هراز نيوز: عادل فردوسی پور در برنامه دوشنبه شب نود به ماجرای فساد در فوتبال پایه کشور و اتفاقات عجیب و غریب آن پرداخت.

به گزارش آتی نیوز به نقل از «فردا» این برنامه که با حضور رسول کربکندی و مجید جلالی روی آنتن شبکه سوم سیما قرار گرفت واقعیت هایی از فوتبال کشور را به نمایش گذاشت که باعث می شود بسیاری از نوجوانان و جوانان علاقه مند به فوتبال نتوانند به ورزش مورد علاقه خود دست یابند.

فردوسی پور در برنامه نود مصاحبه‌های زیادی با والدین بازیکنان نوجوان و جوان انجام داد. در این بین رسول کربکندی و جلالی، دو پیشکسوت فوتبال ایران هم صحبت‌های این افراد را تایید کردند.

در همین خصوص جلالی ماجرای پیشنهادهای پشت پرده سال های گذشته به خودش را مطرح کرد و گفت: دو سال پیش عده ای از همین آقایان دلال پیش من آمدند و اظهار داشتند که این بازی را بده و بازی دیگر را بگیر. به این معنا که تیم من بازی مد نظر آنان را شکست خورده و بازی دیگر را با برتری به پایان برسانند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولین از این موضوعات آگاهی کامل دارند گفت: اگر این مسائل را رد یابی کنند به همه موضوعات موجود دست می یابند و پیدا کردن این افراد خیلی راحت است.

مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در ادامه افشاگری های خود عنوان کرد: بعضی اوقات بازیکن را وارد ایران می کنند و برای آن قیمت می گذارند؛ وقتی هم که ما بازیکن مد نظر آنها را نمی خواهیم دست به تهدیدهای تلفنی می زنند. در این بین آنها وقتی می بینند که ما با تهدید هم کنار نمی آییم زنگ می زنند و قیمت آن بازیکن را یک سوم رقم مطرح شده در ابتدای کار اعلام می کنند.

جلالی افزود: آن چه را که من می دانم ده ها برابر آن را مسئولین می دانند. برخی اوقات به من ایمیل هایی می آید که فقط در آن بچه هایی هستند که التماس می کنند که در باشگاه تست دهند.

وی همجنین در خصوص یکی از ناپاکی های فوتبال عنوان کرد: بعد از قهرمانی با پاس، یک روز دلال‌ها آمدند پیش من و گفتند بیا با ما همکاری کن. ما می‌توانیم کاری کنیم که سرمربی تیم ملی بشوی. برایت تبلیغات می کنیم. شما مظلوم واقع شده‌ای و می‌توانیم کارهای زیادی برایت انجام دهیم. گفتم در مقابل این کارهایی که برایم می‌کنید، از من چه می‌خواهید؟ گفتند به هر تیمی که رفتی، چه تیم ملی چه تیم باشگاهی، از هر 10 بازیکنی که می‌گیری، دو تا بازیکن ما به شما معرفی می‌کنیم. من آن‌ها را بیرون کردم ولی این چیزی است که اتفاق افتاده.

کارشناس فوتبال کشور در خصوص مسائل فوتبال پایه طرح هایی نیز پیشنهاد کرد: فدراسیون فوتبال باید بر آکادمی ها نظارت داشته باشد تا بتوانیم فوتبال را به سلامت برسانیم. امروز چرخه تولید بازیکن در ایران معیوب است و می توان با ایجاد 300 پایگاه و شبکه برای فوتبال در سراسر کشور و در دورافتاده ترین روستاهای کشور برای نوجوانان علاقه مند به فوتبال راهی ایجاد کنیم که بتوانند وارد این ورزش شوند.

فردوسی پور که این هفته جنجالی درباره فوتبال ناپاک به راه انداخته بود در خصوص علت انتخاب کربکندی برای کارشناسی این برنامه گفت: دیدیم هیچ کس بهتر از کربکندی از کثیفی فوتبال نمی گوید.

پای پلیس آگاهی هم به میان آمد

سرهنگ امیدی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در خصوص نحوه برخورد پلیس با اتفاقات پشت پرده و دلالی های غیر قانونی اظهار داشت: اگر قائل باشیم که جرمی در حال اتفاق باشد قانون و آگاهی این اختیار را دارد که وارد آن مسئله شود و لزومه ورود به این مسائل خارج شدن این مسائل از حالت شفاهی به شکایت های مکتوب است و اگر کسی شکایت کند ما پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین اظهار داشت: با شکایت ها و مستندهای قانونی پلیس با این افراد برخورد های لازم را انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *