عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه گزارش محسنی‌اژه‌ای دقیق بود، گفت: فشار آوردن به وی اقدام رسوایی است که توسط جریان انحرافی که برخی وابستگان آن در این پرونده فساد، دستشان آلوده است، صورت می‌گیرد.

محمد دهقانی نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس درباره آخرین گزارش ارائه شده در زمینه فساد مالی اخیر توسط محسنی‌اژه‌ای اظهار داشت: ارائه گزارش قضایی با معذوریت‌هایی مواجه است و طبق قانون تا زمان قطعی شدن حکم نمی‌توان همه قضایای پرونده و مشخصات همه افراد درگیر با پرونده را مطرح کرد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به همین دلیل طبیعتاً نمی‌توان طوری که افکار عمومی انتظار دارند قضایا را خیلی زود روشن کرد، گفت: با این حال محسنی‌اژه‌ای هنرمندانه و دقیق آنچه را لازم بود و می‌توانست، بیان کرد.

وی ادامه داد: از گزارش‌های محسنی‌اژه‌ای این برداشت می‌شود که قوه ‌قضائیه خیلی جدی و قاطع با فعالیت شبانه‌روزی درصدد است لکه ننگی را که بر دامن نظام بانکی کشور نشسته هرچه زودتر پاک کند و دست کسانی که به اموال بیت‌المال خیانت و با دست فاسدشان زمینه مخدوش کردن حیثیت و چهره نظام اسلامی را فراهم کردند، قطع کند.

دهقانی درباره برخی اعمال فشارها بر این پرونده و شخص محسنی‌ اژه‌ای، به بیانیه هفته قبل مجلس در حمایت از محسنی‌اژه‌ای اشاره کرد و گفت: در آن بیانیه مطرح شد که هیچ مقامی حق ندارد نسبت به این پرونده و همه پرونده‌های قضایی به قوه‌قضاییه و مسئولان آن فشار بیاورد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کسی ناظر رسیدگی به این پرونده است که همه ویژگی‌های لازم را از لحاظ سابقه روشن، مردم‌گرایی، ساده‌زیستی و مبارزه با فساد دارد.

وی با بیان اینکه هم مردم و هم مسئولان ارشد نظام محسنی‌‌اژه‌ای را قبول دارند، گفت: بنابراین فشار آوردن به وی اقدام رسوایی است که جز توسط جریان انحرافی که برخی از وابستگان آن در این پرونده فساد، دستشان آلوده است، امکان فشار وجود ندارد.

دهقانی افزود: همه ملت و مسئولان در برابر قانون یکسان هستند و فرقی بین آحاد ملت و رئیس جمهور و دیگر مسئولان کشور وجود ندارد. در قانون اسای کشور ما هم تصریح شده است که اگر رئیس‌جمهور مرتکب تخلفی شد، در محاکم دادگستری به تخلف او رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه در اینجا کسی مصونیت ندارد گفت: البته همانطور که محسنی‌اژه‌ای هم گفته اینکه افرادی متهم هستند به معنی محکوم شدن نیست. ممکن است بازپرس به این نتیجه برسد که شخصی باید بیاید و از وی تحقیق شود و افرادی که احضار می‌شوند نباید شروع به جوسازی و تضعیف قوه‌قضاییه کنند.

دهقانی گفت: البته از قوه‌قضاییه هم انتظار می‌رود که با قاطعیت و سرعت این پرونده را رسیدگی کند و دست کسانی را که در این پرونده دستشان آلوده بوده است را قطع کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: هیچ‌کس نباید در حاشیه امن قرار بگیرد و مقام و قدرت نمی‌تواند کسی را از این مهلکه نجات بدهد. هرکس با هر قدرت و جایگاهی هست باید طبق قانون با او برخورد شود.

وی گفت: برخورد فوری و قاطع دستگاه قضایی هم آرامش عمومی را به دنبال دارد و هم جلوی برخی شایعات ناروایی که بدخواهان نظام علیه مسئولان کشور مطرح کرده‌اند را می‌گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *