نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در زمینه فرآیند احداث مترو آمل – تهران و عملیات عمرانی آن، گفت: قطعه نخست مترو آمل ـ تهران با اعتبار 77 میلیارد تومان با انتخاب پیمانکار تجهیز کارگاه شده و ساخت 24 کیلومتر راه خطوط ریلی در این فاز مدنظر است.

وی با اعلام اینکه در فاز دوم میزان بیشتری از خطوط ریلی را در نظر می‌گیریم، متذکر شد: در دیداری که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم دستور ایستگاه بزرگ مترو آمل – تهران در مقصد آن واقع در شرق تهران صادر شده تا عملیات این مسیر به راه آهن جمهوری اسلامی ایران محول شود.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه در این بخش با اختصاص اعتبار 500 میلیون تومانی مطالعات اولیه ایستگاه مترو آمل – تهران از سوی مسئولان راه‌آهن ایران هفته قبل آغاز شده است، ادامه داد: مهندسان راه‌آهن در اطراف دانشگاه امام حسین(ع) مشغول به کار بوده تا پایانه این خط مترو مشخص شود.

این مسئول بیان داشت: بالاترین سرعت مترو آمل ـ تهران 160 کیلومتر برساعت است که می‌تواند مسیر آمل تا تهران را بسیار کوتاه کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در مورد اقدامات احداث فرودگاه بین‌المللی در این شهرستان، افزود: در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد 400 هکتار از زمین‌های دابودشت برای این منظور در نظر گرفته شود.

یوسفیان‌ملا در پایان یادآور شد: با اتمام فاز نخست مترو آمل – تهران به سمت ساخت فرودگاه در این شهرستان می‌رویم و گام‌های نخست آن را برمی‌داریم.

عزت‌الله یوسفیان‌ملااظهار داشت: در بخش برق‌رسانی که برخی از روستاهای شهرستان آمل مشکل داشتند در هر مرحله توانستیم مبلغ 500 میلیون تومان را برای ترمیم، بهسازی و تجهیز شبکه‌های برق اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: در بخش راه روستایی هم اقدامات خوبی را در روستاها شاهد بودیم و سعی داریم با توجه به اختصاص اعتبار نزدیک به سه هزار میلیارد تومان اعتبار در این زمینه گام‌های پایانی را برداریم.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طرح هادی هم از جمعه طرح‌هایی است که سال‌های زیادی در روستاها در حال اجرا است، بیان کرد: عدد خوبی هم در این زمینه زمینه استفاده از بودجه دولتی را برای آماده‌سازی و اتمام این طرح‌ها مهیا کرده است و بیشتر روستاها با اختصاص این اعتبار عملیات نیمه‌کاره خود را سروسامان می‌دهند.

یوسفیان‌ملا در مورد حریم‌ راه‌ها که هم‌اکنون از دغدغه‌های روستاییان است، عنوان کرد: این مسئله به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سپرده شده است و آنها با تشخیص خودشان با توجه به نظر استانداری می‌توانند تصمیم‌گیری کنند هرچند در این زمینه نقشه‌ها دارای تیپ مشخص بوده و نمی‌توان از آن تجاوز کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مورد عملیات عمرانی و راه‌سازی جاده قدیم آمل به بابل، اذعان داشت: این محور یکی از محورهای پرترددی که وجود دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی بر حجم رفت و آمد خودروها در آن بیش از گذشته افزوده است.

این مسئول اعلام کرد: پیمانکاران در این محور هم مشغول به کار هستند و با اختصاص روکش آسفالت و تداوم آن نیوجرسی‌هایی هم برای ایمنی بیشتر در آن نصب شده است.فارس

15 thoughts on “یوسفیان ملا : با اتمام فاز نخست مترو آمل – تهران به سمت ساخت فرودگاه می‌رویم”
  1. گوبلز یکی از معاونان هیتلر گفته که دروغ هرچه بزرگتر باشد باورش آسان تر است.

  2. پس جاده چمستان چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آیا اون واجب تر از مترو و فرودگاه نیست؟

  3. هراز نيوز عزيز يك پيشنهاد جدي داريم و آن هم برگزاري يك نشست فراگير يك روزه با حضور متخصصين حمل ونقل و نماينده بزرگوار تا ابعاد واقعي پروژه هاي مترو و فرودگاه بين المللي مشخص گردد. خواهش كه اين پيشنهاد را پي گيري فرمايي.

  4. آقا یه نفر داره کار میکنه حالا یه سری کاسه داغ تر از آش شدن اگه این اقدامات انجام نده میگن نماینده هیچ کاری برا شهر نکرد اگه بگن این مسایل میگن دروغه … همشهریای بزرگوار اینکه کارهای عمرانی مشکل دارن و به پایان نمیرسند و همیشه نیمه کارست به خاطر مسایل کشوری و ضعف دولت های گزامی هست نه به شخص نماینده … کدوم نماینده برا آمل انقد کار کرده یا حداقل این طرح ها رو داده … همین مطرح کردن طرح و مجوزش گرفتن کار هر کسی نیست … پس بیایین بجای انتقاد حداقل کمک کنیم تا از هر طریقی شده زودتر به اجرایی شدن این طرح ها کمک کنیم…

    بــــه امیــــــــد داشتـــن آمــــــلی ســـــربلند و آبــــاد…

  5. بجای اینکه به فکر آملیا باشن به فکر تهرانیان که راهشون تا آمل کوتاه بشههنوز مترو رو نزده به فرودگاه فکر میکنن!!!
    احتمالن فرودگاه هم برا اینه که مسافرای بیشتری بتونن به شمال بیان!!!

  6. مهندسان راه‌آهن در اطراف دانشگاه امام حسین(ع) مشغول به کار بوده تا پایانه این خط مترو مشخص شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    الان این چی بود گفت؟؟؟!!

  7. باسلام ،قابل توجه دوستان عزیز ، کار نماینده مجلس در امور کلان می باشد نه اینکه برای راه انداختن یه جوب بیاد وقتش رو بگیره یا فلان کلا رو آسفالت کنه …. خوبه درباره مزایا و اهمیت مترو وفرودگاه مطالعه ای بفرمایید … ضمنا پشت گود نشستید و میفرمایید لنگش کن ، نمیدونم کجای کارید تو این وضعیت وخیم تحریم و مشکلات حاد اقتصادی کارهای جناب دکتر واقعا قابل تحسینه .
    “جناب دکتر یوسفیان دست مریزاد”

  8. باسلام/دوستان عزیز آملی امیدوارم در اظهارنظر جنبه انصافو رعایت کنیم وقتی آقای یوسفیان بحث مترو رو مطرح کرد خیلی از دوستان متلک سنگ بزرگ و …میگفتن اما دیدم این طرح واقعا به مرحله اجرا رسید اما بازم بعضی از دوستان بحث صد سال و هزار سالو مطرح میکنن و بچه های عزیز آملی بدونید اگر یکی از این طرح ها در شهرهای همجوار بود الان هزاران محاسن و هزاران آفرین مطرح بود اما نمیتونن پیشرفت آمل بزرگ و باعظمت مارو ببینن چون در چندساله اخیر پروژه های بزرگ مانند بزرگراه هراز، سد هراز، مترو، دانشگاه دولتی، فرمانداری ویژه و ….به اجرا در آمده و با پتانسیل قبلی که آمل داره ( چهل و شش درصد صنعت مازندران و شصت و چهار درصد صادرات مازندران و .. )به شهرستانی قدرتمند تبدیل میشه و این خوشایند دوستان همجوار نیست/دوستتون دارم فرزندان خاک پاک آمل.

  9. حالا وقتی قراره طرحش اگه راست باشه 30 سال دیگه به ثمر بشینه چرا حد اکثر سرعت 160؟ یکم زیربنایی تر کار بشه

  10. ( آرزو بر جوانان عیب نیست، اما شما چرا با این سن و سالت آقای نماینده )
    ساخت مترو دربسیاری از شهرهای اروپایی باعث سرعت در حمل و نقل مسافر و کالا خواهد شد که به نوعی پیشرفت محسوب شده و باعث کسب درآمد نیز خواهد شد.
    در شهرستان آمل، ساخت مترو کار بدی نیست، ولی ساخت فقط یک سد از اوایل انقلاب تا کنون، یکی از آرزوهای مردم این شهر است که واقعا نمیدانم چرا مسئولین شهرستان و خصوصا نماینده محترم پیگیر احداث آن نیستند!!!
    ابتدا باید نیازهای شهرستان را شناسایی و اولویت بندی کرد و سپس به ترتیب اولویت، کارها را شروع و با پشتکار به نتیجه رساند.
    (…)
    مترو جزو اولویت های بعدی این شهرستان است آقای نماینده.
    (…)
    قدیمی های ما ضرب المثل خوبی داشتند که می گفت؛ « سنگ بزرگ علامت نزدن است »
    ادعای ساخت فرودگاه پس از مترو، آنهم در شهرستانی که در اوّلیات آبادنی خود مانده و هنوز در گوشه و کنار که چه عرض کنم در بسیاری از مناطق شهر ، نبودِ امکانات بیداد می کند، یک ادعا آنهم از نوع تبلیغات زودهنگام مجلس نیست؟
    جناب آقای یوسفیان؛ نماینده مردم شهید پرور، رنجدیده، متین، قانع، پیرو ولایت و زحمت کش شهرستان آمل، با مرور بر تاریخچه ی این شهرستان خواهید دید که آمل زادگاه علمای بنام، دانش مندان مشهور، ادیبان فاخر، شهدای قهرمان و پهلوانانی است که مانند ستاره هایی در آسمان ایران می درخشند و باعث سرافرازی ایران هستند.
    آیا سزوار است که آمل، شهر هزار سنگر همچنان در عصر فن آوری، پیشرفت، توسعه و آبادانی، نسبت به دیگر شهرهای استان، یا اصلا پیشرفتی نداشته باشد یا انقدر اندک باشد که اصلا به چشم نیایید (هرچند شهرهای دیگر استان هم با این نمایندگانی که دارند خیلی در مسیر پیشرفت نیستند!!!! متأسفانه)
    ایام انتخابات که می شود، کاندیدها قبل از انتخاب وعده هایی می دهند که در صورت نشستن بر کرسی مجلس، این مشکل را برطرف میکنم، آن جاده را درست می کنم، فلان جا پل احداث میکنم، در فلان روستا ورزشگاه می سازم و گازرسانی به روستاهای محروم را انجام می دهم و … .
    اما پس از نشستن بر کرسی گرم و نرم مجلس، وعده های انتخاباتی فراموش می شود.
    تعداد وعده های شما در ایام انتخابات بسیار زیاد است، ولی نمیدانم چرا عملی نشدند؟
    اگر توان دارید، لطفا به تعهدات گذشته اتان عمل کنید، وعده های جدید بماند برای ایام انتخابات.
    مردم این شهر تا کی باید فریب وعده های انتخاباتی نامزدها را بخورند.
    البته در شهری که مردم رأی خود را به حراج می گذارند، نباید انتظار آباد شدن شهرشان را داشته باشند.

    مهدی@

  11. دوستانی که این پروژه رو زیر سوال میبرن امشب برنامه استان ما به موضوع مترو آمل تهران اختصاص داشت که سندهای مربوطه بررسی شد و مشخص شد که با جدیت شروع شده و در حال اجراست پس خواهشا مغرضانه نظر ندین. جای تشکر از نماینده ای که خالصانه داره کار میکنه نباید پشتش رو با حرفهای مغرضانه خالی کرد

  12. سردبیر محترم،
    سلام
    دلیل عدم درج نظرم را در سایت نمی دانم
    در صورت امکان پاسخ دهید
    مهدی@

  13. با سلام و عرض تشکر از زحمات نماینده محترم ، پر تلاش و خستگی ناپذیر که در عمل با عزمی جهادی ، خالصانه از هیچ کوششی برای ارتقائ شهر هزارسنگر آمل ، دریغ نورزیدند.
    لذا، از درگاه ایزد متعال ، توفیق روزافزون حضرتعالی و خانواده گرانقدرتان را مسالت می نمایم .
    موفق و موید باشید .

  14. اقایون مخالف کارهای عمرانی نماینده……
    دلتون از چی پره گ؟خوب اونرو بگید نه این که همه کارهای ایشان رو نقض کنید.
    بعضی ها چشم دیدن ندادن که ببینن ایشان با قدرت تمام در حال اوردن پروژهای بزرگ به امل هستن.
    اینهایی که همیشه بدبین هستن فقط دنبال منافع شخصی خودشان هستن.
    که هیچ جایگاهی بین مردم ندارن.
    اگه فردا مترو سد و هر چیز دیگه ای انجام بشه و حتی شروع به کار هم بکنه اونوق باز هم همه چیز رو زیر سوال میبرن.
    اقایون مخالف انقدر تنگ نظر نباشید.بدارید یکی داره کار میکنه کمکش نمیکنیم هیچ زیر سوال نبریم کارهاشون رو.

  15. تو را به خدا یکی به اوضاع فرمانداری به اصطلاح ویژه آمل سر و سامون بده حالا مترو و فرودگاه پیشکش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *