در دومین روز کنگره احزاب راست گرای اروپا در شهر مارسی فرانسه، سران 12 کشور اروپایی مقدمه اجلاس سران شورای اروپا در بروکسل را با هشدار در مورد عدم توافق در زمینه حل بحران یورو فراهم کردند.

نیکلا سارکوزی رییس جمهور راستگرای فرانسه با تاکید بر اینکه بدون توافق آلمان و فرانسه، اتحادیه اروپا متلاشی خواهد شد گفت: “بدون توافق آلمان و فرانسه، ایجاد توافق در کل اروپا غیرممکن است. نتیجه گیری ما خیلی ساده است. ایجاد همبستگی و نظم بیشتر همراه با اداره بهتر منطقه یورو. فقط یک مشکل باقی می ماند و آن این است که چه زمانی باید در مورد آن تصمیم گیری کرد؟ دوستان عزیز من، وقت آن همین الان است. اگر روز جمعه به توافقی نرسیم، دیگر شانس دومی وجود نخواهد داشت. برای همین من شما را به دستیابی به توافق و سرعت در تصمیم گیری دعوت می کنم.”

آنگلا مرکل، صدر اعظم راستگرای آلمان هم با اشاره به توافق اخیر کشورش با فرانسه برای تغییر معاهده اروپا، گفت: “درست است که آلمان و فرانسه پیشنهاد مشترکی برای تغییر معاهده اروپا داده اند، ولی این به معنی عدم مذاکره با بقیه نیست. همان طور که آقای باروسو هم گفت، موضوع غرور ملی ما مطرح نیست، بلکه مسئله یافتن راه حلی برای همه ماست.”

سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا روزهای پنجشنبه و جمعه در مورد حل بحران یورو و تغییر معاهده اروپا به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *