به گزارش هرازنیوز به نقل از ایسنا، اتاق‌هاي مد براي ارائه بهترين مدهاي ايراني ـ اسلامي با دوخت و کيفيت مناسب در دانشگاه‌ها ايجاد مي‌شود.

مدير گروه مطالعات زنان و خانواده دفتر مطالعات فرهنگي و برنامه‌ريزي اجتماعي وزارت‌ علوم، تحقيقات و فناوري از اجراي طرح پرنيا «به معني پارچه حرير» با نگاه طراحي برند دانشجويي در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: براساس اين طرح، اتاق‌هاي مد براي ارائه بهترين مدهاي ايراني ـ اسلامي با دوخت و کيفيت مناسب در دانشگاه‌ها ايجاد مي‌شود.

فاطمه بلغاني با بيان اين‌که درحال حاضر طرح عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها با رويکردها و شيوه‌هاي مختلفي همچون ارشادي، انضباطي و … اجرايي مي‌شود، گفت: دفتر مطالعات فرهنگي و برنامه‌ريزي اجتماعي وزارت علوم، در جهت تحقق اهداف قانون ساماندهي مد و لباس مجلس و در راستاي همسان‌سازي پوشش دانشجويي با در نظر گرفتن سليقه قشر جوان و رعايت الگوي اسلامي ـ ايراني رويکرد خود را در اين زمينه فرهنگي، ايجابي و ترويج مدهاي ملي و بومي قرار داده است.

وي تصريح کرد: براي ترويج مدهاي ملي و بومي، موضوع‌ انتشار ژورنال‌هاي دانشجويي جهت نشر الگوها و سبک‌هاي اصيل و نوين ايراني – اسلامي با استفاده از طرح‌ها و سلايق مختلف بومي اهميت بسزايي دارد.

بلغاني درخصوص شرايط کلي طرح‌ها و مدل‌هاي پوشش دانشجويي جهت نشر در ژورنال و ارائه آن در اتاق‌هاي مد دانشجويي دختران گفت: از جمله اين شرايط مي‌توان به انطباق با موازين شرعي حجاب اسلامي، بهره‌مندي اينگونه طرح‌ها از خلاقيت دانشجويان، انطباق بر فرهنگ، هنر و تمدن ايراني، مدنظر قراردادن فصول و همچنين شرايط بومي هر منطقه اشاره کرد.

بلغاني افزود: در اين طرح مدنظر قرار دادن زيبايي و خلاقيت در طراحي داخلي مزون در دانشگاه به سبک ايراني ـ اسلامي، بهره‌مندي از بهترين و خلاق‌ترين دانشجويان و اساتيد در رشته طراحي و دوخت لباس، درنظر داشتن قدرت خريد دانشجويان و ارائه اين گونه مدها با قيمت بسيار مناسب مطرح است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *