وکیل‌مدافع محمدرضا رحیمی محکومیت موکلش به 5 سال حبس و رد مبلغ ۸ و نیم میلیارد تومان را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، محمدرضا نادری گفت: طی مراجعه حضوری به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به من اعلام شد که هنوز حکمی در مورد موکلش صادر نشده است.

محکومیت سنگین یک ایرانی امریکایی
دادگاهی در امریکا یک ایرانی امریکایی را به اتهام نقض تحریم‌های اقتصادی علیه ایران مجرم شناخت. به گزارش ایسنا،«علی صابونچی» 34 ساله متهم است با کمک افراد دیگری قطعات صنعتی شامل قطعات فیلتر فولاد ضد زنگ را برخلاف ممنوعیت‌های اعلام شده دولت امریکا علیه ایران از طریق دریایی به این کشور وارد می‌کرده است.  دادگاه پس از دو هفته تحقیق این فرد را به دلیل یک مورد اتهام توطئه و 7 مورد انتقال غیرقانونی کالاهای ساخت امریکا به ایران به حبس تا 20سال محکوم کرد. حکم نهایی وی 15 فوریه توسط قاضی دادگاه اعلام می‌شود.

گلایه وکیل مهدی هاشمی از زمان نامعلوم دادگاه
وکیل مدافع مهدی هاشمی گفت که زمان بعدی جلسه دادگاه موکلش، هنوز مشخص نشده است. به گزارش فارس، محمود علیزاده طباطبایی در خصوص آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی گفت: قوه قضائیه در خصوص علت وقفه در دادگاه مهدی به ما حرفی نزده و هنوز زمان جلسه بعدی مشخص نشده است. وکیل مهدی هاشمی با گلایه از تأخیر پیش آمده در رسیدگی به پرونده موکل خود اظهار داشت: دستگاه قضایی هنوز هم در مورد وقفه 14 ماهه و نگه داشتن پرونده مهدی در دادسرا به ما توضیحی نداده و این در صورتی است که روند تحقیقات 3 ماه طول کشید و در این مدت هم موکل من بازداشت بود. پرونده مهدی هاشمی با کیفرخواستی 125 صفحه‌ای، 15 اردیبهشت 92 از سوی دادگاه به دادسرای تهران بازگردانده شد تا ایرادات آن برطرف شود و در نهایت 11 مردادماه امسال و پس از گذشت 679 روز رسیدگی مجدد به آن آغاز شد اما پس از جلسه دوم، دادگاه در نوبت صبح به پایان رسید و وکیل مهدی هاشمی اعلام کرد که قاضی زمان جلسه بعدی را مشخص نکرد.

اختلاس در صندوق کارکنان نهاد در دولت گذشته
مسئول هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان نهاد ریاست جمهوری و مدیران ارشد کشور، درباره پرونده اختلاس از صندوق شهیدان رجایی و باهنر نهاد ریاست جمهوری و وجود نام چند مقام دولت قبل در این پرونده، توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش ایسنا محمدرضا جلیلیان با بیان اینکه متأسفانه در مدارک و نامه‌نگاری‌های موجود اسامی تعدادی از افراد که مبالغی به نامشان واریز شده یا حساب‌سازی شده است، وجود دارد، گفت: رقم‌هایی به شکل غیرقانونی در وجه افراد کارسازی شده قابل توجه است و متأسفانه تحت عنوان افراد نیازمند به برخی از مقامات و وزرا و گاه افراد خاص بخشیده شده است. وی اضافه کرد: تعدادی از افراد حتی یک ریال از وام‌های دریافتی خود را بازنگردانده‌اند.

درخواست لغو تحریم‌های هواپیمایی از بان کی مون
گروهی از حقوقدانان بین‌الملل در پی سقوط هواپیمای مسافربری در تهران و کشته شدن 39 نفر به دبیر کل سازمان ملل متحد نامه‌ای نوشته‌اند. به گزارش ایسنا، امضا‌کنندگان نامه با تأکید بر این که ناوگان هواپیمایی مسافربری ایران صرفاً برای حمل و نقل مسافر در ایران کاربرد دارد و هیچ هدف و کاربرد نظامی ندارد اما با تحریم غیرقانونی جان شهروندان ایرانی را به خطر انداخته است، این تحریم‌ها را مخالف قواعد حقوق بین‌الملل و حقوق بشر دانسته و خواستار لغو آن شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *