استاندار مازندران:

دانشگاه پیام نور بنگاه بزرگ آموزشی در پاسخگویی به نیاز دانش پژوهی است

استاندار مازندران گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک بنگاه بزرگ آموزشی در راستای پاسخگویی به نیاز علم اندوزی و دانش پژوهی جوانان است.

به گزارش خبرگزاری ما به نقل فارس، سید علی اکبر طاهایی در حاشیه بازدید از المپیاد پنجم دانشجویان پسر دانشگاه های پیام نور سراسر کشور بیان داشت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک بنگاه بزرگ آموزشی در راستای پاسخگویی به نیاز علم اندوزی و دانش پژوهی جوانان ما پاسخ خوبی دارد.

وی در توصیف وضعیت علمی و پژوهشی دانشگاه پیام نور مازندران ذعان داشت: در مازندران نیز بخشی از دانش پژوهان ما در این بنگاه بزرگ آموزشی به تحصیل اهتمام دارند و موفقیت های متعددی توسط دانشجویان پیام نور در  عرصه های علمی و المپیادی اهراز به دست آمد.

نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد: این موفقیت ها حاکی از توجه به بنیاد علمی، پژوهشی و تحقیقی در این مرکز مهم آموزش عالی است.

طاهایی با تاکید اینکه بار دیگر مازندران در ماه آینده میزبان یکی از بزرگترین رخدادهای علمی و پژوهشی دانشگاه پیام نور کشور است، خاطرنشان کرد: دومین المپیاد رباتیک دانشجویان دانشگاه های پیام نور کشور از 20 آذرماه سال جاری در مجتمع آموزشی شرکت نفت شهرستان محمودآباد برگزار خواهد شد که دانشجویان ساعی و پرتلاش پیام نور ایده ها، دستاوردها و نتایج افکار خود را ارایه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد مهم نشاندهنده این است تا این دانشگاه در حوزه علوم دقیقه هم همانند علوم انسانی همپای سوابق و پشتوانه ای که در آن شاخه از علوم دارد.

طاهایی پیشرفت دانشگاه پیام نور در حوزه علوم پایه نظیر فیزیک، شیمی و شاخه های فنی و مهندسی را امیدوار کننده دانست.

وی در مورد نیاز علم و ورزش به یکدیگر بیان داشت: علم ناشی از شادابی ذهن پویا و فعال است، قوه ای که خداوند در وجود انسان قرار داده تا به عنوان ممیز انسان با دیگر موجودات به ودیعه گذاشته شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه در دین اسلام به عقل و فکر و اندیشه ورزی بسیار توصیه شده است، افزود: قوه فکر و عقل در بدن سالم و پرنشاط امکان تحول یافته و به اندیشه ای عمیق، ژرف و مانا تجلی می یابد به همین دلیل بین بدن سالم و عقل پویا یک ارتباط تنگاتنگی می بینیم.

نماینده عالی دولت در مازندران اضافه کرد: برجسته ترین بزرگان پیامبران، امامان و عالمان دینی به امر ورزش تاکید جدی داشتند که اوج انسان های اندیشه ورز و توانمند به لحاظ جسمانی بودند، وقتی که از امام علی(ع) سخن به میان می آید از یک سو نهج البلاغه و از سوی دیگر توانمندی و قهرمانی آن حضرت در مدیریت و فرماندهی در جنگ هایی همراه پیامبر و بعد ایشان در حفاظت از کیان انقلاب در افکار تداعی می شود.

قربانعلی مسافر؛ خبرنگار فارس مازندران

سرپرست گروه اعزامی دانشجویان مازندران به المپیاد پنجم:

مازندران یکی از امیدهای قهرمانی در المپیاد دانشجویان پیام نور است

سرپرست گروه اعزامی دانشجویان مازندران به المپیاد پنجم دانشجویان پشر کشور گفت: تیم ئانشچویی پیام نور مازندران امید زیادی برای قهرمانی در این دوره از المپیاد دانشجویی دارد.

به گزارش خبرگزاری ما به نقل از فارس، سید قاسم موسوی در المپیاد دانشجویان پیام نور کشور که در ساری در حال برگزاری است، اظهار داشت: با توجه به سپری کردن چند روز از المپیاد واقعا فضای مطلوب ورزشی در این استان مهیا شده و با تجربه در المپیادهای گذشته می توان گفت که مازندران یکی از بهترین میزبانی ها را داشت.

وی افزود: در این دوره از رقابت ها دانشجویان سراسر کشور رقابت تنگاتنگ و سختی داشتند که هم اکنون این دوره از رقابت ها با حساسیت زیادی در حال پیگیری است.

موسوی با اشاره به اینکه مازندران یکی از امیدهای قهرمانی پنجمین دوره المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه های پیام نور است، گفت: دانشجویان در استان مازندران در رقابت سنگین بین دانشجویان برگزار شد و منتخبین با راه یافتن در مرحله پایانی به المپیاد راه یافتند.

وی با اعلام اینکه در همه رشته ها امید زیادی برای قهرمانی داریم، تصریح کرد: تقریبا 76 نفر از دانشجویان و عوامل اجرایی به عنوان نماینده 50 هزار دانشجوی سراسر استان در این رقابت ها حاضر هستند تا در ماراتن بزرگ دانشجویی دانشجویان پیام نور کشور که در نوع خود بی نظیر است نماینده خوبی باشند.

سرپرست گروه اعزامی دانشجویان مازندران به المپیاد پنجم دانشجویان پسر کشور اذعان داشت: با رئیس دانشگاه پیام نور مازندران جلسات متعددی داشتیم که دکنر موحد منش امیدهای زیادی به دانشجویان مازندرانی داشتند و کسب یکی از سکوها را برای دانشجویان این استان پیش بینی کردند.

موسوی در پایان گفت: اگر در این دوره از رقابت ها نیز به عنوان قهرمانی دست پیدا نکردیم قرار گرفتن در فضای فرهنگی و ورزشی بین دوستانی از سراسر کشور برایمان افتخاری بزرگ است.

مدال آور جهانی کشتی مازندران:

نگاه علم محور به ورزش باعث پیشرفت آن می شود

مدال آور عرصه جهانی و آسیایی کشتی استان مازندران گفت: نگاه علم محور به ورزش باعث پیشرفت آن می شود.

به گزارش خبرگزاری ما به نقل از فارس،علی اصغر بذری یادآور شد: خوشبختانه از چند سال گذشته تا کنون توجه زیادی به امر ورزش در مراکز علمی و پژوهشی کشور شده است که می توان ثمره های ان را در کشور مشاهده کرد.

وی افزود: هم اکنون وضعیت کشتی در بخش فرنگی و آزاد در استان مازندران بسیار مطلوب است و پیشرفت های زیادی را در مسابقات و تورنمنت های بین المللی، کشوری و جهانی شاهد هستیم.

بذری که در رقابت های جهانی 2002 چین قهرمان جهان شد، اظهار داشت: احساس می کنم رشته کشتی پایاپای دیگر رشته های ورزشی در دانشگاه پیام نور رشد خوبی داشته و می توان چشم انداز بلندی را برای این خانواده بزرگ دانشگاهی رقم بزند.

وی با اعلام اینکه باید به فکر پیشرفت ورزش دانشجویی باشیم تا بتوان حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم، گفت: مازندران میزبان یکی از بهترین دوره های ورزشی تاریخ ورزش استان است.

بذری با اشاره به پتانسیل های ورزشی این استان خاطرنشان کرد: قویترین مرد جهان در رشته وزنه برداری، مدال آوران برتر کشتی آزاد و فرنگی دنیا و ملی پوشان زیادی در رشته های فوتبال، والیبال، ورزش های رزمی، پینگ پنگ و دیگر رشته های ورزشی از این استان هستند.

این پهلوان مازندرانی که دانشجوی دانشگاه پیام نور بهشهر در رشته تربیت بدنی است، گفت: پیشرفت ورزش در این خانواده بزرگ علمی نشان از تلاش و همیت مسئولان دارد.

وی در پیشنهادی به مسئولین امر ورزش متذکر شد: باید در ورزش دانشگاهی با رویکردی علمی و فرهنگی وارد شد تا به صورت علمی در سطح دنیا بیش از گذشته بدرخشیم.

 

·      اخلاق ورزشی نیاز روز جامعه است

بذری با اشاره به اهمیت اخلاق در ورزش قهرمانی و پهلوانی تصریح کرد: برای شاگردان خود در باشگاه ها بیشترین توصیه ها را در زمینه اخلاق دارم، احترام و اخلاق در راس امور ما است زیرا در کشتی اخلاق بسیار اهمیت دارد و کشتی گیران را به عنوان پخلوان می شناسند و باید تلاش مان باشد تا پهلوانان واقعی را تحویل جامعه اسلامی دهیم.

علی اصغر بذری دلاور مرد مازندرانی قهرمانی در رقابت های 2006 جهانی کشور چین، قهرمانی در جام جهانی ساری در سال 84 و مدال طلا بازی های آسیایی دوحه قطر را در کارنامه ورزشی خود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *