هراز نیوز :چند  پاییز از هجر مرد سخا به سما می گذرد اما هنوز گویی آن چهره ی دوست داشتنی و جدی با آن کلاه شاپو و قلبی مالامال از محبت ُعشق و ایثار به هم نوع از یادهای مردم دیار علوی مازندران و خصوصا آملی ها نرفته است.

هنوز هم دهها خانواده ی بی سرپناه ُصدها بیمار دیالیزی و صدها یتیم و مستمند دعایش می کنند .
هر روز دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی ُطلاب حوزه علمیه امام حسن عسگری(ع) و دانش آموزان چندین مدرسه در شهر و روستا ثواب کسب علم را برایش ارسال  می کنند .
شایدخیلی ها ندانند که او  چندین تکیه و حسینیه و فضای  مذهبی و مجتمع فرهنگی راساخته و بازسازی کرده است اما هر روز ثوابش برای او نوشته می شود .

هادیزاده

فقط خدا می داند که او با معشوقش چه معامله ای کرده است اما قطعا مردم آمل مرحوم حاج علی اصغر هادیزاده را برای نیکوکاریش و ارادت بی بدیل به حضرت اباالفضل العباس  (ع) دوست می دارند .

مرحوم هادی زاده ، پدر شهید سعید هادیزاده ، عشق خاصی به حضرت عباس داشت و به همین خاطر ان مرحوم در سالهای متمادی اقدام به پخش نذری به یاد حضرت عباس در تکیه آملی می نمود ،

داستان های زیادی از  ان مرحوم در خصوص ارادتش به باب الحوایج مطرح است ، این خیر آملی بار ها سرمایه و ثروتش را مرهون توجه حضرت عباس دانسته  است .

بگذریم از اینکه خیلی از مجموعه هایی که مرحوم هادی زاده کمک های مالی به انها داشته است هنوز همت نکرده اند تا یادمانی برای این خیر آملی برگزار کنند اما حرکت نمادین یکی از علاقمندان به آن مرحوم دوباره یاد آور این شعر سعدی شد که

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز            مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

با تشکر از جناب آقای توانا حسن زاده آملی و مرکز فرهنگی قرآنی امام زاده معصوم تکیه آملی

هادیزاده

 

 

6 thoughts on “به یاد خیر آملی که عاشق حضرت عباس بود +عکس”
  1. با سپاس فرازان از هراز نیوز
    خدا حاج آقا هادیزاده رو بیامرزه
    ایشان برای شهر آمل و به خصوص اهالی پایین بازارزحمات فراوان کشیدند….
    سوای از کمک های مالی ایشان جگرگوشه شان را نیز در راه این وطن اهدا نمودند…
    متاسفانه عده ای از جوانان با وجود همچین الگوهای ارزشمندی باز هم به دنبال الگوهای نا بجا می روند….
    باشد که ما جوانان اگر چه نمی توانیم مثل ایشان باشیم ولی هر چند کم ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

  2. خیر بودن و پول خرج کردن در راه صواب هم شهامت میخواد. خیلی ها در آمل از مرحوم حاجی زاده پولدار تر بوده و هستند. اما آن مرحوم با اعتقادی که به کار خیر داشتند بدون منت و تشریفات انفاق مینمودند.انچه که شما اشاره فرمودهاید قسمتی از خدمات آن مرحوم است. بیشتر رشته های ورزشی از حمایتهای بی تکلف ایشان برخوردار بوده اند .همجنین صندوق حمایت از مستمندان ایشان که بنام آقا ابوالفضل وام میداده است از دیگر خدمات انساندوستانه آن مرحوم می باشد . یادش همواره زنده باد .

  3. با سلام و احترام
    با تشکر از یادآوری شما از این بزرگوار
    روحش شاد و یادش گرامی .
    اتفاقا در آمل که بودم روز تاسوعای امسال برای زیارت اهل قبور به حسینه رفته بودم و این بنر رو دم درب ورودی حسینه (آملی تکیه) دیدم خیلی برام جالب بود روحش شاد .

  4. باسلام
    خیلی خیلی خوشحالم که هنوزم هستند کسایی که به یاد بزرگترهای خودشون و خاندانشون باشن به اعقاید و ارزشهای اونا احترام میزارن و اونارو الگوی خودشون قرار میدن . و به جای ارزشهای غلطی که امروزه بین جوانهای ماست سرشون با افتخار بالا بگیرن و بگن من از طایفه مرحوم هادیزاده بزرگ هستم کسی که همه زندگیشو صرف مردم نیازمند کرد و دست خیلی ها رو گرفت.روحش شاد یادش گرامی باد.هراز نیوز از بازتاب شما هم سپاس گذاریم

  5. با شنیدن نام اون بزرگ مرد بیشتر به این شهر و دیار افتخار می کنم.بزرگترین سرمایه جاودانه ای که براش ماند یه خدا بیامورزه که همین مردم تا سالیان دراز به روحش نثار میشه.ثروتی که باقی و جاوید هست.

  6. مرات الانسانیه و مر قات الکمالیه
    زنده دلا مرده ندانی که کیست++آنکه ندارد به خدا اشتغال
    غایت دینداری و خداشناسی عشق است و ایثارواعراض از تعلّقات دنیوی و خلق را برخود مقدّم دانستن و به امورات اوپر داختن وعبادت را جزخدمت خلق ندانستن وارض را بگذاشتن و به ملکوت عالم غیب وانفراد پرداختن واز تشویش و تشددّوتکثّروعالم ماده وپراگندگی تبّری جستن و اشتدادوجودی یافتن و همه جا هوهو دیدن و کوکو نشنیدن است.
    زنده جاویدمرحوم هادی زاده گویا این چنین لعبتی بود مرات انسانیه و مر قات الکمالیه او آیینه انسانیت و نردبان کمالات انسانی و ملجائ و پناهگاه فقراو نیازمندان که همه چیزرابرای خلق خدامی خواست گویا تنها اولاد ذکور و جوهره وجودش را برای اعتلای دین خداو رهایی کشور از خناسّان روزگارو نجات از هجمه های خفاشان خون آشام به قر بانگاه شهادت می فرستدتا باایثارمال والبنون را که زینت دنیا هستند اخلاص خویش را به خدای خویش ثابت کند واز جانب دیگربه انفاق مال می پر دازد مدرسه ومسجد و دانشگاه وبیمارستان بر پا می دارد و به تجهّیز آن می پر دازد که تصاویرش آذین سردر بخش دیالیز والتّیام بخش درد بیماران دیالیزی است .
    راستی نزدیک به یک دهه است که این خیّربزرگ در میان ما نیست ومن گرچه بیش از یکبار آنهم برای برنامه ریزی در مورد گاز رسانی در فرمانداری آمل اوراحضورا”نیافته ام که با اشتها تمام برای گاز رسانی آمل و پائیین بازار جهد فراوان می فر مودندو محتملا”در انتخابات مر حوم کاظمی دینان ولی زنده تر از او کیست!؟
    و این همه آثار خیرات ودادو دهش و فضل وبزرگمردی و ایثار و انقاق اوست خدایش با او لیایش محشور بگر داندووجود اورا در اذهان پایدارنگاه داردو همچنان آثارش را
    ملتّ عشق از همه دنیا جداست +++عاشقان را مذهب وملتّ خداست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *