علی زیدانˈ نخست وزیر لیبی با حضور در کنفرانس مطبوعاتی به مردم لیبی اطمینان داد، هیچ کودتایی در این کشور رخ نداده و هرگونه شایعه در این زمینه نیز کذب است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی لیبی،ˈعلی زیدانˈ نخست وزیر لیبی از انقلابیون خواست با هرکس که قصد سرقت انقلابشان را داشته باشد، مقابله کنند.

زیدان خطاب به مردم لیبی افزود: دولت با سرلشگر ˈخلیفه حفترˈ فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش که مدعی انحلال مجلس و دولت شده مقابله خواهد کرد.

زیدان بار دیگر با تکذیب هرگونه کودتا در کشور گفت: اوضاع کاملا تحت کنترل است.

وی تاکید کرد: من به مردم لیبی اطمینان می دهم اوضاع کشور کاملا تحت کنترل است و آنچه شبکه خبری العربیه از طریق مکالمه تلفنی با سرلشگر خلیفه حفتر فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش انتشار داده است به هیچ وجه صحت نداشته و مسخره است.

زیدان ادامه داد: ما هرگز اجازه نمی دهیم انقلاب مردم لیبی به سرقت رود.

شبکه العربیه وابسته به آل سعود پیشتر مدعی وقوع کودتا در لیبی از زبان فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش لیبی شده بود.

حفتر پیشتر در یک نوار ویدیویی که از شبکه خبری عربستانی ˈالعربیهˈ که از دبی پخش می شود اعلام کرده بود: مجلس، دولت و بیانیه قانون اساسی لیبی منحل و فعالیت آنها متوقف شده، اما وی با نامیدن آن به عنوان کودتای نظامی مخالف است .

حفتر در این نوار ویدیویی با اعلام نقشه راه پنج بندی ادعا کرد این کودتای نظامی نیست زیرا زمان کودتای نظامی سپری شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *