هراز نیوز:  چهارشنبه طبقه دوم ساختمان یاس واقع در بلوار بسیج میزبان دکتر میرسعید نیکزاد معاون وزیر اقتصاد بود. در ادامه تصاویر این نشست اقتصادی را که به همت شورای اصلاحات در آمل برگزار شد را مشاهده می کنید.

خلاصه سخنان دکتر نیکزاد بدین شرح است :

هنوز اطلاعات‌مان در مورد دهک‌های جامعه کامل نشده و نمی‌دانیم به چه قشری یارانه تعلق بگیرد و حتی مردم به درخواست رئیس جمهور در زمینه انصراف از دریافت یارانه نیز پاسخ مثبتی ندادند.

می‌توان سیاست‌ورزی را در سطح کلان بین مردم شهر و روستاها نیز مشاهده کرد.

در شرایطی که رشد اقتصادی کشور پایین بوده، بیکاری زیاد است و تورم در کشور بالا‌ست باید تولیدکنندگان را برای تولید بیشتر تشویق کرد.

نیاز به حضور بخش خصوصی در کشور به روشنی احساس می‌شود.

کشورمان از اوایل دهه 50 وارد گذار توسعه شد و هم‌اکنون در این گذار توقف دارددر کشوری مانند ژاپن فرآیند توسعه بعد از جنگ جهانی دوم حدود 45 سال به طول انجامید و این امر در کره 30 سال طول کشیده و در کشورهایی مانند مالزی و ترکیه به ترتیب 20 و 15 سال به طول انجامید.

انباشت دانش زمان گذار توسعه را کوتاه می‌کند این مدت را برای جمهوری اسلامی ایران خیلی طولانی است  باید با کمک نخبگان، دولت، اندیشمندان و آحاد ملت هرچه زودتر از گذار توسعه عبور کنیم.

مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند ما را از بن‌بست‌ها نجات دهد توسعه است این مهم را فرایندی ارادی است از یک دوره‌ای دولت‌ها تصمیم گرفتند که توسعه را که نشان از جامعه‌ای برتر است اجرایی کنند و امروزه نیز برای رسیدن به آن باید برنامه مدونی داشته باشیم.

در هیچ جای دنیا دولت به تنهایی برای محقق شدن توسعه توفیق حاصل نکرده است، اگر توسعه در کشورهایی موفقیت‌آمیز بود با تکیه بر مردم، گروه‌ها و انجمن‌ها حاصل شد، توسعه باید از سوی آحاد جامعه و مردم پشتیبانی شود.

به اتفاق توسعه تعادل و توازن نیز به ارمغان می‌آید چنانچه کشور توسعه‌یافته‌ای را سراغ نداریم که بخش‌های کشاورزی، صنعت، سیاست، جامعه و فرهنگ آن پیشرفته و متوازن نباشد.

دولت به عنوان هماهنگ‌کننده رهبری توسعه را می‌تواند در برنامه‌های خود داشته باشد که متأسفانه در کشورمان نه تنها چنین امری را شاهد نبودیم بلکه اگر دولتی دست به توسعه بزند توسط دولت‌های بعدی مسیر آن حمایت نشده و ادامه پیدا نمی‌کند.

مهم‌ترین اصل امر توسعه  ثروت و رشد اقتصادی است و شرط اول این رشد را کسب ثروت و افزایش رفاه اقتصادی عنوان کرد.

کشور عربستان 750 میلیارد دلار ذخیره ارزی در خارج داشته که سالی 70 تا 90 میلیارد دلار برایش درآمد ارزی دارد،  امارات 773 میلیارد دلار ذخیره ارزی خارج از بودجه داشته و کشور قطر نیز در این امر پیشرو است.

جام جهانی آینده فوتبال به میزبانی کشور قطر برگزار می‌شود با مطالعه پیشینه این کشور می‌بینیم نه فوتبالیست و صاحب نامی و نه لیگ قدرتمندی در عرصه ورزشی در این کشور فعال بوده ولی قدرت پول در قطر باعث شده تا مسئولان آن تلاش داشته باشند حتی زمان برگزاری جام جهانی را هم تغییر دادند.

یکی از ابزارهای قدرت را ثروت است  رشد اقتصادی حاصل کار بوده و از راه سیاست‌گذاری به دست نمی‌آید هرچند باید بیان کنیم که کشورهای منطقه در جوار ایران اسلامی بیش از 3 هزار میلیارد دلار در بخش سرمایه‌گذاری خارجی فعالیت دارند.

باید تمام تلاش‌مان را به کار بگیریم تا دهه آینده کشور را با رشد اقتصادی بالایی رقم بزنیم، تولید ثروت کانون استراتژیک رشد و امنیت کشور است.

بسیاری از کشورهای عربی همسایه در حال خرج کردن پول برای عدم نتیجه‌گیری هسته‌‌ای ایران پیشرفت کشورمان، مختل شدن امنیت و برهم زدن نتایج مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 هستند

از جمله مشکلاتی که در آینده جهان با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد سهم منابع آب است که برخی از تحلیلگران سومین جنگ جهانی را ستیز بر سر منابع آب شیرین می‌دانند.

کاهش تورم نرخ بهره حقیقی را مثبت می‌کند و به وسیله آن سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری در بانک‌ها آغاز می‌شود یکی از مسائل مورد بحث در زمینه اقتصاد ایران را امر مهم یارانه است  هنوز اطلاعات‌مان در مورد دهک‌های جامعه کامل نشده و نمی‌دانیم به چه قشری یارانه تعلق بگیرد

میزان سهم یارانه‌های کشور را در بودجه عمومی دولت 19 درصد اعلام کرد و ‌‌مبلغ یارانه را 44 هزار میلیارد تومان است روزانه دولت 150 میلیارد تومان به مردم یارانه می‌دهد.

 گزارش: قربانعلی مسافر

عکس: حسین جباری هراز نیوز

01 02 03 IMG_0121 IMG_0123 IMG_0129 IMG_0132 IMG_0139 IMG_0141 IMG_0143 IMG_0144 IMG_0147 IMG_0149 IMG_0153 IMG_0169 IMG_0179 IMG_0185 IMG_0186 IMG_0193 IMG_0195

IMG_0204 IMG_0205 IMG_0207 IMG_0220 IMG_0222 IMG_0224 IMG_0228

11 thoughts on “آنچه در طبقه دوم ساختمان یاس در آمل گذشت + سخنان دکتر نیکزاد + عکس”
  1. دکتر چقدر پیر شد. سربازان گمنام …. همه را شناسایی کردند؟

  2. از بعضی ها متاسفیم . منافق ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. آقا يا خانم شموشك عبارت شما توهين به زحمات نيروهاي توانمند و صادق اطلاعاتي و امنيتي است . شما با اين ادبيات ضمن توهين به نيروهاي امنيتي ، حس ناامني را در بين جامعه مي پراكنيد.

  4. چكار مي كنيد كه بلندگوي مروجين كمپين ضد ولايت و ضدانقلابيون شديده ايد؟ مرگ بر خاتمي و موسوي و جبهه سبز اموييون انقلاب اسلامي. مرگ بر ضد ولايت فقيه . مرگ بر دشمنان سيد علي خامنه اي دلاور و محبوب ايرانيان

  5. انکه از کلمه مرگ برای افرادی مثل خاتمی وموسوی استفاده می کندمطمئنا ذر عقل سلیمش باید شک کرد. مگر همه مثل شما باید فکر کنند.مطمئن باش این شیوه بدترین شکل دفاع از رهبری عزیزاست

  6. همه فرزندان این کشور و این نظام هستیم.چپ ، راست ، وسط ، افراطی ، غیر افراطی و……
    خوب است اولا به همدیگر احترام بگذاریم .و در عین حال لایق متضاد همدیگر را برای کشوری بهتر تحمل کنیم.
    اگر قادر به تحمل نیستیم و مجهز به علم و آگاهی نیستیم .بگذاریم افرادی که آگاه هستند ابراز نظر بکنند.
    من خودم بسیاری از سیاست های جناح اصلاح طلب ها را تا بیش از 80 درصد قبول ندارم.
    ولی اگر به افراد در جلسه نگاهی دقیق بندازید افراد بسیار عاقل ، انسان ، کارگشا و درست را می بینید که برای این نظام و انقلاب و بخصوص برای مردم زحمت هایی کشیده و میکشند که ماندگار بوده و حتما جزو صالحات و باقیات خواهد بود و مطمئنا در پل صراط راهگشا آنان خواهد بود.
    برادر همفکر من اگرچه قبول دارم که بعضی ها یی که در عکس هستند طرفدار اصلاحات هستند مروج ضدانقلاب بوده و هستند ( که در جناح اصولگرا ها هم این افراد افراطی هستند ) ولی مرگ بر مرگ بر و وصل آن به رهبر عزیزمان به نظر من خوب نبوده و می تواند همان افراط در جناح اصولگرا باشد.
    دوست من همانگونه که توهین اصلاح طلبان در هر زمینه ای مردود است .
    توهین اولگرایان هم در هر زمینه مردود است .
    به قول رهبر کبیر انقلاب وحدت عامل نجات این مملکت و اشاعه الام است.
    یاد بگیریم با حوصله از همدیگر انتقاد کنیم و همدیگر را تحمل کنیم .
    همه مان ایرانی هستیم . مسلمانیم . اهل واجبات و ترک محرمات هستیم .
    بعضی بیشتر و پررنگ تر البته در ظاهر ( و انشاالله در باطن) و بعضی ها کم رنگ تر.
    به برادرمان علاقه مند باشیم .
    الله و اکبر – جانم فدای رهبر

  7. کلمه لایق باید حذف می شد.
    اصولگرایان اشتباها اولگرایان تایپ شده است
    اشاعه اسلام اشتباها الام تایپ شده

  8. شهر من با “پروین” لبخند می زند،

    زنده باد هوای تازه

  9. سلام به دوستان.خواهشا جمع کنید بساط چپ وراست بودن را…36سال ازانقلاب اسلامی گذشت ماهنوز اندرخم یک کوچه ایم.دوستان فکرکنید که چگونه باید این انقلابوکشور را اداره وآباد کنیم…به قول امام عزیز که کارها باید الهی باشد.

  10. باسلام

    اولا شركت در اين جلسه يك فرا خوان عمومي بوده و دوما موضوع بحث فقط اقتصادي بود سوما سخنران جلسه معاونت وزير جمهوري اسلامي بودند لذا هرگونه قضاوت و يا نسبت دادن افراد بعنوان ضد ولايت فقيه منصافانه نيست شايد افراد تند رو اصلاح طلب هم حضور داشتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *