ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در پنجاهمین سالروز تاسیس مرکز تحقیقات برنج با اعلام آمادگی برای پشتیبانی از صنعت و کشاورزی در سطح استان گفت درصورتی که اطلاعات و آمار دقیق درباره تولید بالای برنج ارائه شود، واردات برنج را کاهش خواهیم داد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه یکی از تنگناهای ما در تولید برنج مسئله آب استان است اظهار داشت در زمینه توسعه کشاورزی و بهبود آن در استان، درصورت تخصیص اعتبار و اتمام پروژه کانال انتقال اب چالوس به ساری مشکل کم آبی استان در بخش کشاورزی حل خواهد شد.

وی افزود علی رغم اینکه ما در شرایطی قرار داریم که از منابع وضعیت خوب مالی و منابعی برخوردار هستیم اما به دلیل اینکه بسیاری از کشورهایی که درزمینه فروش محصولات نفتی به ما بدهکارهستند بجای پول نقد محصولات نامرغوب خود  مانند برنج هندی یا اماراتی را به ما می دهند.

همچنین در این مراسم، فلاح با بیان عوامل و علل مشکلاتی که صنعت کشاورزی استان با آن مواجه است از طرح ها و راهکارهای ارائه شده، در جهت حل معضلات سخن گفت:

1/ طرح زهکشی و تجهیز اراضی است در مراحل پایانی خود به سر می برد.

2/ جلوگیری از تغییر کاربری اراضی که امروزه هچون غده سرطانی در زمین های کشاورزی درحال توسعه است.

3/ توجه بیشتر به صنعت و کشاورزی، چراکه در صنعت و گردشگری پیشرفت چندانی نداریم.

فلاح با بیان اینکه ما باید نتایج تحقیقات علمی را چه در داخل و چه خارج کشور وارد سفره های مردم کنیم خاطرنشان کرد، استان به کارهای علمی و تحقیقاتی اعتقاد و علاقه دارد.

استاندار با اشاره به ضریب  1.37 در کشت برنج مازندران و بیان اینکه این رقم نشان می دهد که ما از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده می کنیم گفت کشاورزان ما باید با تلاش خود این ضریب را به بالای 2 برساند.

وی همچنین افزود  اگر سه سد هراز، البرز و گلورد راه اندازی و شبکه های مربوطه شروع به کار کنند و عملیات زهکشی انجام شود، افزایش ضریب دور از دسترس نخواهد بود.

همچنین ربیع فلاح جلودار در این مراسم از محققان و پیشکسوتان عرصه تولید برنج تجلیل کرد. دکتر نادعلی باباییان، دکتر قربانعلی نعمت زاده، مهندس احمد اشراقی، دکتر مرتضی نصیری از جمله کسانی بودند که به پاس تلاش های چندین ساله شان تجلیل شد.

IMAG3195 IMAG3199 IMAG3202 IMAG3205 IMAG3202 IMAG3203 IMAG3204 IMAG3162

One thought on “استاندار مازندران : درصورت اطلاعات و آمار دقیق ، واردات برنج را کاهش خواهیم داد+عکس”
  1. سلام اقای استاندار که از بدنه بخش کشاورزی هستی خروجی مرکز بی تحقیقات برنج در این50 وچند سال چه چیزی بودعکس گرفتن و… دیگه فایده ای نداره نفت تموم شده از قهر طبیعت بترسید پول مرم بیچاره را به مفت خورهای دیتا میکینگ سازندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *