدها نام باقی شهرها از این ماده حذف شد و این پروژه در آمل به اتمام می رسد.

جناب آقای یوسفیان؛ مشکلات بزرگ این طرح عظیم چیست؟

یکی از بزرگترین مشکلات این پروژه نبود سیستم فاضلاب شهری در شهرستان آمل است که روند اجرایی این پروژه را کند کرده است. ولی امروز با افتخار می توانم بگویم که پروژه عظیم فاضلاب شهری آمل به عنوان تنهاترین شهر مازندران به صورت کامل و بسیار پیشرفته بزودی در این شهر آغاز می گردد که از این بابت شرکت آب و فاضلاب پروژه ای 95 میلیارد تومانی را به تصویب رسانیده است.

خب با توجه به نزدیکی شهرستان آمل به دریا و تجمیع این فاضلاب برای دفع آن چه تمهیداتی اندیشیده شده است ؟

در رابطه با دفع این زباله قرار بر این شد همزمان با آغاز عملیات اجرایی احداث شبکه فاضلاب، تصفیه خانه ای نیز در نزدیکی شهر برای دفع فاضلاب احداث گردد.

جناب یوسفیان! با توجه به اینکه آمل قصب صنعتی مازندران نیز به حساب می آید، یکی از مشکلاتی که در مسیر توسعه کارخانجات شهرک صنعتی وجود دارد بحث جاده هراز است. کمی در رابطه با پیشرفت عملیات عمرانی این جاده بگویید.

داستان جاده هراز برای من داستانی 30 ساله است  و از زمانی که بنده در این شهر رئیس دادگستری بوده ام، شروع شده است. در آن دوران روزی نبود که این جاده تلفات ندهد . بعدها و در آغاز دوران خدمت من یک اتفاق ناگوار و عظیم دیگری در این جاده افتاد که متاسفانه در روز عید قربان در حادثه ای هولناک در پیچ شیطان اتوبوسی با 34 جوان بر اثر ریزش کوه به دره پرت شد. خب بنده از همان روز بنا را بر چهار بانده کردن این جاده گذاشتم و فردای همان روز نیز اعلام کردم که در صورت ندادن اعتبار خود کفن پوش شده و جاده را می بندم. در ابتدای کار چند مشکل وجود داشت که مهمترین آن نداشتن ردیف بودجه ای برای جاده هراز بود. یعنی جاده هراز به عنوان راهی روستایی شناخته می شد که ابتدا معاونت برنامه ریزی با این موضوع مخالفت می کرد که با کمک قاضی وقت لاریجان و مردم لاریجان، احضاریه ای علیه مسئولان معاونت برنامه ریزی کشور تنظیم  شد و بالاخره آنها تحت فشار، این موضوع را قبول کردند.

بعد از آن در اجرا مشکل دیگری بود که وزارت راه اعتقاد به سه خطه کردن محور هراز و ایجاد باند سبقت در این محور بود که با آن هم مخالفت شد و ما توانستیم به جای این طرح با رایزنی فراوان، پروژه 4 خطه کردن محور هراز را به تصویب برسانیم که طبق قرارداد مبلغ 238 میلیارد تومان به این طرح اختصاص پیداکرده و در حال احداث توسط قرارگاه خاتم است که امروز با عبور از محور هراز می توانید برکات این مصوبه را در تعریض این جاده ببینید.

البته یک گلایه هم وجود دارد و آن هم گاها سوء مدیریت هاست که باعث عقب ماندگی می شود. اعتقاد ما اینست که محور هراز بهترین مسیر برای دستیابی به مرکز استان است. البته ما به هیچ وجه مخالف احداث آزادراه نیستیم اما شما نگاه کنید انتهای این آزادراه تازه میشود 250 کیلومتری مرکز استان .

یکی دیگر از مشکلات احداث این جاده تونل امام زاده هاشم است. بالاخره این تونل افتتاح میشود؟

در رابطه با تونل امام زاده هاشم باید این نوید را بدهم که کار حفر این تونل به اتمام رسیده و بنده شخصا 2 بار از این تونل گذر کرده ام و تنها مراحل برق، عریض سازی و زیرسازی و آسفالت آن باقی مانده که آن هم به زودی به اتمام می رسد.

یکی از بزرگترین مشکلات احداث این تونل چشمه های فراوان بالای این تونل بوده که به همت متخصصان با نصب منبع های فراوان در بالای تونل این مشکل مرتفع شده است.عملیات اجرایی این تونل توسط شرکت “جهاد نصر” انجام می پذیرد و تنها برای تسریع در روند اجرای آن مبلغ 15 میلیارد تومان طی همین سال به این پروژه اختصاص پیدا کرده است. لازم به ذکر است که طول تونل 3180 متر میباشد.

به نوعی محور هراز را باید کارگاه عظیم سازندگی دولت نامید. چرا که در نزدیکی آمل سدی در حال احداث است توضیحاتی را درباره این پروژه بفرمایید:

این سد به عنوان منبعی برای آبرسانی به 5 شهر استان در حال احداث است. تمامی سدهایی که در حال حاضر در مازندران وجود دارند، قابلیت مهار 9 درصد آب های جاری استان را دارد در حالیکه این سد به تنهایی 27 درصد آب استان را قرار است در خود ذخیره کند. کار احداث تمامی تونل های اطراف سد انجام شده است و عملیات پی ریزی و بتن ریزی جهت احداث دیواره شروع شده است. کار احداث کانال آب برای انتقال بخشی از آب جاری در شهرستان چالوس به پشت این سد هم از مرز 50 کیلومتر گذشته است و امروز در سه شیفت قرارگاه خاتم مشغول احداث این سد است.

دو نکته در رابطه با این سد توسط کارشناسان مطرح می شود. اولین نکته ایراد به طرح جامع شهرستان است چرا که امروز در محدوده پشت این سد چندین معارض تجاری چون پمپ بنزین کارخانه آب معدنی و گلخانه و …..وجود دارد دومین نکته هم نابودی راههای روستایی در این بخش است و یک نظر هم در رابطه با استحکام این پل تردید ایجاد کرده و نسبت به شکست جداره آن اخطار میدهد. نظر جنابعالی چیست؟

ببینید یک وقتی یک نفر الکی حرفی میزند اصلا طرح جامع  شهری چه ربطی به نماینده شهر دارد؟ این بحث برمی گردد به مدیران اجرایی شهر و استان .هرچند که این نکته را بدانید طبق قرارداد آب منطقه ای مازندران تمامی معارضان قول داده اند که هیچ گونه ادعایی در این سد نداشته باشند و طبق اسناد نیز تمامی زمین های این معارضان به صورت اجاره ایست.در مورد خرابی جاده های روستایی نیز دو بخش وجود دارد اول بخش سمت راست جاده به سمت تهران که شامل جاده شاهزید می شود که خوب با احداث جاده جایگزین هراز این محور به صورت اتومات در چند کیلومتر بالاتر با محور هراز تلاقی پیدا میکند و اصلا بحث جایگزینی جاده آن منتفی است. بخش دوم روستاهای سمت چپ جاده و محور چلاو قرار دارد که طبق توافق قرار است بر روی سد پلی احداث گردد. ضمن آنکه کل مسیر جابجایی این محور تنها 3 کیلومتر است .
بحث ترک خوردگی دیواره سد هم کلا منتفی است چرا که این سد با آخرین معیارها در حال ساخت است و اساسا در ایران تا کنون سدی بر اثر ترگ خوردگی نابود نشده است.

جناب یوسفیان؛ در رابطه با بخش لاریجان نیز توضیحاتی بفرمایید. این بخش با توجه به این همه ظرفیت طبیعی و خدادادی باید بسیار بیشتر از اینها پیشرفت می کرد. چرا تا کنون چنین نبوده است؟

در بحث لاریجان سالها ما ازلحاظ پایه ای دچار ضعف بوده ایم. اولین مشکل آن منطقه، برق لاریجان بوده است .ضمن آنکه از تلاش مهندس تورنگ تشکر می کنیم، ولی شهرک صنعتی در این منطقه احداث گردید در حالیکه این منطقه هنوز مشکل برقش حل نشده است. حتی در دوران بنده ما تونل وانا را با 22 جفت جت فن مجهز به سیستم تهویه هوا کردیم ولی به علت مشکل برق قادر به افتتاح آن نبوده ایم که با افتتاح پست 63 فشار قوی در رینه این مشکل حل شد. بحث بعدی گاز رسانی به این منطقه است که یکی دیگر از محور های توسعه این منطقه می باشد که آن هم مراحل انتخاب پیمانکار را طی میکند و نقشه آن هم به این صورت است که گاز از مسیر گیلاوند و آبسرد دماوند به دشت مشاء و از آنجا به پلور و سپس از جاده بالادست پلور به رینه انتقال پیدا میکند.

در رابطه با روستاهای آمل نیز در مسیر توسعه مشکلاتی وجود دارد. جهت رفع آن ها چه کرده اید؟

در بخش روستاها هم مهمترین وعده ما که عملی شد گازرسانی بود که با تلاش و تهیه 30 میلیارد تومان وام از بانک ملی توانستیم امسال گاز را به روستاها برسانیم و به نظرم امسال یکی از بهترین زمستان های این مناطق است. مژده دیگر ما برای این مناطق مراحل پایانی آسفالت جاده های روستایی شهرستان است که آن هم با بودجه 2 و نیم میلیاردی حل شده است. یک خبر خوش دیگری هم دارم برای اهالی روستای وسطی کلا و آهنگرکلا که به امید خدا مراحل شهر شدن این دو روستای پر جمعیت را جهت خدمت رسانی بیشتر با نامه نگاری به وزارت کشور آغاز کرده ایم و امیدواریم این فعالیتمان نیز زودتر به نتیجه برسد.

جناب دکتر؛ چند سوال کوتاه شهری هم از حضورتان دارم. اول اینکه انتظار مردم آمل جابجایی زندان شهر آمل به اطراف است چه فکری در این رابطه اندیشیده اید؟

در این رابطه مذاکره کرده ایم و طبق توافقات قرار بر انتقال این زندان به حاشیه شهر شده و عملیات مطالعاتی یک زندان تمام الکترونیک نیز انجام پذیرفته و بزودی شاهد عملیات اجرایی آن هستیم .

سوال دوم نیز در رابطه با پل عظیم روگذر هزارسنگر توضیحاتی بفرمایید؟

قرار است یکی از مصوبات دور چهارم سفر ریاست جمهوری به استان همین مورد باشد که مبلغ 53 میلیارد برای آن در نظر گرفته شده است. یک نکته ای هم بگویم که در بحث پل های ورودی شهر برعکس بعضی شهرهای همجوار ما یک ریال از شهرداری کمک نگرفته ایم و تمامی مبالغ این پل ها توسط اداره راه و ترابری استان تعهد شده است.

برای آخرین سوال چند وقتیست که تعارضاتی از لحاظ گفتار در برخی رسانه ها و محافل به منطقه امامزاده هاشم صورت می پذیرد اقدامات اساسی شما در این راستا به چه صورت بوده است؟

در بحث تصدی گری امامزاده هاشم تمامی مدارک به نفع آمل است و من جا اعلام میکنم که تا شعاع 300 متر داخل تونل بعد امام زاده متعلق به شهرستان آمل می باشد چند وقت پیش هم طی تذکری نیروی محترم انتظامی تمامی تابلوهای این مسیر را به پلیس راه لاریجان امام زاده هاشم تغییر داده است تنها بحثی که مطرح است بحث تولیت این آستان است که با رایزنی گسترده با وزیر محترم ارشاد قرار بر اینست که هیئت امنای این امام زاده نیز بزودی تغییر یابد.

با سپاس از شما به خاطر انجام این گفتگو

6 thoughts on “یوسفیان ملا :تا شعاع 30 متر داخل تونل بعد امام زاده متعلق به شهرستان آمل می باشد”
  1. اين مفسد اسم تورنگ رو نبايد بياره/اين لوس بازي ها رو در مياره كه رقيب سرسختش محمد تورنگ رو خام كنه/ كور خوندي

  2. جناب آقای یوسفیان ، لطفا حالا که اسناد ومدارک کافی جهت اثبات این مدعا دارید ، از طرف مردم شریف آمل پیگیری نمائید تا تابلوی بزرگ ودر شان این شهرستان قبل از تونل نصب گردد تا ورود هم وطنان عزیز ومسافران ارجمند را به آمل خوشامد بگوید.

  3. نفس هاي آخر اين آقا با ورود دكتر تورنگ داره به شماره ميافته…اين چند روزه پيغام داده و درخواست جلسه كرده ولي تورنگ عين خيالش هم نيست.بسيجي موفق باشي

  4. یک بسیجی سابق مثل تورنگ هم می تونه نفهم، قانونگریز، عشق میز و عقده ای باشه. برید ببینید چه بلایی سر کشاورزی آورده

  5. در تاریخ نماینده ای مثل جناب یوسفیان برای آمل نیامده،مگه عملکرد نماینده های قبلی آمل را فراموش کردین،هر روز یک روستا یا منطقه از آمل بزرگ جدا میشد،اگه همون روال ادامه داشت الان از آمل جز منطقه شهریش چیزی نمی ماند،ما در برابر همسایه های زیرک و کارکشته ای که داریم به شجاعت و نفوذ آقای یوسفیان نیاز داریم.

  6. احسنت،یه نفر هم پیدا شد حرف دل ما رو زد،نامزد های دیگر آمل در حدواندازه های دکتر نیستند،بیایید نگذاریم دوباره آمل با انتخاب اشتباه ما 4 سال دیگر بایکوت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *