درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان در میدان تحریر شهر قاهره روز دوشنبه ادامه داشت. از روز شنبه در این خشونت ها بیش از پانزده نفر کشته شده اند.

صدها نفر از معترضان با تشکیل گروه های کوچک در میدان تحریر و مناطق اطراف آن، همچنان خواستار کناره گیری شورای نظامی از قدرت و عدم مصونیت قضایی برای آنها هستند.

به نقل از برخی خبرنگاران، معترضین با پرتاب سنگ و گاهی نیز کوکتل مولوتف از پشت بام ساختمان های مجاور، با شلیک اسلحه و گلوله های لاستیکی از سوی پلیس مواجه می شوند.

دو تن از معترضان می گویند :

“این شورای نظامی فاسد و متعلق به ژنرال طنطاوی است، این دزد که متعلق به رژیم سابق است.”

“تقاضای اول ما این است که رژیم مبارک باید به سرعت محاکمه شود، در غیر این صورت ما اعتماد خود به شورای عالی نظامی را از دست خواهیم داد، فعلا به جز صحبت، هیچ گونه اقدامی نمی بینیم.”

این درگیری ها در حالی انجام می شود که تا اولین انتخابات پارلمانی پس از سقوط رژیم حسنی مبارک، تنها یک هفته باقی مانده است. معترضان مصری می گویند دولت موقت در نظر دارد تا ارتش را از نظارت پارلمان خارج سازد.

پزشکان از تعداد قابل توجه افرادی صحبت می کنند که به ضرب گلوله مجروح و کشته شده اند. به گفتۀ مقامات رسمی در این حوادث ده تن کشته و بیش از 1700 نفر مجروح شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *