«آزیتا راجی» زن ایرانی‌تبار را به عنوان سفیر این کشور در سوئد معرفی کرده است.

هراز نیوز : وب‌سایت سوئدی «لوکال» با انتشار این خبر اعلام کرد: خانم «آزیتا راجی» نخستین زنی‌ است که آمریکا به عنوان سفیر به استکهلم اعزام می‌کند.

براساس این گزارش، راجی اکنون به رای کنگره آمریکا برای پذیرفته شدن در این مقام نیاز دارد و دست‌کم 6 ماه پس از آن می‌تواند کار خود را در سوئد آغاز کند.

به‌گفته مقام‌های کاخ سفید، خانم راجی متخصص امور راهبردی در بازرگانی‌ است و تجربه بین‌المللی و اجرایی در امور مالی و بازار جهانی دارد. وی مدرک کارشناسی خود را در معماری و زبان فرانسه از دانشگاه «بارنارد» کلمبیا دریافت کرد. راجی همچنین توانست از دانشکده اقتصاد همان دانشگاه مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه امور مالی اخذ کند.

«آزیتا راجی» متولد تهران است و سال‌های نخستین زندگی خود را در ایران گذرانده بود. بر اساس اعلام کاخ سفید، وی در فعالیت‌های کمیته ملی دموکرات‌ها از سال 2008 نیز حضور داشته است. او تحصیلات دبیرستانی خود را در لوزان سوئیس انجام داد و در سن 17 سالگی راهی آمریکا شد.

به‌گفته مقام‌های دولتی آمریکا، راجی در غرب و شرق آسیا، آمریکای لاتین و غرب اروپا زندگی، کار و تحصیل کرده است و به چند زبان از جمله فارسی و فرانسه تسلط دارد.  او   همراه خانواده خود در شمال کالیفرنیا زندگی می‌کند.

انتخاب خانم راجی در هند نیز بازتاب داشت هرچند این بازتاب ناشی از اشتباه برخی رسانه‌های هندی درباره زادگاه وی بوده است. روزنامه «تایمز آف ایندیا» در گزارشی نوشته بود که او هندی‌تبار است و این گزارش برای مدتی در وب‌سایت این روزنامه به صورت اصلاح‌نشده باقی مانده بود.

«آزیتا راجی» جایگزین «مارک برژینسکی» دیپلمات لهستانی‌تبار و فرزند «زبیگنیو برژینسکی» مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا می‌شود.آنا

6 thoughts on “«آزیتا راجی» سفیر آمریکا در سوئد شد +عکس”
  1. سلام انتخاب خانم راجي بعنوان يك ايراني در سمت سفير در كشور سوئد به ايشان صميمانه تبريك ميگويم و آرزو موفقيت براي ايشان را دارم.
    كياني

  2. تبریک. امیدوارم در این پست مثل تحصیلاتت بدرخشی…..

  3. ایرانی تبار هرجاه باشد میدرخشد چون خورشید تابان خصوصا کشورهای اسکاندیناوی که نیاز به خورشید بیشتر دارند .

  4. lm happy to hear the news i hope u ll succufully go on ur live and happy new job

  5. تبریک امیدوارم سر بلند وپیروز باشید

  6. از وقتی این خانم آزیتا راجی امده سر کار دیگه دانشجویان و ایرانیان که در سوئد هستند به سختی میتونن ویزای امریکا را بگیرن . به کارکنان سفارت گفته به هر دلیلی شرایط را برای ایرانیانی که پاس ایران دارن سخت کنند و ایرانیان تحقیر میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *