هراز نیوز :کلنگ سه پروژه بزرگ عمرانی پارک محله، بلوار 18 متری پاسداران و میدان حضرت ابوالفضل(ع) عصر امروز در خیابان نور شهرستان آمل به زمین زده شد.

 کلنگ سه پروژه بزرگ عمرانی پارک محله، بلوار 18 متری پاسداران و میدان حضرت ابوالفضل(ع) عصر امروز در بلوار شیخ فضل‌الله نوری این شهرستان به زمین زده شد.

 

از نکات جالب توجه این مراسم که به مناسبت اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز در خیابان شیخ فضل‌ برگزار شد این بود که در گذشته کمتر گذر مسئولان شهری به این منطقه می‌رسید ولی برای این کلنگ‌زنی‌ها هر 13 عضو شورای اسلامی شهر و شهردار آمل در مسجد 14 معصوم گردهم آمدند.

 

البته تعدادی دیگر از مسئولان شهرستان آمل نظیر سرپرست فرمانداری ویژه، دادستان، فرمانده سپاه ناحیه آمل، رئیس اداره زندان و رئیس اداره ورزش و جوانان آمل بر سر پروژه‌ها حاضر شده و فقط در مراسم کلنگ‌زنی حضور داشتند.

 

بلوار شیخ فضل‌الله نوری یکی از مناطق پرتردد و پرتراکم شهرستان آمل است که تعداد بی‌شماری از مراکز صنفی و تجاری را جاده‌های تنگ و کم عرض خود جای داده است.

 

تراکم بالا، تردد بیش از حد ظرفیت موجود، وجود واحدهای صنفی متعدد که ترافیک شهری را به بار آورده است، عرض کم جاده‌ها و عدم برخورداری از خدمات شهری و رفاهی به همراه توجه نامحسوس مسئولان شهری به این منطقه از شهرستان از گلایه شهروندان بود.

 

نخستین کلنگی که به زمین خورد مربوط به احداث پارک و محله بود که می‌توان با ایجاد این پارک شاهد حضور و استفاده خانواده‌ها، کودکان و نسل جوان از این مکان تفریحی بود.

 

با اعلام مسئولان شهری، این پارک در آینده‌ای نزدیک برای استفاده شهروندان افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

دومین پروژه که کلنگ‌زنی آن انجام شد، بلوار 18 متری پاسداران بود که شهردار آمل در توصیف آن بیان داشت: با احداث این بلوار بخش زیادی از ترافیک درون شهری آمل کاسته می‌شود.

 

احمد امیرسلیمانی یاداور شد: با احداث این بلوار بخش زیادی از مشکلات میدان فجر خیابان نور نیز برطرف می‌شود.

 

وی تصریح کرد: برای این مهم بیش از 10 پلاک مسیر شناسایی شده و در حال توافق برای آنها هستیم که نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه رضایت مالکان است که به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

 

امیرسلیمانی متذکر شد: امیدواریم این پروژه با همکاری مسئولان طی شش ماه آینده به بهره‌برداری رسیده و علاوه بر کاهش بار ترافیکی، رونق کار و اشتغال را به همراه داشته باشد.

 

* سومین پروژه و تعارف مسئولان برای کلنگ‌زنی

 

سومین پروژه‌ای که امروز شاهد آن بودیم پروژه میدان ابوالفضل(ع) بوده که در این مورد اختلاف نظرهایی نیز برای امر کلنگ‌زنی بین مسئولان مشاهده می‌شد.

 

شهردار آمل در توضیح این پروژه یادآور شد: این پروژه بخشی از پروژه اتصالی خیابان نور به محور هراز در ابتدای پلیس راه سابق است و می‌تواند در علاوه بر کاهش زمان در رسیدن به محور هراز از لحاظ ارتباطی، در کاهش ترافیک شهری نیز نقش بسزایی داشته باشد.

 

امیرسلیمانی بیان داشت: با توجه به اینکه این پروژه خارج حریم شهری قرار دارد همه مسئولان و مردم باید در پیشبرد آن تلاش و همت مضاعفی به خرج دهند.

 

* بالاخره کلنگ ربان‌پیچ به سرپرست فرمانداری ویژه آمل رسید

 

هرچند در دو پروژه گذشته مسئولان مشکلی برای به زمین زدن کلنگ نداشتند و به نوعی گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربودند، به یک‌باره در پروژه احداث میدان ابوالفضل(ع) تعارفات زیاد از سر گرفته شد تا حدی که این تعارف‌ها چند لحظه‌ای به طول انجامید و برخی مسئولان از به زمین زدن کلنگ امتناع کردند تا بالاخره کلنگ روبان‌ پیچ شده به سید جعفر رسولی سرپرست فرمانداری ویژه آمل رسید.

 

وی در حالی که کلنگ پروژه را در دست داشت، یاداور شد: پروژه احداث میدان ابوالفضل(ع) از اقدامات مهم این شهرستان است که از سالیان سال به حال خود رها شده و به دلایل مختلف تاکنون بهره‌برداری از آن محقق نشد.

 

رسولی تصریح کرد: امیدواریم با حمایت همه مسئولان در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح این پروژه بزرگ باشیم.

 

قربانعلی مسافر ،فارس

2 thoughts on “کلنگی که با تعارف به زمین خورد”
  1. ما مردم محروم خیابان شیخ فضل الله نوری ضمن تشکر ازتوجه مسعولین وشهردار پر تلاش شهرامل بی صبرانه منتظر اجرای پروژه های این محله فراموش شده هشتیم

  2. با تشكر از شهرداري خدوم و زحمتكش شهرستان آمل
    الحق كه زحمت هاي ايشان و پرسنل فعال ساير سازمان هاي وابسته به شهرداري مثل عمران آمل جاي قدر داني دارد.
    خدا قوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *