در حالی که شنبه و یکشنبه گذشته (بیستم و بیست و یکم اوت) به دلیل اعتصاب بازیکنان، استادیوم های فوتبال در اسپانیا، خالی از تماشاچی و هوادار، روزهای آرامی را پشت سر گذاشتند، نمایندگان اتحادیه بازیکنان و مسئولان لیگ به مذاکره نشستند بلکه راه حلی برای جلوگیری از اعتصاب در دومین هفته لالیگا بدست آید، اما بنابر خبرهای رسیده اختلاف نظر میان دو طرف مذاکره بسیار زیاد و شکست نشست قطعی است.

طرفین دعوا دو ماهی است که بارها بر سر چگونگی پرداخت حقوق بازیکنان و بدهی باشگاه ها به تبادل نظر پرداخته ولی تا این لحظه به نتیجه مطلوب نرسیده اند.

بازیکنان لیگ دسته يك و دو نیز اعلام کرده اند تا زمانی كه به خواسته های آنها عمل نشود و باشگاه ها مطابق قرارداد، حقوق و بدهی ها را پرداخت نكنند، به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

شایان ذکر است که از بیست و دو باشگاه که در حال حاضر در اروپا دچار مشکلات جدی مالی هستند و تا مرز ورشکستگی نیز پیش رفته اند 21 باشگاه اسپانیایی و هفت باشگاه از دسته اول این کشور است.

به گزارش یورو نیوز آخرین آمار دانشگاه بارسلون، مجموع بدهی های باشگاه های لالیگا در سال گذشته را سه و نیم میلیارد یورو اعلام کرده که امسال، به چهار میلیارد یورو افزایش یافته است.

اتحادیه فوتبال اسپانیا، حقوق پرداخت نشده بیش از دویست بازیکن دسته اول و دوم را مبلغی بالغ بر 53 میلیون یورو می داند.

هرچند احتمال ادامه اعتصاب در دومین هفته لالیگا بسیار زیاد است، اما سخنگوی اتحادیه اعلام کرد که اعتصاب بازیکنان شامل مسابقات اروپایی باشگاه های اسپانیایی نخواهد شد و بازیکنان در مسابقات تیم ملی این کشور نیز شرکت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *