بهمن سلیمانی

هراز :مسئول هیات بسکتبال مازندران شرط مربیگری در لیگ بسکتبال را قبولی در کلاس مربیگیری نناد بیان کرد و گفت: مربیانی می‌توانند امسال در لیگ بسکتبال ایران تیم‌ها را کوچ کنند حتما بایستی در کلاسی که زیر نظر نناد تروتیک از کشور صربستان و از مدرسان بنام این رشته می‌باشد نمره قبولی بگیرند.

نائب رئیس فدراسیون، رئیس سازمان لیگ و مسئول هیات بسکتبال مازندران در نشستی با خبرنگار هرازنیوز با اعلام اینکه مربیانی می‌توانند امسال در لیگ بسکتبال ایران تیم‌ها را کوچ کنند حتما بایستی در کلاسی که زیر نظر نناد تروتیک از کشور صربستان و از مدرسان بنام این رشته می‌باشد نمره قبولی بگیرند.

بهمن سلیمانی بیان داشت:این کلاس برای همه مربیان سوپر لیگ، دسته لیگ، مربیانرده‌های مختلف تیم‌های ملی را شامل می‌شود به همین منظور 3 روز اول کلاس مختص مربیان دسته یک، مربیان تیم‌های ملی پایه و سه روز دوم خاص مربیان تیم‌های سوپرلیگ و مربیان تیم‌های ملی می‌باشد.

نامبرده شرط روی نیمکت نشستن مربیان در لیگ امسال قبولی در کلاس فوق و سپری کردن در این مرحله اعلام کرد و گفت: بنا داریم تیم ملی مینی بستکبال و نونهالان را احیا کنیم به همین منظور در دو منطقه شمال و جنوب که بر اکثر آن هم در مازندران و هرمزگان می‌باشد با برگزاری مسابقات در مناطق مختلف کشور یک تیم کامل تحت نام تیم ملی مینی بسکتبال که ماهی دو روز به طور متمرکز زیر نظر مربیان تیم ملی بسکتبال تمرین خواهند کرد همین برنامه برای تیم‌های نونهالان را هم در دستور کار داریم.

نائب بستکبال ایران با اعلام این مطلب در هیچ کجای دنیا تیم ملی مینی بسکتبال وجود ندارد و ما برای اولین مرتبه می‌خواهیم چنین حرکت نویی در بسکتبال انجام دهیم، یادآور شد: دیدگاه مجموعه فدراسیون این است اگر بتوانیم تیمی تحت نام مینی بسکتبال درست کنیم و بازیکنان این رده هم با لباس تیم ملی حتی به مدارشان بروند برخود می‌بالند و هم اینکه باعث جذب به این رشته خواهند شد.

سلیمانی ادامه داد: از آنجائیکه برای مینی بسکتبال مسابقات آسیایی و جهانی وجود ندارد. بنا داریم به صورت برگزاری تورنمنت و یا بازی‌های دوستانه با کشورهایی همچون ترکیه، آذربایجان و … مسابقاتی برگزار تا انگیزه‌های این رده را بالا ببریم.

رئیس هیات بسکتبال مازندران یادآور شد: در دنیا بعد از فوتبال معتبرترین لیگ بسکتبال می‌باشد به عنوان مثال در همین سال‌جاری باشگاه بایرمونیخ با 6 میلیون یورو برای تیم‌داری در بسکتبال سرمایه‌گذاری کرده و در حال حاضر باشگاه‌های همچون بارسلون،‌رئال مادرید، آژاکس آمستردام، کشورهایی مثل انگلستان، لهستان، صربستان، یونان، روسیه، بلژیک و در آمریکای جنوبی آرژانتین به بستکبال روی آورده‌اند علتش هم رویکرد اسپاسنر‌ها بعد از فوتبال به خاطر هیجان‌های خاص خودش به بسکتبال می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس رسانه‌های تصویر و نوشتاری هم به این رشته زیاد بها می‌دهند. زیرا بسکتبال جذابیت‌های خاص خودش را در نزد تماشاچیان دارد که نمونه بارز آن مسابقات NB را وقتی ملاحظه می‌کنید سالن‌های ورزشی مملو از تماشاچی می‌باشد و این برای کسانی که بدنال سرمایه‌گذاری در امر ورزشی می‌باشند بستر بسیار خوبی برای ارائه کالاهای‌شان می‌باشند.

سلیمانی اضافه کرد: پس ما هم باید به این سمت حرکت کنیم و شرط آن است اول بستر را آماده کنیم که عبارتند از سالن‌های مجهز برای برگزاری مسابقات بین‌المللی و سالن‌های تمرین، تربیت مربیان با دانش روز دنیا، استعدادیابی در سطح کشور و برگزاری مسابقات متمادی در رده‌های پایه، نوجوانان، جوانان است.

رئیس سازمان لیگ بسکتبال ایران در ادامه افزود: تا زمانی که شهرستان‌های ما به علت نداشتن سالن برای تمرین با مشکل مواجه هستند ورزش ما از این بهتر نمی‌شود.

وی معتقد است: کارشناسان وزرات ورزش بایستی در این خصوص گام‌های اساسی بردارند. وقتی قرار باشد فدراسیون‌های ورزشی با آوردن مربیان خارجی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی هزینه نمایند، جهت استعدادیابی به سراسر ایران مربیان برای کشف افراد مستعد، برای یادگیری اعزام گردند. ولی سالن برای تمرین کردن نداشته باشند کارها درست نمی‌شود همه ابزارها باید در کنار هم باشند.

سلیمانی ابراز داشت: کشورهایی که امروزه در امر ورزشی موفق هستند خیلی از ما بهتر نیستند. فرق ما با آنها این است آنها اول بستر برای کارکردن را بدرستی که همانا سالن‌های تمرین با تمام امکانات می‌باشد را آماده می‌کنند ولی ما چی؟ هئیت‌های ورزشی برای گرفتن سالن با چندین نفر باید سروکار داشته باشند که در هیچ کجای دنیا این جور نیست. اگر دنبال کسب موقعیت در امر ورزش در عرصه‌های بین‌المللی هستیم باید تلاش بیشتری با همکاری همه آنانی که خود را دلسوخته ورزشی می‌دانند انجام دهیم ایران معدن استعداد در تمامی زمینه‌های ورزشی با علمی و … می‌باشد.

مسئول هیات بسکتبال مازندران بیان داشت: این مسئولین هستند که باید بستر را آماده کنند. اگر خودشان می‌توانند بسم‌الله اگر توانمندی نسبت به بخش خصوصی به معنای واقعی آنان را ترغیب تا آنها در این عرصه ورود پیدا کنند. مطمئنا می‌توانیم موفق باشیم. شرط آن است سرمایه‌گذاران را درگیر دستگاه بروکراسی اداری نکنیم تا آنان مجبور به فرار شوند. امکانات را برای آنان فراهم همراه با نظارت خوب انجام تا هم آنان دلگرم به این عرصه شوند و هم چرخ ورزش این مملکت به خوبی بچرخد.

گزارش از نعمت قربانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *