روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد، رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته با ارسال نامه ای به تهران، به تشریح منافع مشترک دو کشور در مبارزه با داعش پرداخته است.
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز پنج‌شنبه به نقل از منابع مطلع، مدعی شده است که «باراک اوباما» رئیس‌‌جمهور آمریکا ماه گذشته با ارسال نامه‌ای به ایران، به تشریح منافع مشترک دو کشور در مبارزه با داعش پرداخته است.

این روزنامه آمریکایی هدف از این نامه را جلوگیری از پیشرفت گروه تروریستی داعش و همچنین جلب رضایت رهبر معظم ایران در مذاکرات هسته‌ای توصیف کرده است.

وال‌استریت‌ژورنال همچنین اشاره کرده است که ارسال این نامه نشان می‌دهد که از دید اوباما، ایران در مبارزه با داعش، عنصری مهم به شمار می‌آید و می‌تواند نقشی سازنده یا منفی ایفا  کند.

بنا بر این گزارش، افراد مطلع می‌گویند اوباما متحدان خاورمیانه‌ای خود نظیر اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را در جریان ارسال نامه به رهبر ایران، قرار نداده است.

وال‌استریت‌ژورنال با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای و ابراز نگرانی تل‌آویو و حاشیه‌نشین‌های خلیج فارس، نوشته است که مقامات عالی‌رتبه ایالات متحده از اظهار نظر در مورد این نامه خودداری کرده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *