هراز نیوز : رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اعلام اینکه در نظرگرفته شد روز عروج این جوانمرد به روز ملی نجات غریق نامگذاری شود بیان داشت: من نیز وظیفه خود می دانم بعنوان رئیس شورای اسلامی شهر آمل از این فرصت به نحو احسنت در جهت توسعه فضای فرهنگی شهر استفاده کنم.

خسرو ابراهیم زاده رئیس شورای اسلامی شهر، احمد امیرسلیمانی شهردار آمل و جمعی از اعضای شورا  به مناسبت دومین سالگرد عروج حسین ابراهیمیان جوانمرد آملی که جان خود را در راه نجات جان یک زن از غرق شدن فدا کرد، به دیدار خانواده این جوانمرد رفته، یاد و نام ایشان را گرامی داشتند.

خسرو ابراهیم زاده با اشاره به اینکه ما باید ادامه دهنده راه حسین ابراهیمیان باشیم تصریح کرد : وظیفه ما سنگین تر است و  اقدامات ما باید در جهت بهبود وضعیت فرهنگی و ایجاد و حفظ زیبایی و عمرانی شهر باشد.

وی با اشاره به اینکه ما بعنوان خادمین شهر در یک برهه زمانی معین انتخاب شدیم، خاطر نشان کرد : ما قطعا در کنار شما خواهیم بود و  بزرگداشت و تحلیل روحیه ایثار و فدارکاری حسین ابراهیمیان را در قالب یک پروژه فرهنگی در مرکز پژوهش شورا در دستور کار خود قرار می دهیم. وی خاطر نشان کرد : سال آینده در این روز، ماحصل این پژوهش ها را رونمایی خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل در این دیدار با اشاره به اینکه شهرستان آمل از نظر اقتصادی، فرهنگی و علمی در سطح استان برتر است افزود: علاوه براین در شهری زندگی می کنیم که در همه عرصه ها در سطح کشور برتر است.

ابراهیم زاده همچنین با بیان اینکه مقوله فرهنگ طی یک روز بدست نمی آید و به نتیجه نمی رسد اظهار داشت : پایه های فرهنگی و روحیه ایثار از سالهای 57 و حتی پیش ازانقلاب وجود داشته و اهدای خون 1034 شهید در طول 8 سال دفاع مقدس نیز  گواه فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم این شهرستان است.

این مسئول در ادامه بیان داشت : حماسه 6 بهمن و شهدای جنگل نشات گرفته از این است که ما در مکتب حسینی پرورش یافتیم. مکتبی که آمیخته با شهادت و ایثار است.

وی همچنین با بیان اینکه ما بهترین مردم را داریم که با وجود مشکلات اقتصادی و فرهنگی فراوان در زمان انتخابات در صف اول صندوق های رای هستند گفت : خدمت به این شهر لیاقت می خواهد و امیدوارم اقدامات ما حداقل پس از گذشت 4 سال رضایت مندی شهروندان را به دنبال داشته باشد.

ابراهیم زاده

احمد امیرسلیمانی شهردار آمل نیز با ابراز تاسف از اینکه در جامعه امروز از آرمان های انقلاب فاصله گرفتیم  تاکید کرد : باید مراقب باشیم از مسیر آن منحرف نشویم.

شهردار آمل با اشاره به اینکه حسین ابراهیمیان جان خود را برای نجات کسی فداکار کرد که هیچ شناختی نسبت به او نداشت و حتی در آن شرایط بستگانش نیز جرات کمک کردن نداشتند، بیان داشت: مسئولین و خانواده وی هرچه در حوزه شناساندن این جوانمرد انجام دهند، کم است.

امیرسلیمانی تاکید کرد: ما باید با نصب بنر و تابلوهایی در سطح شهر  با تصویر حسین ابراهیمیان،کسی که سالها پیش هیئت دلدادگان امام حسین را نیز بنا نهاد، تاثیرگذاری دین و ارزش شیعه را در پرورش چنین جوانمردهایی به نمایش گذاریم.

وی با بیان اینکه خانواده ایشان نباید بیندیشد که رسالت ایشان پایان یافته است گفت : قدم های بعدی در جهت بازگو کردن فلسفه ذاتی این جوانمرد و آنچه در آن لحظه در درون او می گذشت و چه اعتقاد و سطح ایمانی ایشان را وادرا به این کار کرد اهمیت بسیار زیادی دارد.

شهردار آمل با اشاره به اینکه در شرایط اجتماعی کنونی و  با توجه به اینکه جنگ و درگیری در کشورهای همسایه بیداد می کند تصریح کرد :  اگر امروز ما در کشور احساس آرامش می کنیم، به خاطر وجود چنین جوان هایی است. چراکه اگر جنگی در می گرفت، حسین ابراهیمیان جز اولین کسانی بود که داوطلبانه وارد میدان مبارزه می شد.

این مسئول با بیان اینکه ما نیاز داریم چنین الگوهایی را در جامعه ساخته و ارئه دهیم افزود : اگر رفتار حسین ابراهیمیان را تحلیل کنیم می توانیم از آن الگو بسازیم.

امیرسلیمانی شهردار آمل

پدر بزرگوار حسین ابراهیمیان نیز در این دیدار بااشاره به اینکه ما ایثارگران بسیاری در جامعه داریم اظهار داشت: من به عنوان یک شهروند از شورای اسلامی شهر به ویژه کمسیون فرهنگی آن می خواهم نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشند و حرکتی کنند تا به همگان نشان دهندچرا آمل نسبت به بقیه شهرها برتر است.

 پدر همچنین تاکید کرد:  ایثار و فداکاری از اعمال مقدس است، کسانی که در این راه قدم می گذارند نیز افرادی مقدس و الگویی برای جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه امروزه جامعه ما در شرایطی قرار دارد که جوانان از الگوهای انقلاب فاصله گرفتند بیان داشت : امیدوارم این عمل پسرم سرلوحه و الگو یی نو از انقلاب اسلامی برای جوانان امروز باشد.

IMG_7604

همچنین در این دیدار عباس تحویلدار مستند ساز صدا و سیما که مستندهای بسیاری با موضوعات اجتماعی و دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد و در صدد است مستندی با موضوع ایثار و فداکاری این جوانمرد آملی ساخته و از یکی از شبکه های سراسری به نمایش گذارد در گفتگو با خبرنگار هراز نیوز بیان داشت: تصمیم ساخت این مستند خیلی اتفاقی شکل گرفت، به گونه ای که انگار تقدیر چنین رقم زده بود.

عباس تحویلدار مستند ساز                 عکس و گزارش: فائزه سلیمی

2 thoughts on “حسین ابراهیمیان به الگوی ایثار و فداکاری برای شهر آمل تبدیل شود”
  1. آقای شهردارماازآرمان های انقلاب فاصله نگرفتیم ونخواهیم گرفت!

  2. ای کاش حداقل یک عکس از مرحوم حسین ابراهیمیان هم قرار می دادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *