وی افزود: در این دیدار عنوان کردم، جمعی از سینماگران در این جلسه حضور دارند. مشخص است که طیف خاصی را دعوت نکردید و آنها از یک طیف نیستند. ما دوست داشتیم که افراد دیگر هم حضور داشتند. یا شما آنها را دعوت نکردید و یا دعوت شدهاند و نیامدند. اگر نیامدند پس از دولت دلگیر هستند و یا شما را دوست ندارند.
اطیابی ادامه داد: با آنها که دلگیر هستند باید به نوعی صحبت شود و یا بهتر است با آنها گفتگو کرد. اگر هم دوست ندارند که بحث دیگری است و این یک امر سلیقهای است.
وی با اشاره به برخی موارد مطرح شده در این جلسه گفت: فعالان مرتبط با سینما حدود ۳۰ هزار نفر هستند. اما تعدادی از این عزیزان در شرایط فعلی با مشکل معشیتی همراه هستند. چرا باید در این شرایط به تولید پروژه میلیاردی اصرار کنیم. کمکهایی که چندی پیش از طرف دولت به سینماگران شد و استقبال آنها نشان از ضعف معیشتی است.
این کارگردان تاکید کرد: چرا باید در این شرایط پروژه میلیاردی از طریق دولت ساخته شود. پروژهای که نه خاصیت فرهنگی دارد و نه برای سینماگران اشتغال زایی میکند و فقط چند نفر از ان سود مالی میبرند و یا در آمدشان چند برابر میشود. در صورتی که دیگر عوامل پروژه هیچ تغیری در دستمزدشان نمیشود.
وی ادامه داد: در این پروژهها نیز مانند فیلمهای معمولی برای دستمزد با عوامل چانه زنی میشود. به عقیده من تا زمانی که در تحریم اقتصادی هستیم نباید چنین پروژههای سنگین دولتی ساخته شود. بلکه باید هزینه ان صرف زیر ساختها شود. در انتها نیز درخواست داشتم که چنین پروژههایی تعطیل شوند.
اطیابی درباره موضوع مطرح شده در این جلسه در ارتباط با اصناف سینمای ایران گفت: من در این جلسه عنوان کردم اصناف جای خاصی برای تمرکز به دلیل تعطیلی خانه سینما ندارند. در این ارتباط خلع قانونی برای اصناف وجود دارد چه از جهت تشکیلات و فعالیت. بهتر است گروهی از ارشاد مامور شوند و پیش نویس نظام اصناف سینمایی را با کمک اهالی سینما تنظیم کنند و آن را در مجلس و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسانند.
وی در پایان بیان کرد: در انتهای جلسه نیز رئیس جمهوری را سر میز شام دیدم و عنوان کردند که من با صحبتهای شما هم نظر هستم و باید در این ارتباط فکری شود.