– ‘پپ گوآردیولا’ كه توانسته بارسلونا را به اوج فوتبال دنیا برساند، پیش از این هرگز در شرایطی كه اكنون دچار شده، قرار نگرفته بود.

روزگار دشوار گواردیولا در لالیگا

بارسلونا هم اكنون در فاصله شش امتیازی از صدرنشین جدول رقابت های لالیگا یعنی رئال مادرید قرار دارد و از سوی دیگر مسابقات سنگینی را پیش رو دارد كه ممكن است شرایط را برایش سخت تر كند.

گوآردیولا از سال 2008 كه رهبری بارسلونا را بر عهده گرفته، روند بی سابقه ای از موفقیت را طی كرده است و این تیم را به 12 عنوان قهرمانی از جمله دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و سه قهرمانی متوالی در لیگ اسپانیا برساند.

نوار شكست ناپذیری بارسلونا شنبه شب بعد از 27 مسابقه با شكست یك بر صفر از ختافه پاره شد و فاصله این تیم با اصلی ترین رقیبش كه بهترین بازی خود را طی چند سال گذشته به نمایش گذاشته، افزایش یافت.

رئال مادرید كه هدایت آن را ‘خوزه مورینیو’ برای دومین فصل بر عهده دارد، بهترین عملكرد را در این فصل ارایه داده و بعد از برد 4 بر یك اتلتیكو، تعداد پیروزی های پی در پی خود در مسابقات را به عدد 13 رساند.

با وجود این گوآردیولا انگار صدای زنگ خطر را نمی شنود.

وی گفت: هنوز فصل تمام نشده و راه زیادی تا قهرمانی باقی مانده است. اما باید اشتباهاتمان را كم كنیم و به تلاش هایمان ادامه دهیم.

قهرمان باشگاه های اروپا باید در مسابقات جام باشگاه های جهان هم شركت كند و این، كار شاگردان گوآردیولا را دشوار تر می كند. چون باید با خستگی ناشی از حضور در این مسابقات به تلاش برای كم كردن فاصله با رئال مادرید ادامه دهند.

بارسلونا سه شنبه با رایو وایكانو بازی می كند، شنبه آینده به مصاف لوانته می رود و چهار روز بعد در لیگ قهرمانان اروپا با باته بازی می كند، سپس خود را برای بازی در برنابئو در روز 10 سپتامبر آماده خواهد كرد.

‘جرارد پیكه’ مدافع بارسلونا معتقد است فاصله تیمش با رئال قابل توجه است، اما گوآردیولا سعی كرده تیم را به سطح بالاتری ببرد و بازیكنان باید همچنان به او اطمینان داشته باشند.

برخی كارشناسان معتقدند بارسلونا برای جبران این وضعیت باید پیروزی های خود را به بیرون از خانه اش گسترش دهد.

بارسلونا تا قبل از شروع فصل جدید ركورد 30 برد و بدون شكست را در مسابقات خانگی خود مقابل رئال مادرید در هفت فصل گذشته داشت. اما فقط در دو بازی از هفت مسابقه خارج از خانه اش برده بود. دلیل این امر شاید ضعف بازیكنان برای گلزنی در خارج از خانه است.

‘داوید ویا’ می گوید بارسلونا از هم اكنون به كلاسیكو می اندیشد؛ چون این بازی بهترین شانس آنها برای نشان دادن توانایی شان است.

وی افزود: ما یك بازی با آنها داریم كه می توانیم به راحتی پیروزی شویم. فصل هنوز تمام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *