المپیك آزمایشی 2012 لندن؛

تهران – تیم 6 نفره ایران در پایان رقابتهای كشتی فرنگی آزمایشی المپیك 2012 كه شب گذشته در سالن اكسل شهر لندن برگزار شد، با كسب یك مدال طلا و یك مدال برنز بر سكوی نایب قهرمانی ایستاد.

تیم ملی كشتی فرنگی ایران نایب قهرمان شد

به گزارش روز یكشنبه ایرنا ؛ در پایان این مسابقات تیم روسیه با كسب 46 امتیاز اول شد و تیم ایران با كسب یك مدال طلا توسط قاسم رضایی در وزن 96 كیلوگرم و یك مدال برنز سامان عبدولی در وزن 55 كیلوگرم و با 40 امتیاز به مقام دوم رسید.

ضمن اینكه تیم اوكراین با 35 امتیاز به مقام سوم ،كره جنوبی با 28 امتیاز مقام چهارم و كشورهای لیتوانی و سوئد با 24 امتیاز به طور مشترك به مقام پنجم رسیدند.

كشتی گیرانی از 30 كشور دنیا در این مسابقات حضور داشتند.

 

بنا بر گزارش سایت فدراسیون كشتی نتایج انفرادی فرنگی كاران كشورمان در این رقابتها به شرح زیر است:

*قاسم رضایی در وزن 96 كیلوگرم در دور اول الو توم از استونی را با نتیجه یك بر صفر و یك بر صفر شكست داد. وی در دور دوم مقابل اصلان بیك خوشتوف كشتی گیر سرشناس روس با نتایج مشابه یك بر صفر به پیروزی رسید.

رضایی در مرحله نیمه نهایی در مقابل رامی آنترو هیتانمی از فنلاند با نتیجه صفر بر 2، 3 بر یك و 4 بر یك به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

وی در دیدار نهایی نیز با نتیجه مشابه یك بر صفر تیمونسینی از ایتالیا را مغلوب كرد و به مقام قهرمانی رسید. گئورگی ریزماجر از مجارستان و رامی هیتانمی از فنلاند مشتركا در این وزن سوم شدند.

*در وزن 55 كیلوگرم كه 6 كشتی گیر حضور داشتند، سامان عبدولی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی مقابل چوی گیو جین دارنده مدال نقره جهان از كره جنوبی با نتیجه 2 بر صفر و یك بر صفر مغلوب شد و به مدال برنز رسید. چوی گیو جین از كره جنوبی با شكست ایوان بلاتسیف از روسیه قهرمان این وزن شد و لی شیا جین از چین نیز دیگر مدال برنز این وزن را بدست آورد.

*حمید سوریان در وزن 60 كیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم وینچنزو ماستری از ایتالیا را با نتیجه 2 بر صفر و 3 بر صفر شكست داد. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل ارسلان عبدلین از روسیه با نتیجه یك بر صفر، صفر بر 4 و صفر بر 2 مغلوب شد. سوریان در دیدار رده بندی مقابل وو سئونگ جائه از كره جنوبی با نتیجه یك بر صفر، صفر بر یك و صفر بر 4 شكست خورد و به مقام پنجم رسید.

ارسلان عبدلین از روسیه و بلمادانی از فرانسه در این وزن اول و دوم شدند و كشتی گیر كره جنوبی به همراه اریك نی بلوم از دانمارك به طور مشترك به مقام سوم رسیدند. روشن بایراموف آذربایجانی نیز در این مسابقات با شكست مقابل كشتی گیرانی از فرانسه و دانمارك به مقام پنجم رسید.

*در وزن 66 كیلوگرم امید نوروزی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم ژن ژی از چین را با نتیجه 2 بر صفر و 3 بر صفر مغلوب كرد. وی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر صفر، صفر بر یك و صفر بریك مقابل آدام كوراك از روسیه شكست خورد. نوروزی در دیدار رده بندی مقابل آرتاك مارگاریان از فرانسه با نتیجه مشابه صفر بر 3 شكست خورد و به مقام پنجم رسید. كیم هیون وو از كره جنوبی با شكست آدام كوراك از روسیه در این وزن قهرمان شد. جاركو هایكا از فنلادند و كشتی گیر فرانسوی در این وزن به مقام سوم مشترك رسیدند.

*محسن قاسمی در وزن 74 كیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم سه سا كاسینن از فنلاند را با ضربه فنی شكست داد، قاسمی در مرحله نیمه نهایی مقابل الكساندر چخیركین از روسیه با نتیجه 2 بر صفر، صفر بر 2 و صفر بر 3 مغلوب شد. وی برای كسب مدال برنز مقابل چانگ از چین با نتیجه صفر بر 2، 3 بر 2 و صفر بر 3 شكست خورد و پنجم شد. الكساندرچخركین از روسیه و دیمیترو پیشكوف از اوكراین در این وزن اول و دوم شدند. الكساندر كازاكویچ از لیتوانی دیگر مدال برنز این وزن را بدست آورد.

*در وزن 120 كیلوگرم بشیر باباجان زاده در دور نخست مقابل هیكی نابی از استونی با نتیجه صفر بر 2، 2 بر صفر و یك برصفر به پیروزی رسید . وی در دور دوم مقابل یوهان یورن از سوئد با نتایج مشابه 2 بر صفر شكست خورد و با توجه به پیروزی رضا كایالپ تركیه ای مقابل حریف سوئدی باباجان زاده از دور رقابتها كنار رفت. كشتی گیران تركیه و یونان به ترتیب در این وزن اول و دوم شدند.

تیم ایران در این رقابتها در وزن 84 كیلوگرم نماینده ای نداشت. در این وزن سامان طهماسبی از آذربایجان و راچیبا از اوكراین به ترتیب اول و دوم شدند.

مسابقات كشتی آزاد آزمایشی المپیك 2012 فردا یكشنبه در شهر لندن برگزار می شود و تیم ایران با سه نماینده در این رقابتها شركت می كند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *