علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) طی نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس با تبریک روز مجلس، اظهار کرد: روز گذشته عده‌ای از دانشجویان که از رفتار دولت انگلیس به خشم آمده بودند، مقابل سفارت این کشور تظاهرات کردند و عده‌ای هم به داخل سفارت وارد شدند.

وی افزود: این خشم برخاسته از چند دهه اقدامات سلطه‌طلبانه‌ انگلیس در ایران است که گوشه‌هایی از آن مربوط به دوران صدر مشروطه و بقیه آن در طول ادوار تسلط بخشیدن به نظام ایران است.

رئیس مجلس همچنین گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که دست انگلیس و آمریکا از ایران  کوتاه شد، همچنان راه دشمنی با ملت ایران سرلوحه اقدامات این کشورها بود.

لاریجانی اضافه کرد: اقدام عجولانه در شورای امنیت برای محکوم کردن اقدام دانشجویان برای سرپوش گذاشتن بر جنایات گذشته انگلیس و آمریکا است.

وی همچنین تصریح کرد: این وقایع در حالی است که پلیس برای حفظ آرامش تلاش خود را انجام داد. اما سؤال این است که در سال 59 که حمله عده‌ای ضدانقلاب به سفارت ایران در لندن به ویرانی ساختمان سفارت ایران و شهید و مجروح شدن افرادی منجر شد، چرا فوراً شورای امنیت تشکیل جلسه نداد و انگلیس محکوم نشد.

رئیس مجلس ادامه داد: این روش فریبکارانه است که سبب عدم ثبات در امنیت جهانی می‌شود.

لاریجانی همچنین تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت به آرامش و ایجاد نظم و اجرای قانون، رفتار عجولانه آمریکا و انگلیس را در ماجراجویی پیرامون این اقدام دانشجویان، فرصت‌طلبی و سوءاستفاده آنها از این مسئله می‌داند وگرنه اقدام مجلس در کاهش سطح روابط با انگلیس اقدامی قانونی بوده است.

وی در این رابطه گفت: چرا پس از این اقدام قانونی نیز با الفاظی که حاکی از دشمنی است، پاسخ دادند.

رئیس مجلس همچنین گفت: مجلس شورای اسلامی روش قانونی مصوب خود را چاره‌ساز می‌داند و اجرای آن را در شرایط فعلی لازم می‌پندارد.

منبع : فارس

به گزارش فارس پس از سخنان علی لاریجانی نمایندگان مجلس با سر دادن شعارهایی از جمله “مرگ بر انگلیس و مرگ بر آمریکا” از نطق رئیس مجلس حمایت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *