هرازنیوز : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی  به فرمان امام خمینی در اردیبهشت ماه سال 1358  با هدف نگهباني از انقلاب و دستاوردهاي آن و کوشش در راه تحقق آرمان هاي الهي و گسترش حاکميت قانون تاسیس شد و از آن زمان با تقويت توان دفاعي جمهوري اسلامي از راه همکاري با ديگر نيروهاي مسلح و آموزش نظامي به کشور خدمت می کند.

سپاه پاسداران از سالهای ابتدایی تشکیل جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت مردان و ارتش بوده و همواره در عرصه های مختلف نظامی، اقتصادی و فرهنگی به یاری دولت و نظام شتافته است. در حاشیه یادواره شهدای گمنام آمل با سردار خسرو عروج مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران دیدار و درباره نقش این نهاد در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نقش مازندران در پیشبرد اهداف سپاه پاسداران گفتگو کردم.

خسرو عروج مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ماهیت سپاه پاسداران حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است اظهار داشت : باتوجه به ماموریتی که نهاد از ابتدا و پیش از تشکیل آن در زمینه فرهنگ و گسترش آن داشته، از آغاز سال 93 تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

عروج

سردار عروج بااشاره به اقداماتی که در راستای تبیین شایستگی های پاسداران، تشکیل قرارگاه هایی به نام تحول و تعامل صورت گرفته گفت: در زمینه ارزشیابی پاسداران نیز کسانی انتخاب و به عضویت پذیرفته می شوند که در حفظ ارزش های انقلاب به ویژه مسائل فرهنگی مفید و مسمرثمر بوده و دنباله رو انقلاب باشند.

وی از عملکرد سپاه پاسداران در نیم سال اول سال 93 در زمینه تحقق اهدافی که در پی نام گذاری سال 93 به « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تبیین شد،  ابراز رضایت کرد و گفت: تاکنون حداقل 40 تا 50 درصد پیشرفت داشتیم. وی افزود : از آنجایی که در مسیر هستیم نمی توان ارزیابی دقیقی ارائه داد اما با رویکرد جوان گرایی که سپاه در پیش گرفته، می توان امید داشت که اهداف انقلاب بهتر و ارزنده تر از گذشته دنبال شود.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی براینکه « نقش سپاه در پیشبرد رویکردهای سیاسی جمهوری اسلامی در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری چیست؟» گفت: سپاه نباید در مسائل سیاسی دخالت کند اما دانستن و بصیرت سیاسی برای پاسدار از اوجب واجبات است.

سردار عروج در زمینه ظرفیت سپاه در مشارکت اقتصادی در بخش تولید و خدمات گفت : سپاه با امکاناتی که از جنگ تحمیلی داراست، به پیشبرد اهداف اقتصادی کمک می کند اما مبنا نیست.

وی افزود : در صورت تقاضای دولت برای کمک، سپاه دریغ نمی کند و تاکنون نیز مشارکت سپاه در مسائل اقتصادی با تقاضای دولت بوده است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دخالت سپاه در مسائل اقتصادی شایعه ای بی اساس است تصریح کرد : سپاه با ابزاری که در اختیار دارد همچون قرارگاه ها و ابزار آلات مهندسی، الکترونیکی و راه سازی و غیره به دولت کمک می کند

وی اظهار داشت: مازندران نیز همچون همه استانهای کشور در شکل گیری انقلاب اسلامی، نهضت، قبل و بعد از آن نقش به سزایی داشته و همواره پاسخگو بوده است. این استان رزمندگان خوبی تربیت و به انقلاب تحویل داده است . وی همچنین از آمل به عنوان شهر مقاومت یاد کرد و گفت: در این شهر علمای برجسته و گرانقدری همچون آیت الله جوادی و حسن زاده آملی حضور دارند که همچون استوانه های جمهوری اسلامی هستند و با شنیدن نام آمل یاد ایشان تداعی می شود.

وی در پایان آمریکا را شیطان بزرگ و داعش را یک گروه تروریستی شبه اسلامی خواند و گفت: امریکا و ایران هرگز با هم همراه نخواهند شد چراکه شیطان بزرگ هرگز با کسانی که دنباله رو فرامین خداوند متعال و معصومین هستند در یک جا جمع نمی شوند و گروه تروریستی داعش نیز به این ادعا تشکیل شد که ارتش اسلامی واقعی ما هستیم و نه کشورهای مسلمانی چون ایران/همشهری

فائزه سلیمی

One thought on “مشاور عالی فرمانده کل سپاه : سپاه نباید در مسائل سیاسی دخالت کند”
  1. شعري در وصف فرمانده کل سپاه پاسداران سرلشکر پاسدار محمدعلي جعفري
    السلام اي جعفري فرمانده کل سپاه
    مي درخشد نام تو بر کشور ايران چو ماه
    مشعل عشق شهيدان در کلامت روشن است
    بارها گفتي مسير رهبري راه من است
    خويش را وقف خداي مهربان کردي و بس
    دشمن از تدبير تو گرديده همچون خار و خس
    کربلاي پنج و شب هاي هويزه ياد باد
    روح زيباي امام و هم شهيدان شادباد
    يادم آمد خاطراتي از شب والفجر هشت
    بار ديگر باعث ويراني من ، غصه گشت
    آن شب تاريک و موج خفته ي اروند رود
    هر کسي آن عشق بازي را نمي داند چه بود
    کربلاي پنج را بايد دوباره ياد کرد
    قلب مردان خدا را بار ديگر شاد کرد
    عرصه ي جنگ است و ما آماده ايم
    گرچه از خيل شهيدان لاجرم جا مانده ايم
    ديده ام دست خدا را در تمام کارها
    در دفاع از رهبري جان ميدهم من بارها
    مرحبا اي جعفري از اين شهامت هاي تو
    در جوار مهدي موعود باشد جاي تو شعر
    شعر از محمدرضا جعفري

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *